|

خسارت شدید از وقوع توفان بی سابقه در بوشهر

پیرو هشدارهای هواشناسی استان بوشهر، سرعت وزش باد در استان طی روزهای اخیر افزایش یافته و صبح امروز منجر به وقوع تندباد شدید در برخی نقاط استان شد.

خسارت شدید از وقوع توفان بی سابقه در بوشهر

وقوع تندباد با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت در استان بوشهر موجب خسارت به برخی از تاسیسات و فضای سبز شد ولی کسی آسیب ندید.

پیرو هشدارهای هواشناسی استان بوشهر، سرعت وزش باد در استان طی روزهای اخیر افزایش یافته و صبح امروز منجر به وقوع تندباد شدید در برخی نقاط استان شد.

تندبادی با سرعت بیش از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت صبح امروز استان بوشهر را درنوردید که موجب خسارت به برخی از تأسیسات و فضای سبز شد ولی خوشبختانه کسی آسیب ندید.

 

ثبت سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت

کارشناس هواشناسی استان بوشهر از ثبت باد نسبتاً شدید با مؤلفه شمالی با سرعت بیش از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت خبر داد و اظهار داشت:

پیام مساعدی با اشاره به اینکه وزش باد شدید و وقوع تندباد در استان بوشهر تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت افزود: افزایش ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس در سواحل استان بوشهر خبر از پدیده‌های قابل پیش‌بینی است.

وی با اشاره به افزایش ارتفاع موج خلیج فارس تا دو متر تصریح کرد: این وضعیت باعث اختلال در تردد و فعالیت دریایی به‌ویژه در فعالیت قایق‌های صیادی و تفریحی شده است.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: توصیه می‌شود که تردد دریایی به‌ویژه شناور سبک و نیمه سنگین از جمله قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

 

شکستن شاخه‌های درختان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بوشهر نیز بیان کرد: وقوع تندباد در استان بوشهر باعث شکسته‌شدن تعدادی از درختان شد و تردد در خیابان‌های شهر را با مشکلاتی روبرو کرد.

اسماعیل چهله‌زاده با اشاره به مسدود شدن برخی از خیابان‌های شهر بوشهر اضافه کرد: بلافاصله با هماهنگی شهرداری و دستور فرمانداری، تیم‌های امدادی اعزام و نسبت به بازگشایی و ارزیابی محیط اقدام شد.

 

خسارت به تأسیسات برق

مدیرکل بحران استان بوشهر نیز در این زمینه اظهار داشت: تندباد با سرعت ۱۲۶ کیلومتر در ساعت شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و بخش‌هایی از تنگستان را درنوردید و موجب بروز خساراتی به تأسیسات زیربنایی شد.

کوروش دهقان به خسارت‌های ناشی از تندباد در استان اشاره کرد و ادامه داد: شبکه برق در برخی نقاط استان بوشهر با آسیب روبرو شده و ۳۰ پایه برق سقوط کرده است.

وی از شکسته شدن شاخه‌های درختان در برخی نقاط استان بوشهر خبر داد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، جمع‌آوری شاخه‌های درختان در حال انجام است.

 

قطعی برق در برخی نقاط

مدیرکل بحران استان بوشهر از قطعی برق در برخی نقاط خبر داد و بیان کرد: وزش باد سبب آسیب شبکه برق و خاموشی در برخی نقاط شهرستان‌های بوشهر و دشتستان شد.

وی با بیان اینکه بخشی از خاموشی‌ها برطرف شد گفت: با تلاش‌های انجام شده خاموشی‌ها در نقاط مختلف تا یک ساعت دیگر برطرف می‌شود.

دهقان با بیان اینکه وزش شدید باد در استان بوشهر مصدوم نداشته است ادامه داد: تاکنون موردی از خسارت به خودروها نیز گزارش نشده ولی به صورت محدود شبکه مخابرات در برخی نقاط دچار مشکل کرد که در حال برطرف شدن است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر تصریح کرد: میزان خسارت‌های تندباد در دست بررسی است.

 

خسارت به تأسیسات شهری

گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندر بوشهر حاکی است باد شدید به برخی از تأسیسات شهر بوشهر خسارت زد.

پیگیری‌ها نشان‌دهنده آن است که روند بازسازی و بهسازی این تأسیسات از سوی شهرداری آغاز شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها