|

بیانیه بایدن درباره جلسه شورای امنیت با محوریت بحران اوکراین

روسیه مسئول همه اتفاقات اوکراین است

​رئیس‌جمهوری آمریکا بیانیه‌ای درباره جلسه شورای امنیت درباره بحران اوکراین صادر کرد.

روسیه مسئول همه اتفاقات اوکراین است

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز، دوشنبه بیانیه‌ای در خصوص جلسه شورای امنیت درباره بحران اوکراین صادر کرد.

به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه منتشر شده از جانب کاخ سفید گفت: امروز در شورای امنیت آمریکا به تفصیل ماهیت کامل تهدید روسیه علیه حاکمیت اوکراین و تمامیت ارضی آن را مطرح کرد. ما به جامعه جهانی پیامدهای کامل این تهدید را که تنها متوجه اوکراین نیست، . پیامدهایی درباره اصول اساسی منشور سازمان ملل و نظم جدید جهانی دارد، توضیح دادیم.

بایدن افزود: اگر روسیه در حل نگرانی امنیتی ما از رهگذر مذاکره صادق باشد آمریکا و هم‌پیمانان و شرکایمان حسن نیت از خود نشان می‌دهند؛ اما اگر روسیه به جای آن، اجتناب از دیپلماسی و حمله به اوکراین را در پیش بگیرد، مسؤول خواهد بود و با عواقب سریع و خطرناکی مواجه خواهد شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش آماده همه سناریوها هستند، جهان باید درباره تدابیری که روسیه تهدید به آنها می‌کند، صریح باشد، اینکه آماده پاسخ به خطراتی که این تدابیر برای همه دارند، باشد.

بایدن گفت: نشست امروز شورای امنیت گامی قطعی برای یکصدا صحبت کردن در مخالفت با استفاده از زور، دعوت به توقف تنش نظامی، حمایت دیپلماتیک به عنوان بهترین راه برای قدم برداشتن و بازخواست هر عضو به دلیل امتناع از آن و عملیات خصمانه علیه همسایگان است.

آمریکا امروز در نشست شورای امنیت درباره اوکراین، روسیه را متهم کرد که قصد دارد تعداد نیروهایش در بلاروس را به ۳۰ هزار سرباز تا اواسط فوریه افزایش دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها