|

مکالمات ترامپ با خدا درباره اقتصاد

رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده رکود اقتصادی در پی همه‌گیری کرونا، "آزمایش خداوند" از او است، برای اینکه آنچه را که "عالی‌ترین اقتصاد در تاریخ جهان" خوانده، بازسازی کند.

مکالمات ترامپ با خدا درباره اقتصاد

به گزارش ایسنا به نوشته "ایندیپندنت"، دونالد ترامپ خطاب به هوادارنش در "منکاتو"، ایالت مینه‌سوتا گفت: "آنچه ما با همدیگر به دست آورده‌ایم و آنچه با هم در حال انجامش هستیم، چیزی کمتر از یک معجزه نیست و ما دوباره در حال انجامش هستیم. ما عالی‌ترین اقتصاد در تاریخ جهان را رقم زدیم و حالا باید دوباره این کار را انجام دهیم".

وی خاطرنشان کرد: می‌دانی این چیست؟ درست است. این خدا است که مرا آزمایش می‌کند. خدا به من گفت: "می‌دونی، تو یک‌بار انجامش دادی". و من گفتم: "آیا من کارم رو عالی انجام دادم، خدا؟ من تنها کسی هستم که می‌تونه این کارو انجام بده". خدا گفت: "نباید اینو بگی. حالا که این رو گفتی، باید کاری کنیم دوباره هم انجامش بدی". من گفتم: "باشه، قبوله. قانعم کردی". اما من یک بار این کار را انجام دادم، و حالا دارم دوباره انجامش میدم. و شما شاهد ارقامی که ما محقق کردیم، هستید. آن‌ها باورنکردنی هستند. بهترین آمار اشتغال! سه ماه، مشاغل بیشتر در سه ماه گذشته، بیشتر از هر وقت دیگر.

این در حالی است که بیش از ۲۲ میلیون نفر به دنبال تعطیلی‌ها و اخراج‌های گسترده مشاغل خود را از دست دادند، که تا ماه آوریل به طور مؤثری یک دهه رشد اشتغال را از بین برد.

رئیس جمهور آمریکا طی ماه‌های اخیر مکرراً به افزایش مشاغل به عنوان شاهدی بر احیای اقتصاد بعد از فروپاشی به دنبال بحران ویروس کرونا اشاره کرده، اما این افزایش، نشانه آن بود که بسیاری از آمریکایی‌ها همزمان با برداشتن محدودیت‌های قرنطینه، موقتاً به سرکار خود برگشته بودند؛ در حالی که بعد از آن تعداد موارد ابتلا افزایش یافت و تعطیلی‌های بیشتری را رقم زد.

با وجود آنکه نرخ بیکاری از آنچه تحلیل‌گران باور دارند در ماه مه ۱۶ درصد بود به ۱۰.۲ درصد در ماه ژوئیه کاهش یافته، این مقدار هنوز به اندازه آمارهای دوره رکود اقتصادی بزرگ بالاست؛ زمانی که نرخ بیکاری به اوج خود یعنی ۱۰.۶ درصد رسیده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین ایده عدم ترک منصب حتی در صورت باخت در انتخابات پیش رو و پایان دومین دوره ریاست جمهوری خود را بار دیگر مطرح کرد. او گفت: برخی مردم احمقند، یکی گفت او می‌خواهد پیروز شود؟ و می دانید در پایان دومین دوره منصبش را ترک نمی کند؟ فکر کردم مزاح می کند اما انگار واقعی بود. خب ما هم راجع به آن فکر کردیم چون ایده بدی نبود.

او با اشاره به رسانه‌ها گفت: آنها فریاد چهار سال دیگر چهار سال دیگر سر دادند من هم گفتم ۱۲ سالش کنید تاحسابی دیوانه شوند.

این طعنه واضح ترامپ، در میانه گمانی‌زنی‌های رسانه در بین برخی گروه‌ها و افراد، مبنی بر آن مطرح می‌شود که آیا او منصبش را پس از شکست در انتخابات ۲۰۲۰ ترک می‌کند؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها