|

همه چیز درباره صنعت کارتن سازی + معرفی مرجع خرید کارتن

صنایع کارتن و بسته بندی و چاپ، به فرآیند هایی گفته می‌شود که در آن کارتن بسته بندی تولید شده و روی آنها چاپ اعمال می شود. در روند تولید کارتن از دستگاه‌های مختلف برش و چاپ استفاده می‌شود که در ادامه به آنها میپردازیم.

همه چیز درباره صنعت کارتن سازی + معرفی مرجع خرید کارتن

 

صنایع کارتن سازی به تولید و تهیه انواع کارتن و جعبه های مقاوم برای بسته بندی محصولات مختلف می پردازد. این صنایع از مواد اولیه مانند کاغذ استفاده کرده و شکل های مختلف کارتن در اندازه، شکل و ضخامت متفاوت تولید می کنند. در کارخانه های ورق سازی و کارتن سازی علاوه بر تولید کارتن، به طراحی و چاپ روی آن نیز مشغول هستند تا بسته بندی های جذاب و با کیفیت برای محصولات تولید کنند. استفاده از کارتن در بسته بندی، حمل و نقل و نگهداری محصولات، به دلیل سبک بودن، قابل بازیافت بودن،یک گزینه مناسب و پرکاربرد برای استفاده در صنایع مختلف است.

کارخانه کارتن سازی

در واقع صنعت کارتن سازی زیر مجموعه صنعت چاپ و بسته بندی است. اگر می خواهید یک کارخانه تولید کارتن بسته بندی داشته باشید، قبل از هر چیز باید تخصص و تجربه به مقدار کافی داشته باشید و همچنین یک گروه متخصص که بتواند همه امور را سر و سامان بدهند. یک کارخانه کارتن سازی معتبر باید ویژگی هایی را داشته باشد که بهبود عملکرد و کیفیت تولید را تضمین کند. مهمترین ویژگی یک کارتن سازی معتبر، استفاده از تجهیزات پیشرفته و فناوری های به روز است. این کارخانه باید توانمندی داشته باشد تا با استفاده از ماشین آلات و دستگاه های پیشرفته، کارتن ها را با کیفیت بالا و به صورت اتوماتیک تولید کند.

انواع کارتن های قابل تولید در صنایع کارتن سازی

یکی از مواد بسیار مهم در ساخت کارتن و جعبه در صنایع کارتن سازی، شیت یا ورق کارتن است. با این ورق ها می توانیم انواع کارتن فلسکویی و کارتن لمینتی تولید کنیم. شما با چاپ فلسکو می توانید کارتن فلسکویی تولید کنید اما در مورد کارتن های لمینتی ابتدا باید چاپ روی ورق گلاسه انجام شود و سپس ورق چاپ شده روی کارتن چسبانده شود. که به آن در نهایت کارتن لمینتی می گویند.

از لحاظ ساختار برش و نوع ساخت، در بین همه انواع مدل های کارتن، شما می توانید کارتن کیبوردی، درب دارویی، ته قفلی، تلسکوپی، دایکاتی، کارتن چهار درب یا کارتن مادر و کارتن ستون دوبل را مشاهده کنید. که هر تولید کننده و صادر کننده با توجه به نیاز خود و ابعاد محصول و همچنین مسیری که قرار است محصول درون آن جعبه طی کند جعبه مورد نظر خود را سفارش می دهند.

انواع ورق کارتن

ورق کارتن متریال اولیه ساخت کارتن است. این ورق ها از انواع کاغذ کرافت، سفید و فلوت تولید می شوند. بر اساس تعداد لایه فلوت به کار رفته در ساختار ورق، انواع ورق 3 لایه (با 2 فلوت)، ورق پنج لایه (3 فلوت) و در نهایت ورق 7 لایه (با 5 لایه فلوت) در دسترس هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع کارتن 3 لایه و 5 لایه میتوانید به سایت ariyana-ssg. com مراجعه کنید.

دستگاه های موجود در کارخانه کارتن سازی

دستگاه های کارتن سازی یا ماشین آلات کارتن سازی، ابزارهایی هستند که برای تولید و ساخت جعبه های کارتن و بسته بندی های مختلف مانند کارتن میوه و کارتن دایکاتی استفاده می شوند. این دستگاه ها از تکنولوژی های پیشرفته برای تولید کارتن های با کیفیت و استحکام بالا استفاده می کنند و به صورت خودکار عمل می کنند. این دستگاه ها در ابعاد و ظرفیت های مختلف در بازار موجود هستند و به صورت صنعتی استفاده می شوند.

مثلاً ماشین آلاتی مثل دستگاه ورق سازی، دایکات، منگنه زن، دستگاه لمینت، دستگاه لب چسب، تسمه کش، دستگاه چاپ فلسکو، دستگاه خط و چاک و برش از جمله ماشین آلاتی هستند که در شرکت های کارتن سازی برای تولید کارتن بسته بندی استفاده می شوند.

دستگاه های موجود در کارخانه کارتن سازی

چاپ روی کارتن ها

چاپ روی کارتن به صورت کاملاً درخواستی و مطابق با نیاز و سلیقه مشتری انجام می شود، اما انواع چاپ به چند نوع تقسیم می شوند؟

کارتن به صورت تک رنگ، دو رنگ، سه رنگ و چهار رنگ انجام می شود. چاپ دو رنگ و سه رنگ چاپ فلسکو و چهار رنگ شامل چاپ افست می شود. چاپ فلسکو را توسط یک کلیشه ژلاتینی انجام می دهند. در این روش رنگ را روی کلیشه قرار می دهند و کلیشه چاپ را روی کارتن برمی گرداند و این چاپ به نوعی چاپ مستقیم روی کارتن است.

در چاپ افست دو لاستیک استوانه ای که مرکب روی آنها قرار گرفته است چاپ را روی کارتن انجام می دهند. در این روش زینک و فیلم نیاز است که در نهایت مقوای لمینتی تولید میکند. چاپ لمینتی نیز نوعی چاپ است که روی مقوای چاپ شده با چاپ افست نوعی پوشش سلفونی قرار می دهند، این عمل باعث افزایش مقاومت در برابر ضربه و همچنین زیبایی آن می شود و به همین دلیل برای بسته بندی محصولات صادراتی بسیار مناسب است.

مزایای استفاده از کارتن در بسته بندی انواع محصولات

کارتن به عنوان یک وسیله بسته بندی سبک وزن شناخته می شود که باعث حمل و نقل و جابجایی آسان محصولات می شود. کارتن ها دارای قابلیت مقاومت در برابر فشار، ضربه و رطوبت هستند که از محصولات درون خود به خوبی محافظت می کنند و همچنین به راحتی قابل بازیافت هستند. تولید کارتن نسبت به سایر جعبه های بسته بندی هزینه ی کمتر دارد و این باعث صرفه جوئی در هزینه های تولید و حمل و نقل محصولات می شود. همچنین کارتن به راحتی قابلیت چاپ دارد، بنابراین شرکت ها می توانند لوگو، نام تجاری یا دستورالعمل های خاص خود را روی جعبه های کارتن چاپ کنند. پس در واقع کارتن یک بسته بندی بسیار مناسب و ایده آل برای بسته بندی انواع محصولات است و رضایت مشتریان و تولید کنندگان را به همراه دارد.

خرید مستقیم کارتن از کارتن سازی

سفارش خرید کارتن از کارتن سازی

با در نظر گرفتن موارد گفته شده، اگر نیاز به خرید مستقیم کارتن از کارخانه کارتن سازی را دارید، ما مجموعه آریانا سلولز را به شما پیشنهاد میکنیم. شرکت آریانا سلولز در زمینه تولید انواع ورق کارتن، کارتن دایکاتی، کارتن میوه، کارتن لمینتی، کارتن تخم مرغ، کارتن سه لایه و کارتن ۵ لایه فعالیت میکند. برای خرید کارتن و استعلام قیمت کارتن به سایت ariyana-ssg.com مراجعه کنید. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها