|

یونیسف هشدار داد:

خطر مرگ برای یک میلیون کودک گرسنه افغان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد هشدار داد بدون اقدام فوری، یک میلیون کودک افغان که در معرض گرسنگی شدید قرار دارند جان خود را از دست می دهند.

خطر مرگ برای یک میلیون کودک گرسنه افغان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد هشدار داد بدون اقدام فوری، یک میلیون کودک افغان که در معرض گرسنگی شدید قرار دارند جان خود را از دست می دهند.

یک مقام سازمان ملل در سخنانی پس از بازدید از بیمارستان "صحت طفل" در منطقه وزیر محمد اکبرخان کابل خواستار کمک فوری ۱۹۲ میلیون دلاری جامعه جهانی برای جلوگیری از فاجعه انسانی در افغانستان شده است.

برنامه جهانی غذا سازمان ملل نیز امروز (شنبه) در توئیتی نوشت ۲۳ میلیون نفر افغان زمستان امسال به کمک فوری نیاز دارند.

براساس گزارش های منتشر شده تعداد زیادی از مردم نقاط مختلف افغانستان به علت فقر شدید به فروش اعضای بدن و کلیه روی آورده اند.

طلوع نیوز افغانستان شب گذشته در گزارشی از هرات نوشت شمار زیادی از مردم شهرستان "انجیل" به دلیل فقر و گرسنگی مجبور به فروش کلیه خود شده اند.

روزنامه «صبح کابل» نیز در گزارشی نوشت پس از سقوط دولت سابق افغانستان، زندگی تعداد زیادی از مردم از جمله نخبگان ،شاعران و نویسندگان با چالش جدی مواجه شده است.

عوامل زیادی در مواجه شدن کودکان و مردم افغانستان با خطر مرگ و گرسنگی موثر هستند که از جمله آنها برخورد غیر مسئولانه آمریکا طی ۲۰ سال گذشته در این کشور، خشکسالی، بیماری کرونا و مسدود بودن میلیاردها دلار دارایی‌های این کشور توسط آمریکا ست.

هرچند کشورهای زیادی از جمله جمهوری اسلامی ایران بارها خواستار آزادی پول های مسدود شده افغانستان از طرف آمریکا شده اند اما آن کشور بی توجه به فاجعه انسانی در افغانستان همچنان بر این سیاست اشتباه خود تأکید می کند.

آمریکا در پاسخ به نامه وزارت خارجه طالبان به کنگره آن کشور برای آزادی پول های مسدود شده افغانستان گفته است که این کشور به طالبان هشدار داده بود که اگر تلاش کند از راه زور در افغانستان به قدرت برسد، کمک ها را قطع خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا تشکیل دولت فراگیر، اعاده حقوق زنان بویژه حق تحصیل و رعایت حقوق اقلیت‌ها را تنها راه اتصال گروه طالبان با جهان خوانده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها