|

آمریکا گزارش عفو بین‌الملل را رد کرد

​وزارت خارجه آمریکا گزارش عفو بین‌الملل درباره آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را رد کرد. اتحادیه اروپا نیز با تاکید بر اینکه احترام به قوانین بین‌المللی و حسابرسی نقض‌های انجام شده رکن اصلی برقراری صلح است، اعلام کرد به نظارت از نزدیک خود بر تحولات منطقه ادامه خواهد داد.

آمریکا گزارش عفو بین‌الملل را رد کرد

وزارت خارجه آمریکا گزارش عفو بین‌الملل درباره آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را رد کرد. اتحادیه اروپا نیز با تاکید بر اینکه احترام به قوانین بین‌المللی و حسابرسی نقض‌های انجام شده رکن اصلی برقراری صلح است، اعلام کرد به نظارت از نزدیک خود بر تحولات منطقه ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمریکا این دیدگاه که می‌گوید اقدامات اسرائیل در مورد فلسطینی‌ها به منزله آپارتاید است، رد می‌کند، در گزارش‌های وزارتخانه هرگز از چنین اصطلاحاتی استفاده نشده است.

پرایس در حمایت از اسرائیل گفت: "ما بر این باوریم این مساله اهمیت دارد که ملت یهود از حق تعیین سرنوشت خود محروم نشوند به ویژه که اسرائیل تنها "کشور" یهودی جهان است و ما باید اطمینان پیدا کنیم که استانداردهای دوگانه اعمال نمی‌شوند".

عفو بین‌الملل گزارش کامل خود با عنوان "آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینی‌ها" را منتشر کرده و در آن محاکمه مقامات اسرائیل را خواستار شد.

در این گزارش به تفصیل بیان شده که اسرائیل با کنترل حقوق فلسطینی‌ها چگونه سیستم ظلم و سلطه را به آنها تحمیل کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها