|

طراحی اتاق خواب کوچک 6متری به سبک روستیک و مدرن

سبک روستیک، در نظر بسیاری از افراد، سبکی مقابل سبک‎های مدرن و معاصر است. دکوراسیونی روستایی با ترکیب متریال‌های خام و نتراشیده که نهایتا ایده‌آل یک خانه روستایی است.

طراحی اتاق خواب کوچک 6متری به سبک روستیک و مدرن

سبک روستیک، در نظر بسیاری از افراد، سبکی مقابل سبک‎های مدرن و معاصر است. دکوراسیونی روستایی با ترکیب متریال‌های خام و نتراشیده که نهایتا ایده‌آل یک خانه روستایی است. اما سبک روستیک می‌تواند بسیار شیک، خیره‌کننده و با حال و هوای روستایی باشد. سبکی که بتوان آن را تحول نامید. سبک داخلی روستیک مدرن با رنگ‌های گرم، تخت‌خواب‌های پالت، دیوارهای آجری و فرش‌های ساده است.آیا می‌خواهید ایده‌های مدرن روستیک را در اتاق خواب خود به کار ببرید؟ ما جنبه‌های ضروری این سبک را انتخاب کرده‌ایم، این نکات و ایده‌های کاربردی و مورد تایید متخصصان تضمین می‌کنند که اتاق خواب شما زیبایی شیک و مدرن را منعکس می‌کند و در عین حال جذابیت گرم، راحت و کم‌رنگی را حفظ می‌کند.

 

سبک روستیک مدرن

واژه سبک دکوراسیون روستیک، هنری است که با استفاده از لوازم قدیمی و قدمت‌دار با رنگ‌هایی خاص، پلی به گذشته و زندگی ساده روستایی می‌زند.سبک دکوراسیون روستیک یک ترکیب عالی از راحتی، یک فضای بدون آشفتگی و البته دکوری کاربردی است. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند و یک دکور گرم و صمیمی می‌سازند. این سبک که الهام گرفته از زندگی روستایی است، با عناصر طبیعی همچون چوب و سنگ، فضایی آرام، ساده، دلنشین صمیمی را به وجود می‌آورد.در سبک دکوراسیون روستیک مدرن، مهم‌ترین فاکتور کاربرد چوب طبیعی، سنگ‌های قدیمی در سقف، کف و دیوارپوش‌ها در کنار بافت نرم و ساده مدرن است. طراحان دکوراسیون داخلی در این سبک پیشنهاد می‌کنند تا برای تغییر سبک اتاق خواب به روستیک، از المان‌های طبیعی استفاده شود. برای داشتن سبک روستیک مدرن میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید.

 

1- حفظ عناصر اصلی طبیعی

فرقی نمی‌کند که اتاق خواب شما بزرگ است یا کوچک، حفظ عناصر طبیعی و اصلی مانند سنگ و چوب در این سبک یکی از جزئیات مهم طراحی است. بسیاری از ایده‌های اتاق خواب روستایی مدرن برای انتخاب وجود دارد. بهترین بخش این است که برای به دست آوردن آن حس روستایی، نیازی به هزینه کردن بیش از حد ندارید. اگر اتفاقاً چوب و یا سنگی از بازسازی قبلی خانه در انبار دارید، می‌توانید از آن به عنوان روکش دیوار یا بخشی از حاشیه دور پنجره و یا سقف استفاده کنید.جو فلاناگان، وبلاگ نویس مد و فرهنگ، خاطرنشان می‌کند که حتی اگر با عناصر اصلی کار نمی‌کنید، برای آشکار کردن جزئیات معماریبه خصوص در اتاق خواب‌های کوچک با طراحی دیوارهای آجری و ستون‌های بتنی همچنان می‌توانید به ظاهر روستایی مدرن دست پیدا کنید.

 

2- رنگ در دکوراسیون روستیک مدرن

در این سبک اصولا از رنگ‌های عمیق و خیلی پر رنگ استفاده نمی‌شود. اما به طور کلی رنگ سفید، چوب با رنگ روشن و رنگ‌های گرم در این سبکبیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.سبک روستیک با تناژ رنگ‌های گرم و خنثی نظیر: قرمز، قهوه‌ای، سبز، خاکستری، کرم، بنفش و زیتونی و یا استفاده از تیرهای چوبی و کفپوش سنگی، حال و هوای زندگی روستایی را تداعی کرده و با استفاده از وسایل فضایی دلنشین و صمیمی را ایجاد می‌کند. رنگ پیشنهادی ما برای اتاق‌خواب‌های کوچک یک پالت رنگی خنثی است. هر چه دیوارها ساده‌تر داشته باشند، مبلمان بیشتر به چشم خواهد آمد و فضا بزرگتر به نظر می‌آید.

 

3- استفاده از گل و گیاهان آپارتمانی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای نزدیک شدن به سبک روستیک به خصوص در اتاق خواب‌های کوچک، استفاده از گیاهان و گل‌های آپارتمانی در فضای اتاق است. قرار دادن یک گلدان ساده روی میز کنار تخت یا کنار در ورودی اتاق خواب،بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کند، حس و حال طبیعی را وارد اتاق خواب می‌کند. 

 

4- سرویس خواب در اتاق به سبک روستیک

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم ویژگی بارز این سبک استفاده از عناصر طبیعی به خصوص چوب است. مبلمان با چوب‌های خام و دست نخورده، کلید طراحی چنین سبکی است.اگر می‌خواهید در طراحی داخلی و چیدمان اتاق خواب نوجوان خود پیرو سبک روستیک مدرن باشید، شاید بد نباشد پیش از هر چیز به فکرتخت یک نفره جدید باشید. برای اتاق خواب‌های کوچک تختی با قد و قواره کوچک‌تر و کاربردی تر انتخاب کنید. شما می‌توانید از عناصر سنتی کلاسیک مانند پاتختی فلزی و صندلی چوبی استفاده کنید و آن را با لوازمی از سبک معاصر و مدرن ترکیب کنید.

 

5- استفاده ازاکسسوری‌ها

اکسسوری‌ها در کلیه سبک‌های دکوراسیون داخلی نقش موثر و مفیدی را ایفا می‌کنند. در سبک دکوراسیون روستیک مدرن استفاده از عناصر طبیعی مانند شلف دیواری با چوب رنگ نشده، تنه‌ی درخت به عنوان صندلی که عطر طبیعی چوب را به همراه دارد می‌تواند ایده فوق العاده‌ای برای تزیین باشد. همچنین قرار دادن یک آباژور ایستاده کلاسیک کنار تخت می‌تواند فضای ساده آرامش بخش اتاق خواب کوچک شما را جذاب‌تر از گذشته کند. شما می‌توانید با کمک تکه چوب‌های ساده و با خلاقیتی که دارید روح و فضای اتاق خواب خود را تا همیشه به فضایی با حال و هوای روستایی تبدیل کنید.

 

6- به کاربردن بافت‌های نرم و پارچه

در طراحی اتاق خواب به سبک دکوراسیون روستیک مدرن، استفاده از چوب به تنهایی نمی‌تواند این سبک را تکمیل کند، بلکه می‌توان در طراحی اتاق خواب از بازی با پارچه‌های مختلف در زیباتر جلوه دادن محیط بهره برد و با استفاده از عناصر نرم‌تر در اتاق خواب تعادل ایجاد کرد تا فضا برای آرامش و خواب مناسب باشد. شما می‌توانید با اضافه کردن روتختی‌، بالش، کوسن‌های دوخته شده با پارچه‌های قدیمی و قالی‌های ترکمن و پتینه،و یا پارچه های ساده، حال و هوای سبک روستیک را به فضای اتاق اضافه کنید. به عنوان مثال در اتاق خواب کوچک فرزند خود بانصب پرده های بلند و سادهو استفاده از یکتختیک نفره سفید ساده،یک فضای رمانتیک طراحی کنید.

 

 

7-نورپردازی را در نظر بگیرید

ایده‌های اتاق خواب روستیک اغلب بر کف‌هایچوبی و دیوارهایساده تأکید می‌کنند، با این حال، این ظاهر می‌تواند احساس سردی را به خصوص در اتاق خواب‌های کوچک القا کند، در نظر گرفتن نکات مهم هنگام نورپردازی اتاق کودک و نوجوانبرای اطمینان از اینکه فضا را فضایی دنج و دلپذیرمی‌کند، مهم است. استفاده ازآباژورهای رومیزی و یا نصب چراغ‌های دیواری مدرن،علاوه بر اینکه گرمای فوریرا برای اتاق به ارمغان می‌آورند، ظاهری امروزی‌تر به فضای روستیک می‌بخشد.

 

8- قطعات بازیابی شده و قدیمی را اضافه کنید

مبلمان و وسایل عتیقه و وسایل و یراق آلات ساخته شده از مواد بازسازی شده راهی عالی برای اتاق خواب‌هایروستیک مدرن است. با نصبلوسترهای روستیک ساخته شده با مواد مصنوعی که طرحی شبیه به چوب و شاخ‌های گوزن دارد ظاهری خیره کننده به سقف ببخشید. همچنین صندوقچه‌ها و چمدان‌های قدیمی را می توان برایداشتن فضای ذخیره سازی دوباره استفاده کرد.

 

کلام آخر: ​​​​​​​در این مطلب چند ترفند ساده و راحت را برای چیدمان یک اتاق خواب کوچک را به سبک دکوراسیون روستیک مدرن به شما ارائه دادیم. شما می‌توانید مطابق با سلیقه و ایده‌هایی که دارید از این ترفندها برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. ایده‌های بیشتر را در houzz ببینید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها