|

اردوغان خواستار پایان فوری حملات روسیه به اوکراین شد

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن درخواست حمایتی واقعی ناتو، خواستار پایان فوری حملات روسیه به اوکراین شد.

اردوغان خواستار پایان فوری حملات روسیه به اوکراین شد

رئیس‌جمهور ترکیه طی تماس‌های جداگانه‌ای با همتای اوکراینی و نخست‌وزیر انگلیس ضمن درخواست حمایتی واقعی ناتو، خواستار پایان فوری حملات روسیه به اوکراین شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (جمعه) با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی و همینطور «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس تماس‌های تلفنی جداگانه برقرار کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» تماس بین رئیس‌جمهور ترکیه و بوریس جانسون شامل گفت‌وگو درخصوص تحولات جنگ اوکراین شده و طی آن، آنکارا خواستار تلاش کشورهای اروپایی برای پایان بحران شده است.

براساس بیانیه صادرشده از سوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان و جانسون در این تماس تلفنی ضمن بررسی روابط دوجانبه بین لندن-آنکارا، مسائل منطقه‌ای و خصوصاً اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین را بررسی کرده‌اند.

اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن اشاره به اینکه ترکیه از هم‌پیمانانش در پیمان ناتو انتظار حمایت حقیقی از کی‌یف دارد، گفت: باید فوراً تمام تلاش‌ها درجهت پایان‌یافتن حملات روس‌ها به اوکراین انجام شود و به زودی آتش‌بس اعلام شود.

علاوه بر این این خبرگزاری «آناتولی» براساس بیانیه دیگری که از سوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه منتشر شده، اعلام کرد که اردوغان در تماس با زلنسکی درباره آخرین تحولات حمله روسیه به اوکراین بحث و گفت‌وگو کرده‌ است.

این واکنش‌ها در حالی است که اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین از ده روز پیش آغاز و تداوم آن موجب بروز نگرانی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فراوانی شده است؛ ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو خواستار حمایت‌های غربی از کی‌یف است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها