|

هشدار نارنجی نسبت به توده گردوغبار عراق به خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به تاثیر توده گرد و غبار عراقی از اواخر وقت سه‌شنبه در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هشدار نارنجی نسبت به توده گردوغبار عراق به خوزستان

به گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: تاثیر توده گرد و غبار عراقی ابتدا بر مناطق نیمه غربی و مرکزی و سپس سایر مناطق استان تا بعدازظهر روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

بر اساس این اطلاعیه اثر مخاطره شامل کاهش دید افقی و کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و غبار و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گرد و غبار است و خودداری از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان توصیه شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی تا پایان هفته جوی به نسبت پایدار را نشان می‌دهد و در این مدت روند جزیی افزایش دما و وزش باد متوسط تا شدید به ویژه در ساعات بعدازظهر مورد انتظار است؛ از اواسط روز پنجشنبه تا اواسط روز یکشنبه هفته آینده شمال غرب خلیج فارس مواج پیش بینی شده است.

محمد سبزه زاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۳۵.۵ و ایذه با ۹.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بودند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۳۴.۸ و حداقل ۱۷.۶درجه سانتیگراد گزارش شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به ورود توده گرد و غبار عراقی از اواخر وقت روز شنبه تا یکشنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود که باعث کاهش شعاع دید در برخی نقاط استان شد.

توده گرد و غبار با منشاء کانون‌های کشور عراق از شامگاه پنجشنبه وارد خوزستان شد که میزان گرد و غبار را در آبادان به ۲۵ برابر حدمجاز رساند و مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان با صدور هشدار سطح زرد، ماندگاری و تاثیر توده گرد و غبار در مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان را از اواخر وقت جمعه تا اواخر وقت شنبه پیش بینی کرده بود.

توده گرد و غبار در روز یکشنبه هفته گذشته نیز وارد خوزستان شده بود که تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه‌های خوزستان را در روز دوشنبه به دنبال داشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها