|

انگلیس: مسکو برنامه ای برای حمله به اوکراین ندارد

وزیر خارجه انگلیس گفت که همتای روس او اطمینان داده که کشورش هیچ گونه قصدی برای حمله به اوکراین ندارد.

انگلیس: مسکو برنامه ای برای حمله به اوکراین ندارد

لیز تراس وزیر خارجه انگلیس در شرایطی که غرب و آمریکا بر طبل جنگی جدید می کوبند، گفت همتای روس او اطمینان داده که کشورش هیچ گونه قصدی برای حمله به اوکراین ندارد.

تارنمای پولیتیکو نوشت: تراس امروز پنجشنبه به عنوان بخشی از تلاش های غرب برای ترغیب روسیه به منصرف شدن از حمله به اوکراین با سرگئی لاوروف همتای روس خود در مسکو دیدار کرد.

این اولین سفر تراس به روسیه به عنوان وزیر خارجه انگلیس در بیش از چهار سال گذشته است.

وزیرخارجه انگلیس در کنفرانس خبری مشترک با همتای روس خود گفت، لاوروف به او گفته که کرملین «برنامه ای برای حمله به اوکراین ندارد» اما لندن باید شاهد اقدامات عملی بعد از این تعهد مسکو باشد.

وی با تکرار ادعاهای قبلی درباره استقرار نیروهای روسیه در مرز اوکراین به منظور آمادگی برای آغاز جنگ گفت: من دلیل دیگری برای استقرار ۱۰۰ هزار نیرو در مرز اوکراین به غیر از تهدید حمله به اوکراین نمی بینم و اگر روسیه درباره رویکرد دیپلماسی جدی است باید این نیروها را جابجا کرده و دست از تهدیدها بردارد.

لاوروف در واکنش «تقاضای غرب برای جابجایی نیروهای روسی از اراضی این کشور را «مایه تاسف» توصیف کرد و گفت مذاکرات با تراس «مانند صحبت کردن با یک فرد ناشنوا است که گوش می دهداما نمی شنود.»

تراس همچنین روسیه را به تلاش برای بی ثابت کردن دموکراسی در اوکراین از طریق جنگ هیبریدی (ترکیبی) و تجمیع بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در مرز به سبک و سیاقی تهدیدآمیز متهم کرد.

وی تاکید کرد روسیه هنوز هم برای پایان دادن به سیاست تهاجمی خود در قبال اوکراین و استفاده از روش دیپلماسی فرصت دارد و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی این موضوع را روشن کرده که اگر چنین مسیری برگزیده نشود تبعاتی جدی برای روسیه، اوکراین و سراسر اروپا خواهد داشت.

روسیه پیشتر نیز بارها تاکید کرده که قصد حمله به اوکراین را ندارد. غرب و آمریکا تلاش می کنند بر آتش جنگ دامن بزنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها