|

جریمه یک میلیون تومانی برای برخی رانندگان

جریمه یک میلیون تومانی برای برخی رانندگان

جانشین ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به حضور ۱۰ میلیون زائر نوروزی در مشهد بر انجام واکسیناسیون کامل و ثبت مشخصات وسیله نقلیه در سامانه "ایران من" تاکید می‌شود و موارد ثبت نشده در هر ۲۴ ساعت ۱۰ میلیون ریال جریمه می‌شوند.

دکتر سیدجواد حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان این که فعالیت ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از امروز ۲۵ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین در اماکن اقامتی افراد خدمات دهنده باید سه دز واکسن دریافت کرده باشند.

جانشین ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در گروه سنی بالای ۱۸ سال تا کنون حدود ۹۷.۵ درصد دز یک و حدود ۸۶ درصد دز دوم و حدود ۳۵ درصد دز سه را تزریق کرده اند که در دز نوبت اول و دوم از میانگین کشوری جلو هستیم اما در دز سوم از سطح ملی عقبتر هستیم.

حسینی افزود: طی این مدت تعداد ۵۰ بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۱۳۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۷ مرکز شبانه‌روزی، ۴۸ مرکز منتخب کووید۱۹ ، ۵۱ مرکز تجمیع واکسیناسیون و پنج پایگاه مراقبت مرزی در مرز دوغارون، فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد، قوچان، سرخس و درگز ، ۲۹ مرکز هاری، ۳۴ مرکز درمان سالک، ۲۱ واحد مشاوره ازدواج و آزمایش های حین ازدواج و ۳۹ مرکز تیروئید فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در زمان سال تحویل تعداد ۳۲۰ نفر از همکارانمان در مبادی ورودی به حرم مستقر خواهند بود و در کل ایام نوروز ۴۸۰ ناظر و بازرس حوزه بهداشت بر واحدها بهداشتی تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن، استخرها و مراکز آموزشی و ورزشی و ...نظارت خواهند داشت.

وی گفت: از مجموع بیش از ۹۰۱ داروخانه فعال در ایام نوروز، ۱۲۷ داروخانه آن شبانه‌روزی هستند که ۶۸ داروخانه در مشهد و بقیه در شهرستان‌ها فعال هستند و حدود ۲۷ داروخانه دیگر به‌صورت روزانه ارائه خدمت می کنند.

جانشین ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مردم در صورت بروز مشکل از مراکز فعال در حوزه بهداشت و درمان استفاده کنند و مراجعه‌شان تنها به بیمارستان نباشد.

۱۶۰۰ قلم داروی مصرفی بیماران کرونایی و غیرکرونایی در انبارها و داروخانه‌ها موجود است

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تامین انواع داروهای موردنیاز تمامی بیماران در ایام نوروز ۱۴۰۱ به‌ خوبی در حال انجام است و  ۱۶۰۰ قلم داروی مصرفی برای بیماران کرونایی و غیرکرونایی داریم که اکثر این داروها در انبارها و داروخانه‌ها موجود است و از آنجا که داروی اختصاصی کووید نداریم بیمار کرونایی با توجه به شرایطش و تجویز پزشک مربوطه داروهای مورد نیاز را مصرف می‌کند.

دکتر حسین خوبان افزود: داروهای پرمصرف بیماران مبتلا به کرونا، سرم و رمدسیویر است که در انبارها موجود است و هیچ گونه کمبودی در این خصوص وجود ندارد، ضمن اینکه اکثر داروهای مصرفی موردنیاز کرونایی‌ها هم در داروخانه‌ها موجود است.

وی با بیان اینکه بخشی از داروها بیمارستانی و بخشی دیگر غیربیمارستانی است ادامه داد: تمام تلاشمان این است که با وجود شرایط سخت تحریم، تمامی داروهای مورد نیاز بیماران اعم از بیمارستانی و غیربیمارستانی تامین باشد و از این بابت مشکلی برای بیمار به‌وجود نیاید.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم در صورت داشتن هرگونه سوالی در حوزه غذا و دارو می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۹۰ پاسخ خود را از کارشناس مربوطه دریافت کنند و اگر شکایتی در این حوزه دارند به همین شماره اعلام کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد پیگیری و رسیدگی قرار بگیرد.

فعالیت ۲۵۰ تیم نظارتی در مناطق تحت پوشش علوم پزشکی مشهد در ایام تعطیلات

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: ۴۹۸ بازرس در ایام تعطیلات نوروزی در قالب ۲۵۰ تیم کار بازرسی و نظارت را انجام می‌دهند که طرح تشدید نظارت از ابتدای اسفند ماه در حال انجام است اما انجام نظارت و بازرسی‌ها در مشهد از امروز به صورت رسمی آغاز می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

دکتر علی حسنی یزدی با بیان این که در بحث نظارت بر اماکن ییلاقی مانند طرقبه و شاندیز بازرسان و تیم نظارتی از هشت شب تا ۱۲ شب فعال خواهند بود افزود: همچنین نظارت بر رستوران ها، قنادی‌ها و آجیل فروشیها نیز از ابتدای اسفندماه شروع است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰۷ هزار مورد از اماکن عرضه مواد غذایی و عمومی مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته است که ۲۷ هزار و ۶۰ مورد آنها به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها