|

الجزایر و تونس به هواپیمای اسرائیل اجازه عبور ندادند

الجزایر و تونس به هواپیمای اسرائیل که عازم رباط بود، اجازه عبور از آسمان خود را ندادند و این هواپیما را مجبور کردند برای رسیدن به مقصد مسیر غیر مستقیمی را در پیش بگیرد.

الجزایر و تونس به هواپیمای اسرائیل اجازه عبور ندادند

به گزارش ایسنا، شبکه "نسمة" تونس اعلام کرد، پرواز "ال وای ۵۵۵" اسرائیل پس از آنکه تونس و الجزایر به آن اجازه عبور از آسمان خود را ندادند، مسیر شمالی را با عبور از دریای مدیترانه از آسمان یونان، سپس ایتالیا و بعد اسپانیا در پیش گرفت و در آخر به رباط، پایتخت مراکش رسید.

این اولین پرواز تجاری مستقیم میان اسرائیل و مراکش بود که از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو به مقصد رباط انجام شد، در این پرواز یک هیات اسرائیلی-آمریکایی به ریاست جارد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حضور داشت.

دهم ماه جاری میلادی در پی توافق اسرائیل و مراکش برای عادی‌سازی روابط که با میانجیگری آمریکا حاصل شد، مراکش پس از امارات، بحرین و سودان، چهارمین کشور عربی است که در سال جاری میلادی عادی‌سازی روابط خود با تل‌آویو را اعلام کرد. همزمان آمریکا نیز حاکمیت رباط را بر منطقه صحرای مراکش که مورد اختلاف رباط و جبهه پولیساریو است، به رسمیت شناخت.

هواپیمای یاد شده عصر سه‌شنبه در فرودگاه شهر رباط به زمین نشست.

به گفته مسؤولان وزارت خارجه اسرائیل، قرار است مسؤولان این رژیم و مقامات آمریکایی حاضر در این پرواز در سفر خود به رباط توافق‌های عادی‌سازی را در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری، خطوط هوایی، کشاورزی، اقتصاد و آب امضا کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها