|

اردوغان غرب را به تشدید بحران اوکراین متهم کرد

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که از نظرش جو بایدن و غرب تاکنون هیچ کمکی به حل بحران اوکراین نکرده‌اند.

اردوغان غرب را به تشدید بحران اوکراین متهم کرد

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که از نظرش جو بایدن و غرب تاکنون هیچ کمکی به حل بحران اوکراین نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا،‌ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت جو بایدن، همتای آمریکایی او و دیگر کشورهای غربی به حل بحران میان روسیه و اوکراین کمکی نکردند.

رسانه های ترکیه امروز جمعه گزارش کردند که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است که هیچ رهبر اروپایی برای حل این مشکل وجود ندارد.

این اظهارات پس از آن بیان می‌شوند که اردوغان روز پنجشنبه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف ملاقات کرده و پیشنهاد کمک ترکیه برای میانجی‌گری در این بحران را مطرح کرد.

بر اساس گزارش ها، کی‌یف نیز از این پیشنهاد استقبال کرده است. اردوغان همچنین پیشنهاد میزبانی‌اش از نشست سران اوکراین و روسیه را داد.

اردوغان با بیان اینکه بایدن "هنوز نتوانسته رویکرد مثبتی از خود نشان دهد"، گفت: متأسفانه غرب تاکنون هیچ کمکی در راستای حل این موضوع نکرده است. می‌توانم بگویم که آنها فقط اوضاع را بدتر می‌کنند.

اردوغان با ستایش از آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان و رویکرد او در قبال اوکراین، گفت که اروپا پس از کنار رفتن او از سمتش از "مشکلات جدی در سطح رهبری" رنج می‌برد.

اردوغان در صحبت با خبرنگاران همراه با وی در پروازش گفت که برای سفر برنامه ریزی شده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به ترکیه "بسیار ارزش قائل است".

او گفت که پوتین به این ایده "پاسخ مثبت" داده است و به زودی تاریخ سفر رهبر روسیه تعیین خواهد شد.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ترک وی ادامه داد: من معتقدم تشدید کردن مساله بین اوکراین و روسیه در رسانه های بین المللی بیشتر از اینکه خوب باشد، خسارت وارد کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها