|

24 فوتی و ۴۸ مصدوم، آخرین آمار حادثه آبادان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت:با تلاش نجاتگران هلال احمر ،آتش نشانی و نیروهای مردمی ۲۱پیکر از زیر آوار متروپل خارج شدند.

24 فوتی و ۴۸ مصدوم، آخرین آمار حادثه آبادان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت:با تلاش نجاتگران هلال احمر ،آتش نشانی و نیروهای مردمی ۲۱پیکر از زیر آوار متروپل خارج شدند.

وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان  اظهار کرد:با تلاش های شبانه روزی و بدون وقفه تیم های جستجو و نجات ،آوار بردار،آنست ،آتش نشان ها و نیروهای جهادی تا صبح امروز جمعه ۶ خردادماه پیکر ۲۱ شهروند از زیر آوار ها شناسایی،رها سازی و به آرامستان آبادان انتقال یافت.

فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان همچنین با اشاره به استمرار عملیات امداد و نجات،افزود:تا کنون ۴۸ نفر نیز مورد امدادرسانی قرار گرفته اند.

وی با توصیه به پرهیز از ازدحام در محل حادثه ،گفت:شرایط ناپایدار سازه ها ضریب خطر وقوع حوادث ثانویه را در منطقه بالا برده و عملیات آوار برداری را با پیچیدگی و سختی مواجه کرده است .

شعبانی در پایان بار دیگر تاکید کرد جمعیت هلال احمر تا پایان عملیات آوار برداری و خروج همه افراد محتمل در ساختمان متروپل در میدان خدمت و در کنار مردم صبور ، نجیب و فهیم آبادان خواهد ماند.

 

ریزش بخش هایی از سازه متروپل صحت ندارد

ولیپور، رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد: شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ریزش بخش هایی از سازه برج متروپل صحت ندارد. 

وی افزود: اقدامات لازم برای تثبیت ساختمان حادثه دیده متروپل در حال انجام است.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: آواربرداری نیز در حال انجام است و همه نیروهای امدادی تا زمان پیدا شدن آخرین فرد مفقود شده در محل حادثه حضور خواهند داشت.

 

تعداد جانباختگان حادثه متروپل به 24 نفر رسید

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: تاکنون پیکر ۲۲ جانباخته حادثه ریزش ساختمان متروپل از زیر آوار خارج شده است.

احسان عباسپور پیش از ظهر امروز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات امدادرسانی در حادثه متروپل از ساعات اولیه این حادثه بدون وقفه آغاز شد و چندین تیم امدادرسانی این عملیات را از شهرهای مختلف بر عهده دارند.

 وی بیان کرد: تاکنون پیکر ٢۴ نفر از کسانی که زیر آوار جان خود را از دست داده‌اند توسط تیم‌های جست و جو پیدا شده و برای تشخیص هویت به دانشگاه علوم پزشکی آبادان انتقال یافت.

فرماندار آبادان تعداد مصدومان این حادثه را ۳۷ نفر عنوان کرد و گفت: ۳۴ نفر از این مصدومان پس از درمان سرپایی از بیمارستان مرخص شدند و تنها سه نفر تحت مداوا هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها