|

انتشار گزارش عفو بین‌الملل

سیاست‌های اسرائیل علیه فلسطینی‌ها مصداق آپارتاید است

عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود اقدامات دولت اسرائیل را علیه فلسطینی‌ها مصداق تبعیض نژادی دانست.

سیاست‌های اسرائیل علیه فلسطینی‌ها مصداق آپارتاید است

به گزارش شبکه شرق، عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود اقدامات دولت اسرائیل را علیه فلسطینی‌ها مصداق تبعیض نژادی دانست.

در این گزارش که با نظارت خانم اگنس کالامار، دبیر کل سازمان عفو بین‌الملل تهیه شده، آمده: رفتار دولت اسرائیل در واقع به نفع حفظ جمعیت یهودی برآورد می‌شود و این مصداق آپارتاید است.

آپارتاید در قوانین بین‌المللی جنایت علیه بشریت قلمداد می‌‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل گزارش جدید عفو بین‌الملل را مجموعه‌ای منطبق بر دروغ و ادعاهای نادرست ارزیابی کرده که از سوی سازمان‌های معروف ضد یهودی سرچشمه گرفته و از سوی عفو بین‌الملل بازتولید و بازنشر شده است.

این در حالی است که در متن گزارش عفو بین‌الملل تاکید شده قوانین دولت اسرائیل در قبال جمعیت‌های عرب و فلسطینی به شکلی است که آنها را به شکل سیستماتیک جداسازی می‌کند، باعث سرکوب حقوق آنها می‌شود و حق برابر آنها با شهروندان یهودی را از بین می‌برد. همچنین این تبعیض حق بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه هایشان را نادیده می‌گیرد.

خانم کالامار بعد از خواندن گزارش عفو بین‌الملل از کشورها خواست علیه هرگونه آپارتاید از جمله آپارتاید دولت اسرائیل اقدام کنند. او همچنین تاکید کرد هیچی توجیهی برای نادیده گرفتن حقوق انسانها وجود ندارد و هیچ دولتی اجازه ندارد ظلمی سیستماتیک علیه میلیون‌ها شهروند روا دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها