|

امکان پایدارسازی باقی‌مانده متروپل وجود ندارد

استاندار خوزستان گفت: بر اساس نظر کارشناسان، باقی‌مانده ساختمان ایمنی لازم را ندارد و امکان پایدارسازی آن وجود ندارد.

امکان پایدارسازی باقی‌مانده متروپل وجود ندارد

استاندار خوزستان در خصوص وضعیت باقی‌مانده ساختمان متروپل گفت: بر اساس نظر کارشناسان، باقی‌مانده ساختمان ایمنی لازم را ندارد و امکان پایدارسازی آن وجود ندارد.

 

صادق خلیلیان در حاشیه بازدید از ساختمان متروپل در خصوص آخرین وضعیت این ساختمان اظهار کرد: از ابتدای فرو ریختن ساختمان متروپل، تقسیم کار انجام شد. در ابتدا سعی بر نجات افرادی بود که در زیر آوار احتمال زنده ماندن آن‌ها وجود داشت.

 

به گزارش ایسنا، وی افزود: در ادامه، تجهیزات وارد کار شدند و از نقاطی که احتمال می‌دادیم افراد زیر آوار هستند، کار آغاز شد و اکنون کار با سرعت در چهار جبهه در حال انجام است.

 

استاندار خوزستان گفت: دو بخش کار توسط نیروهای آتش‌نشان انجام می‌شود. این نیروها تجربه پلاسکو را دارند و از تهران عازم شده‌اند. نیروهای استان خوزستان نیز پای کار هستند. جمعیت هلال احمر کشور نیز در کنار همه این نیروها حضور دارد و نقش خود را ایفا می‌کند.

 

خلیلیان عنوان کرد: دو جبهه کاری نیز توسط نیروهای قرارگاه خانم‌الانبیا در بخش شرقی ساختمان فعال است تا کار آواربرداری به سرعت انجام‌ شود.

 

وی ادامه داد: عملیات حساس متروپل از روز دوم آغاز شد. به دلیل احتمال ریزش ساختمان، به نیروهای مردمی گفته شد که باید نیروهای متخصص کار آواربرداری را انجام دهند و در این مسیر شرایط بسیار حساسی را پشت سر گذاشتیم.

 

استاندار خوزستان گفت: تاکنون در این حادثه ۳۴ فوتی و ۳۷ مجروح داریم. عمده مجروحان از بیمارستان ترخیص شده‌اند. همه مراحل کار حساس است و ما به انتهای مرحله‌ای رسیده ایم و برای پیدا کردن پیکرهای باقی‌مانده بر اساس اعلام خانواده‌ها در خصوص مفقودین، در تلاش هستیم تا این افراد را از زیر آوار خارج کنیم.

 

خلیلیان در خصوص وضعیت باقی‌مانده ساختمان متروپل گفت: بر اساس نظر کارشناسان، باقی‌مانده ساختمان ایمنی لازم را ندارد و امکان پایدارسازی آن وجود ندارد.

 

وی در خصوص آمار مفقودین حادثه متروپل افزود: در بدو شروع کار، آماری که دستگاه‌های مختلف به ما اعلام کردند در مجموع ۳۸ مفقودی بود. از این تعداد، تاکنون ۳۴ پیکر از زیر آوار خارج کرده‌ایم که سه پیکر مجهول‌الهویه هستند. در عین حال ممکن است افرادی مراجعه و عنوان کنند عزیزانی دارند که از روز حادثه مفقود شده‌اند. این مساله راستی‌آزمایی خواهد شد و در صورت تایید به دنبال آن‌ها خواهیم گشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها