|

درخواست میشل عون برای تغییر در ساختار نظام سیاسی لبنان

رئیس‌جمهور لبنان با درخواست برای تغییر ساختار نظام سیاسی این کشور تأکید کرد نظام طایفه‌گرایی و سهمیه‌بندی مانعی در مقابل هرگونه تحولی است.

درخواست میشل عون برای تغییر در ساختار نظام سیاسی لبنان

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در سخنانی به مناسبت صدمین سالروز اعلام تاسیس کشور لبنان گفت: لبنان امسال با بحران‌های بی سابقه و فجایعی همراه شدکه مجالی برای شادی نگذاشت اما امید به تغییر واقعی داریم. امروز باید بازنگری صادقانه و صریحی داشته باشیم. ویژگی جامعه لبنان این است که متنوع و کثرت‌گرا است و اگر درست اداره شود این یک امتیاز واقعی است.

وی گفت: ما در بحران بی سابقه ای به سر میبریم. بحران‌های چندین دهه در سیاست، اقتصاد و دارایی روی هم انباشته شده است. نظام طایفه‌ای مبتنی بر حقوق طوایف و سهمیه‌بندی برای زمانی بود که گذشت اما اکنون مانعی در مقابل هرگونه تحولی است.

عون خواهان اعلام لبنان به عنوان یک کشور مدنی شد و متعهد شد که به مذاکراتی دعوت کند که شامل مقامات معنوی و رهبران سیاسی باشد تا به ساختار مورد قبول همگان برسد و با اصلاحات مناسب در قانون اساسی انجام شود.

از سوی دیگر جبران باسیل، رهبر جریان آزاد ملی لبنان اعلام کرد این جریان مصطفی ادیب، سفیر لبنان در آلمان را برای پست نخست‌وزیری نامزد می‌کند.

جریان المستقبل به رهبری سعد حریری نیز ادیب را نامزد کرده است.

فواد السنیوره، نخست‌وزیر پیشین لبنان اعلام کرد نخست‌وزیران پیشین با نامزدی ادیب موافقند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها