|

مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی:

کرونا هم مثل آنفلوآنزا بومی می‌شود

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: به نظر می‌آید در اوایل سال میلادی جدید به طرف بومی شدن بیماری کرونا مانند بیماری آ‌نفلوآنزا در جهان برویم.

کرونا هم مثل آنفلوآنزا بومی می‌شود
استاد بیماری‌های عفونی با بیان اینکه علیرغم مختصر افزایش بیماران سرپایی در هفته قبل طغیان کرونا را نداریم و موارد کم کم رو به کاهش است، گفت: به نظر می‌آید در اوایل سال میلادی جدید به طرف بومی شدن بیماری کرونا مانند بیماری آ‌نفلوآنزا در جهان برویم.

مسعود مردانی، استاد بیماری‌های عفونی درباره «آخرین وضعیت کرونایی کشور»، اظهار داشت:‌علیرغم اینکه موارد سرپایی هفته قبل مختصری افزایش داشته است، اما خوشبختانه طغیان بیماری کرونا را نداریم و موارد کم کم رو به کاهش است.

وی ادامه داد:‌حتی پیش‌بینی می‌کردیم شاید به خاطر تعطیلات نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گرفتاری حادتری را داشته باشیم، اما خوشبختانه آسیب زیادی وارد نشد و اگر به همین صورت مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند نتیجه بهتری هم داشته باشیم.

این استاد بیماری‌های عفونی درباره «پیش بینی آینده کرونایی در ایران و جهان»، خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید موارد بیماری کرونا در دنیا رو به کاهش است؛ به طوری که دو هفته پیش میزان موارد ابتلا به بیماری در طول دو سال و چند ماه گذشته در کمترین میزان بوده است.

مردانی با بیان اینکه میزان مرگ و میر در دنیا نیز روبه کاهش است، تصریح کرد: به نظر می‌آید در اوایل سال میلادی جدید به طرف بومی شدن بیماری کرونا مانند بیماری آ‌نفلوآنزا در جهان باشیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها