|

آمریکا: با کشتن قرشی، ضربه سختی به داعش زدیم

وزیر دفاع آمریکا گفت: با از بین بردن رهبر گروه تروریستی داعش، توانست ضربه سختی به پیکره این گروه تروریستی وارد کند.

آمریکا: با کشتن قرشی، ضربه سختی به داعش زدیم

لوید استین، وزیر دفاع آمریکا خاطر نشان کرد، کشورش در جریان عملیات ویژه در استان ادلب سوریه، با از بین بردن "ابو ابراهیم الهاشمی القرشی"، رهبر گروه تروریستی داعش، توانست ضربه سختی به پیکره این گروه تروریستی وارد کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این عملیات به گونه‌ای انجام شد که تلفات غیرنظامیان در آن حداقل باشد.

او همچنین گفت: می‌دانیم که القرشی و دیگران در محل سکونت او مستقیماً باعث مرگ زنان و کودکان در شب عملیات شدند، اما با توجه به پیچیدگی این کار، ما به این احتمال که اقدامات ما منجر به آسیب رساندن به افراد بی گناه نیز شده است، نگاهی خواهیم انداخت و تحقیقاتی انجام خواهیم داد.

آستین تاکید کرد: مبارزه با داعش ادامه دارد، گرچه رهبر آن‌ها از بین رفته است، اما ایدئولوژی پیچیده و عزم آن‌ها برای کشتن، معلول کردن و ترور همچنان امنیت ملی آمریکا و زندگی افراد بی‌گناه بی‌شماری را تهدید می‌کند.

فرانک کنت مک‌کنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) نیز در این راستا اعلام کرد که رهبر داعش در جریان عملیات به او اجازه تسلیم داده شد اما او بدون هیچ درگیری تصمیم گرفت خود و خانواده‌اش را منفجر کند.

این ژنرال آمریکایی افزود، بر اثر انفجار در طبقه دوم، نیروهای آمریکایی رهبر داعش را بر روی زمین در بیرون ساختمان مرده پیدا کردند و توضیح داد که تحلیل اثر انگشت و آزمایش DNA هویت القرشی را تایید کردند.

طبق اعلام پنتاگون، القرشی با منفجر کردن خود، همسر و دو فرزندش را نیز به کام مرگ کشاند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها