|

اسراییل: جنگ شود، طرف آمریکا را می‌گیریم نه روسیه

وزیر خارجه اسراییل گفت که در صورت شعله‌ور شدن جنگ در اوکراین، تل آویو علی‌رغم روابط خوبی که با روسیه دارد، جانب آمریکا را خواهد گرفت.

اسراییل: جنگ شود، طرف آمریکا را می‌گیریم نه روسیه

وزیر خارجه اسرائیل گفت که ارزیابی‌های اطلاعاتی این رژیم احتمال حمله روسیه به اوکراین را بالا نمی‌داند.

«پائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شب گذشته (یکشنبه) در مصاحبه‌ای گفت که در صورت شعله‌ور شدن جنگ در اوکراین، تل آویو علی‌رغم روابط خوبی که با روسیه دارد، جانب آمریکا را خواهد گرفت.

او به شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت که تل آویو به دو دلیل در خصوص بحران اوکراین بسیار بیشتر از آمریکا جانب احتیاط را رعایت می‌کند؛ به گفته وی اول اینکه حضور و نفوذ بالای روسیه در سوریه موجب شده است تا روس‌ها در مرزهای سرزمین اشغالی حضور داشته باشند و دومی به تعداد بالای اتباع این رژیم در روسیه و اوکراین مرتبط است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی افزود: «شرایط ما شبیه کشورهای حوزه بالتیک (مجاور روسیه) است. ما از طریق سوریه، با روسیه مرز مشترک داریم. علاوه بر این هماهنگی امنیتی در میان است که به اسرائیل اجازه می‌دهد به فعالیت‌های مستمر خود علیه ایرانی‌ها در سوریه ادامه دهد».

او در ادامه با بیان اینکه تعداد بالای اتباع این رژیم در اوکراین سهم بالایی در تصمیم‌گیری تل آویو دارد؛ در پاسخ به این‌که آیا رژیم صهیونیستی در تحریم آمریکا و کشورهای غربی‌ علیه روسیه مشارکت خواهد کرد یا نه گفت باید این موضوع به خوبی بررسی شود.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین گفت که ارزیابی اطلاعاتی این رژیم در خصوص احتمال حمله روسیه به اوکراین با ارزیابی اطلاعاتی انگلیس و آمریکا متفاوت است و تل آویو احتمال چنین حمله‌ای را بسیار کم‌تر از آن‌چه آمریکایی‌ها می‌گویند، می‌داند.

لاپید تأکید کرد: «اما ما برای همه احتمالات آماده هستیم و در شهر لویو اوکراین اقدامات لازم برای خارج کردن کارمندان سفارت اسرائیل در صورت وقواع جنگ را انجام داده‌ایم».

روز گذشته نیز «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اتباع این رژیم در اوکراین خواست تا هرچه سریع‌تر این کشور را ترک کنند و توان تل آویو برای تضمین امنیت آن‌ها در شرایط اضطراری محدود است. به گفته او تاکنون بیش از ۳۰۰۰ اسرائیلی اوکراین را ترک کرده‌اند و هنوز بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر در اوکراین باقی مانده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها