|

۴۰ میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شده است

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۴۰ میلیون تن کالای اساسی از طریق بنادر وارد کشور شده است.

۴۰ میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شده است

به گزارش ایسنا، حمیدرضا شهرکی ثانوی در حاشیه بازدید از اسکله بار بندر امام خمینی (ره) که امروز (۹ خردادماه) انجام شد، با تسلیت به مردم آبادان و آرزوی صبر برای بازماندگان حادثه متروپل اظهار کرد: این سفر به منظور بررسی روند حمل کالای اساسی و برنامه‌ریزی لازم با دستگاه‌های ذیربط در این زمینه بوده است.

وی افزود: خوشبختانه روند حمل کالای اساسی روان است و از ابتدای امسال تا به امروز ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تن کالای اساسی از بندر امام (ره) حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد: شاهد همزمانی حمل کالای اساسی از طریق مبادی دریایی و فصل برداشت محصولات استان هستیم که در خصوص حمل محصولات استانی نیز فرآیند مناسب است و مشکلی وجود ندارد.

شهرکی ثانوی با اشاره به فساد پذیر بودن چغندرقند بیان کرد: تا روز گذشته حدود ۳۵۰ هزار تن چغندرقند و یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در خوزستان حمل شده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد کالای اساسی از بندر امام (ره) حمل می‌شود، عنوان کرد: ۴۰ میلیون تن کالای اساسی از طریق بنادر وارد کشور شده است که در مقایسه با سال گذشته در حمل کالای اساسی در بنادر کشور ۱۴ درصد رشد داشته‌ایم.

شهرکی ثانوی گفت: روند ورود کشتی‌ها به بندر امام (ره) ادامه دارد و مشکلی برای حمل نداریم. در حال حاضر یک میلیون تن ظرفیت ذخیره سازی آزاد در انبارهای اسکله بندر امام (ره) وجود دارد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تشکر از رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: با وجود گرمای هوا، روند ورود کامیون به پایانه بار بندر امام (ره) و اسکله بسیار زیاد است و عمده تلاش ما این است که امکانات رفاهی و خدمات مناسبی به رانندگان بدهیم تا با همت این افراد کالاهای مورد نیاز مردم و واحدهای تولیدی را به سرعت به دست بازار مصرف و مراکز تولید برسانیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها