|

نگرانی سازمان ملل از کشته شدن غیر نظامیان در عملیات اخیر آمریکا

به دنبال کشته شدن غیر نظامیان در جریان عملیات آمریکا در ادلب سوریه که منجر به کشته شدن سرکرده داعش شد، دبیرکل سازمان ملل نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرد.

نگرانی سازمان ملل از کشته شدن غیر نظامیان در عملیات اخیر آمریکا

به دنبال کشته شدن غیر نظامیان در جریان عملیات آمریکا در ادلب سوریه که منجر به کشته شدن سرکرده داعش شد، دبیرکل سازمان ملل نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، به دنبال کشته شدن غیر نظامیان در جریان عملیات آمریکا در ادلب سوریه که منجر به کشته شدن "ابو ابراهیم الهاشمی القرشی"، سرکرده داعش شد، ابراز نگرانی کرد.

فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: از اعلامیه رئیس جمهور آمریکا مبنی بر کشته شدن ابوابراهیم القرشی مطلع شدیم، در این رابطه سازمان ملل گزارش‌های تلفات غیرنظامیان را با نگرانی دنبال می‌کند.

وی گفت: ما همچنان از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در راستای تعهداتشان تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه انجام دهند.

او بیان کرد که در صورت تلاش برای احراز مسئولیت قربانیان حمله، انجام تحقیقات بسیار مهم است.

فرحان حق افزود، داعش جنایات فجیعی را مرتکب شد و باعث تراژدی و مرگ هزاران مرد، زن و کودک شد.

او ادامه داد، می‌خواهیم این لحظه را به یاد قربانیان و خانواده‌های قربانیان تروریسم در هر کجای جهان سپری کنیم، البته همانطور که می‌دانید، سیستم سازمان ملل متحد به طور کلی در تلاش برای مقابله با داعش بسیار متحد است، بنابراین از هرگونه موفقیت در برابر آن‌ها استقبال می شود.

در جریان عملیات نیروهای ویژه آمریکا که منجر به نابودی القرشی شد، منابع سوری اعلام کردند که ۱۳ تن، از جمله ۶ کودک و ۴ زن کشته شدند.

القرشی بعد از کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر سابق داعش در اکتبر ۲۰۱۹ به عنوان رهبر جدید این گروه تروریستی انتخاب شد.

وی اصلیتی عراقی دارد که در زمان صدام از افسران ارتش عراق بود و سابقه زندان توسط نیروهای آمریکایی پس از اشغال عراق را نیز در کارنامه خود دارد.

القرشی پس از انتخاب شدن به عنوان رهبر داعش دیگر در انظار عموم ظاهر نشد و آمریکا جایزه‌ای ۱۰ میلیون دلاری برای هرگونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا مرگ وی شود، در نظر گرفته بود.

او تقریبا در همان منطقه‌ای در شمال غربی سوریه کشته شد که ۲۷ اکتبر ۲۰۱۹ ابوبکر البغدادی در عملیات نظامی آمریکا از پای درآمد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها