|

آمریکا: روابط با روسیه به دلیل مساله اوکراین خیلی تاریک است

سفیر آمریکا در مسکو روابط با روسیه را "خیلی تاریک" توصیف کرد و وخامت بیشتر آن را به دلیل تنش‌ها بر سر مساله اوکراین رد نکرد.

آمریکا: روابط با روسیه به دلیل مساله اوکراین خیلی تاریک است

جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه گفت: ما احتمال اقدامات متقابل شفاف سازی را با دولت روسیه از جمله درباره تسلیحات و سیستم‌های تهاجمی در اوکراین و همچنین اقداماتی در راستای ایجاد اعتمادسازی بیشتر در مورد رزمایش‌ها در اروپا مورد رسیدگی قرار داده‌ایم.

به گزارش اسپوتنیک، وی ادامه داد: چنین ایده‌هایی پتانسیلی برای تقویت امنیت ما و متحدان ما دارند و نگرانی‌های روسیه را نیز برطرف می‌کنند.

سفیر آمریکا در مسکو همچنین روابط با روسیه را "خیلی تاریک" توصیف کرد و وخامت بیشتر آن را به دلیل تنش‌ها بر سر مساله اوکراین رد نکرد.

وی افزود: روابط دیپلماتیک بین مسکو و واشنگتن اکنون در پایین ترین حد خود است اما به نظرم باید گفت که ممکن است به دلیل تنش‌های موجود بر سر اوکراین این روابط بدتر هم شود. تهدید روسیه علیه اوکراین خیلی قریب‌الوقوع و حتمی است.

این درحالیست که مسکو گفته هیچ تمایلی برای حمله به هیچ کشوری ندارد و بیان داشته که اتهامات وارده بهانه‌ای برای پیشروی‌های بیشتر و حضور نظامی ناتو و همچنین استقرار نیروهای بیشتر در شرق اروپاست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها