|

لوکاشنکو: تا زمانی که اوضاع سخت باشد، در قدرت خواهم بود

رئیس‌جمهوری اوکراین اظهار کرد: تا زمانی‌که وضعیت در اطرافم دشوار باشد، در راس قدرت در کشور خواهم ماند.

لوکاشنکو: تا زمانی که اوضاع سخت باشد، در قدرت خواهم بود

رئیس‌جمهوری اوکراین اظهار کرد: تا زمانی‌که وضعیت در اطرافم دشوار باشد، در راس قدرت در کشور خواهم ماند.

به گزارش ایسنا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس در مصاحبه با ولادیمیر سولوفیوف، در گفت‌وگو با شبکه "سولوفیوف لایو" در یوتیوپ در پاسخ به سوالی درباره تعداد سال‌هایی که رهبر بلاروس خواهد بود، گفت: اگر اوضاع پیرامون بلاروس سخت باشد مثلا مثل جنگ یا مهمتر از آن که اوضاع داخلی ما را نابود کند همانطور که در سال ۲۰۲۰ رخ داد در قدرت خواهم بود؛ اما اگر همه چیز آرام باشد آن موقع تصمیم خواهیم گرفت چه باید کرد.

لوکاشنکو قبلا گفته بود، اگر ملت بلاروس چنین تصمیمی بگیرند، بازنشسته خواهد شد.

لوکاشنکو تاکید کرد: مردم تصمیم بگیرند بازنشسته خواهد شد، اگر آن را ضروری بدانند می‌توانند همیشه بگویند چه کاری باید انجام دهم و چه کاری را انجام ندهم.

رئیس‌جمهوری بلاروس تاکید کرد: کشور در جنگی که علیه روسیه رخ دهد، شرکت خواهد کرد.

لوکاشنکو توضیح داد: نکته دوم این است که اگر عملا جنگی دربگیرد بلاروس درآن شرکت خواهد کرد یا نه باید بگوییم اگر هم‌پیمان ما روسیه مورد حمله مستقیم قرار بگیرد و این جنگ علیه خاک ما باشد، اساس اینجا توافقی است که ما در چارچوب ائتلاف‌مان به آن عمل می‌کنیم.

رئیس‌جمهوری بلاروس همچنین اشاره کرد: نیروهای روسیه حق مداخله در خاک بلاروس را در صورت جنگ علیه کشور ما دارند، در این حالت صدها هزار نیروهای روسیه اینجا خواهند بود.

این اظهارات لوکاشنکو در سایه بحران روابط بین روسیه و غرب به دلیل اوکراین و اتهام غرب به مسکو در زمینه مقدمه چینی همسایه بلاروس برای جنگ است؛ اتهامی که روسیه آن را رد می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها