|

میشل عون: می‌مانم و به وظایفم درباره تشکیل دولت عمل می‌کنم

رئیس جمهوری لبنان در پیامی به مردم کشورش به مساله فساد و دستگاه قضائی و مشکل تعیین نخست وزیر و تشکیل دولت پرداخت.

میشل عون: می‌مانم و به وظایفم درباره تشکیل دولت عمل می‌کنم

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان تصریح کرد: منطقه ما همواره صحنه تغییرات سیاسی عمیقی به دلیل عوامل بین‌المللی بوده که ممکن است امور را تغییر دهد.

وی اظهار کرد: صراحت باعث می‌شود که بگویم من هم با دردهای مردم زندگی می‌کنم اما یادآوری می‌کنم کسی که طی سال‌ها بر لبنان حکومت می‌کرد، شعارها و وعده‌هایی تو خالی را سر داد.

میشل عون به پرونده فساد در لبنان نیز پرداخت و تصریح کرد: فساد در نهادهای ما ریشه دار شده است.

وی ادامه داد: زمانی که از فرانسه برگشتم، طرح تغییر و اصلاح را به همراه داشتم تا کشور را از چنگال طائفه‌گرایی و فساد نجات دهیم اما کسانی که از این امر ضرر می‌دیدند، علیه من جبهه گیری کردند.

میشل عون گفت: خدمات اجتماعی و پزشکی به شهروندان چه شد؟ طرح نجات از آنچه بر ما رخ داده، چه در عرصه اقتصادی، اجتماعی، پولی یا مالی چه شد.

وی اظهار کرد: تحقیقات کیفری درخصوص بانک لبنان چه شد، آن یک تصمیم دولتی با هدف شناسایی دلایل فروپاشی کنونی بود. اگر تجربه تحقیقات کیفری موفق باشد، بر وزارتخانه‌ها، شوراها، صندوق‌ها، هیئت‌ها و کمیته‌ها نیز إعمال خواهد شد.

میشل عون این سوال را مطرح کرد که آیا کسانی که بار تشکیل دولت را به دوش می‌کشند، می‌توانند ریشه‌های فساد را حل کرده و راه را برای اصلاح آغاز کنند.

وی تصریح کرد: من حرف خود را زدم و با این اضاع راه نخواهم آمد. من بر سر وعده خود می‌مانم. امیدم این است که خوب به پیامدهای تکلیف دولت و تشکیل و نیز طرح‌های اصلاحات، طرح‌های نجات بین‌المللی فکر کنید زیرا وضعیت نابسامان کنونی بعد از امروز نمی‌تواند ادامه یابد زیرا بار مشکلات زیادی روی دوش شهروندان است. من خواهم ماند و به مسؤولیت خود در مکلف کردن یک فرد برای نخست‌وزیری و تشکیل دولت از روی موضع و موقعیتم طبق قانون اساسی و به منظور ایستادن در برابر تمام کسانی که مانع اصلاحات و ساخت کشور می‌شوند، عمل می‌کنم.

رئیس جمهور لبنان تصریح کرد که اوضاع نابسامان کنونی نباید ادامه یابد و نباید بارهای انباشته شده بر دوش شهروندان تداوم یابد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها