|

تزریق دُز چهارم واکسن کرونا برای افراد دارای نقص سیستم ایمنی

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد: درحال حاضر تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا فقط برای کسانی که سیستم ایمنی تضعیف شده دارند.

تزریق دُز چهارم واکسن کرونا برای افراد دارای نقص سیستم ایمنی

محمدمهدی گویا،رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در نشستی خبری که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره چگونگی کنترل سلامت و واکسیناسیون مسافران نوروزی از طریق پلاک خودروهای شخصی، گفت: در این مورد بنده اطلاعات کافی ندارم و بهتر است مسئولین مربوطه پاسخ مناسب بدهند.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص پیش بینی از شرایط بیماری کرونا در نوروز و پس از آن با توجه به وضعیت فعلی بیماری در کشور، افزود: هیچگاه در مورد کرونا نباید پیش‌بینی بیش از دو هفته داشته باشیم؛ زیرا تجربه این دو سال به ما نشان داده است که پیش‌بینی‌های بلندمدت ممکن است فریبنده باشد و ما را از اهداف خود دور کند. آنچه که اکنون شاهد آن هستیم این است که ظرف دو تا ۳ هفته اخیر موارد ابتلا به کرونا و فوت ناشی از آن در کشور کاهش یافته است. موارد بستری بیمارستانی نیز به وضوح کاهش یافته است. هرچند این کاهش در همه استان‌ها یکسان نیست؛ اما در بعد کلان به طور کلی شاهد کاهش روند بیماری هستیم و امیدواریم این روند ادامه دار باشد. اما دوست نداریم دچار خوش‌بینی بی‌موردی هم شویم که خدایی نکرده مردم عزیز از رعایت پروتکل‌های بهداشتی غافل شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درپاسخ به سوال دیگر درباره عوارض تجمعات شکل گرفته در چهارشنبه سوری، تاکید کرد: هرگونه تجمعی در کشور می‌تواند به عنوان یک عامل محرک برای افزایش ابتلای مردم و شعله‌ور شدن بیماری باشد. کماکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی که یکی از آنها پرهیز از شرکت در تجمعات است، مورد تاکید ما است.

 

او در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره برنامه وزارت بهداشت برای تزریق دز چهارم واکسن در جمعیت عمومی، ادامه داد: درحال حاضر تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا فقط برای کسانی که سیستم ایمنی تضعیف شده دارند و برخی بیماری‌های خاص که در  معرض خطر ابتلا به بیماری شدید هستند در دستورکار قرار دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها