|

اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا

شهردار اتاوا در بحبوحه اعتراضات ضد کرونایی کامیون داران موسوم به "کاروان آزادی" وضعیت اضطراری اعلام کرد.

اعلام وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا

شهردار اتاوا در بحبوحه اعتراضات ضد کرونایی کامیون داران موسوم به "کاروان آزادی" وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، جیم واتسون شهردار اوتاوا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعلام وضعیت اضطراری نشان دهنده خطر و تهدید جدی برای ایمنی و امنیت ساکنان ناشی از تظاهرات‌های جاری است و نیاز به حمایت سایر حوزه‌ها و سطوح دولتی را برجسته می‌کند.

اتسون جزئیاتی از اقداماتی که ممکن است اجرایی کند را ارائه نکرد. شهردار وضعیت اضطراری را اعلام کرد تا "انعطاف پذیری بیشتر" در اداره شهر اتاوا برای حفظ کار خدمات ضروری و کمک به خرید تجهیزات لازم برای نیروهای اولیه و کارگران خط مقدم فراهم شود.

اعتراضات "کاروان آزادی" علیه اقدامات محدود کننده و واکسیناسیون اجباری کرونا باعث شد تا کامیون داران کانادایی دست به اعتراض بزنند و خواستار برکناری جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور شوند.

در میان خشم مردم ناشی از واکنش ضعیف و ناکافی مقام‌های دولتی، پلیس اوتاوا برخی از معترضان را جابجا کرد و روز یکشنبه موانعی را بر سر راه آنها قرار داده است.

وزیر امنیت عمومی کانادا نیز گفته که دولت نباید مساله موجود را دست کم بگیرد و افزود: ما در انتخابات ۲۰۲۱ مساله واکسیناسیون و اجباری بودن آن را به رای گذاشتیم و همان کاری را انجام می‌دهیم که قولش را دادیم.

موج کنونی اعتراضات علیه اقدامات COVID-19 در کانادا از اواخر ژانویه آغاز شد، زمانی که هزاران کامیون‌دار و دیگر تظاهرکنندگان در اتاوا تجمع کردند و مخالفت شدید خود را با دستورات واکسن برای کامیون‌دارانی که از مرز ایالات متحده و کانادا عبور می‌کردند، ابراز کردند. تظاهرات موسوم به "کاروان آزادی" عموماً مسالمت آمیز بوده است، اما ده ها تحقیقات جنایی در مورد یک سری حوادث آغاز شده و حداقل هفت نفر در اتاوا دستگیر شده اند. روز جمعه، داگ فورد، نخست‌وزیر استان انتاریو کانادا، تظاهرات در اتاوا را "اشغال" توصیف کرد و از مردم خواست به آن پایان دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها