|

مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد:

کاهش چشمگیر امیکرون در کشور

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر موارد سرپایی کرونای امیکرون به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

کاهش چشمگیر امیکرون در کشور

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر موارد سرپایی کرونای امیکرون به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است، اما با این حال مردم باید در ایام نوروز پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و واکسیناسیون خود را نیز تکمیل کنند.

دکتر مسعود مردانی درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: خوشبختانه در حال حاضر موارد سرپایی کرونای امیکرون به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است. به طوری که مراجعه کنندگان به مراکز درمانی عمدتا بیماران غیرکرونایی هستند. در عین حال موارد بستری کرونا به حداقل خودش رسیده است. موارد بستری در آی سی یو شامل بیمارانی است که قبلا به امیکرون مبتلا شدند و به ویژه افرادی که واکسن تزریق نکرده اند.

وی افزود: علت اینکه هنوز مرگ و میر از حدود سه رقمی چندان کاهش پیدا نکرده این است که این افراد مبتلا که به نوع شدید بیماری مبتلا شدند، ممکن است بیماری شان سه تا چهار هفته طول بکشد و بر همین اساس مرگ و میر هنوز پایین نیامده است.

مردانی با بیان اینکه در نوروز به نظر می رسد که بهار خوبی را بگذرانیم، گفت: توصیه ما این است که مردم ضمن استفاده از مواهب طبیعت، پروتکل های بهداشتی را تا زمانیکه امیکرون به حداقل خودش برسد، داشته باشند. متاسفانه برخی هنوز واکسیناسیون شان را تکمیل نکردند که همین افراد میتوانند در پیک ها مشکل ساز شوند. حتما توصیه می کنیم که واکسن‌شان را تزریق کنند.

وی درباره وضعیت دو داروی پکسلووید و مولنی پیراویر برای ورود به پروتکل درمان کرونا نیز گفت: در کمیته علمی درباره داروی خوراکی مولنی پیراویر صحبت شده که دارویی است که هم می تواند از بیماری پیشگیری کرده و بیماری را به سرعت درمان کرده تا منجر به درگیری ریه و بستری در ای سی یو نشود. در باره استفاده از دو داروی مولنی پیراویر و پکسلووید در کمیته علمی بحث شده و بعدا مباحث آن مطرح می شود.

 
 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها