|

3 نقطه از ایران برای رهایی از روزمرگی و استرس شهری

هر چقدر هم که از طبیعت فرار کنیم و خواه یا ناخواه به آن بی توجه باشیم، سرانجام برای کسب آرامش حقیقی به آغوشش پناه می‌بریم و حال خود را گره می‌زنیم به زیبایی‌ها و شگفتی‌هایی که ریشه در دل پر مهر طبیعت دارند.

3 نقطه از ایران برای رهایی از روزمرگی و استرس شهری

روزمرگی‌ها و خستگی‌های زندگی شهری همیشه فراتر از حد انتظار هستند و این ما هستیم که باید پیش از لب ریز شدن صبر و حوصله‌مان به فکر راه چاره‌ای باشیم و غم‌ها و خستگی‌ها را به دست رهایی بسپاریم. به واقع راه‌های زیادی می‌توان برای تفریح و سرگرمی پیشنهاد داد، اما نمی‌توان از اثر بخشی آنها چندان مطمئن بود. این در حالی است که وقت گذرانی با طبیعت و گردش و تفریح در میان دشت‌های سرسبز و جنگل‌های انبوه و گوش سپردن به ساز و آواز پرندگان و رودخانه‌های پر آب و دریاهای مواج، آدم را تا اعماق آرامش رهسپار می‌کند و به تجربه نابی از حال خوب می‌رساند.

 

بنابراین اگر تصمیم دارید چند روزی را از زندگی شهری فاصله بگیرید و دغدغه‌ها و استرس‌های مدام زندگی را دور بریزید، بهترین انتخاب می‌تواند سفر به مناطق شمالی کشور باشد. شما می‌توانید پیش از آغاز سفر و بعد از انتخاب مقصد، با اجاره ویلا از سایت شب، به صورت آنلاین جا و مکان خود را برای اقامت مشخص کنید و سپس به فکر برنامه ریزی برای بازدید از جاهای دیدنی در مقصد باشید.

یکی از بهترین مناطق شمالی که همیشه انتخاب بسیاری از مسافران و گردشگران بوده، شهر کوچک و زیبای چالوس است.

از تهران تا چالوس یک مسیر 180 کیلومتری پیش روی شما قرار دارد؛ مسیری که به شما اجازه فکر کردن به مقصد را نمی‌دهد و با زیبایی‌های مسحور کننده خود، لذت متفاوتی از توی جاده بودن و توقف و استراحت در یکی از زیباترین جاده‌های ایران و جهان را نصیب شما می‌کند.

بعد از رسیدن به چالوس، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا سری به دریاچه زیبای ولشت بزنید. دریاچه ولشت در جنوب غرب شهر چالوس و در نزدیکی مرزن آباد قرار دارد و به عنوان یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین جاذبه‌های طبیعی استان مازندران و شهر چالوس شناخته می‌شود. ولشت یکی از خاص‌ترین دریاچه‌های آب شیرین در ایران است و به خاطر قرارگیری در یک منطقه کوهستانی دارای بهترین آب و هوا و سحرانگیزترین چشم‌اندازهای طبیعی است.

جاده‌ای به سوی آرامش بی نهایت در سوادکوه

 

برای تعطیلات تابستانه، بیشتر مسافران انتخابشان خطه سرسبز شمال است، تا هم از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرند و هم از آب و هوای پرطراوت و سکوت و آرامشی که در گوشه گوشه این بهشت زمینی حاکم است، بهره‌مند شوند.

سه استان گیلان، مازندران و گلستان شمال کشور را شامل می‌شوند؛ هر کدام از این مناطق، چندین شهر زیبا با دیدنی‌های متفاوت دارند. بنابراین اگر احساس می‌کنید که باید اینبار به یک مقصد جدید سفر کنید، خوب است است که راه سوادکوه مازندران را در پیش بگیرید. سوادکوه منطقه‌ای بسیار سرسبز و بکر است، که از هر طرفی به زیبایی‌های طبیعی منتهی شده است و فاصله بسیار کمی با پایتخت دارد؛ همین موجب شده است تا اهالی پایتخت بیشتر اوقات، تعطیلات خود را در این منطقه سپری کنند.

33

سفر به سوادکوه یعنی اقامت در یک کلبه  آن هم درست در وسط جنگلی سرسبز و باشکوه؛ جایی که هوای خنک و تازه، چشم‌اندازهای زیبا و نفس پر آواز طبیعت، شما را از بودن در فضایی به دور از زندگی شهری، غرق در آرامش و لذت می‌کند. با اجاره کلبه جنگلی، همه چیز سفر شما با طبیعت گره می‌خورد و در فاصله‌ای بسیار کم می‌توانید به جاذبه‌های طبیعی و مکان‌های دیدنی زیادی دسترسی داشته باشید.

یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی سوادکوه، دریاچه لفور است. دریاچه لفور، جاذبه‌ای بسیار فوق‌العاده با حسی سرشار از سرزندگی و آرامش است. تماشای دریاچه و گوش دادن به صدای آب، از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌هایی است که بیشتر گردشگران به دنبال آن هستند. بنابراین اگر شما هم به دنبال تجربه سفری خاطره‌انگیز هستید، بهتر است در همان بدو ورود به سوادکوه، برنامه پیک نیک چند ساعته خود را برای رفتن به این منطقه بچینید.

زیبایی‌ها و ماجراهای بی‌نظیر دریا در جزیره کیش

2222

سفر می‌تواند گاهی دور و گاهی نزدیک باشد. سفری که آدم را به دل تجربه‌هایی متفاوت دعوت می‌کند و ماندگارترین خاطرات را رقم می‌زند. جزیره زیبای کیش از همان مقصدهای پر هیجان و شگفت‌انگیزی است که دیدنی‌های رنگارنگ و متنوعی را در دل خود جا داده است. اگر دیدن دریا دلیل شما برای این سفر است، کیش همه چیز را برای شما در وسعت دریای بی‌کرانش معنا می‌کند. و اگر بخواهید با تاریخ هم قدم شوید، کیش شما را به سفری از جنس تاریخ دعوت می‌کند.این جزیره زیبا حتی برای گردشگران لاکچری پسند هم جلوه‌ای دیگر به نمایش می‌گذارد؛ مراکز خرید و تفریحی بسیاری در کیش وجود دارند، که تمام طول سفر خود را می‌توانید به گشت و گذار در آنها سپری کنید و خاطرات خوش و ماندگاری را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

اما در صورتی که می‌خواهید یک گشت و گذار مفصل در کیش داشته باشید و از مدرنیته تا طبیعت و تاریخ کیش را در سفرتان تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم همه چیز را برنامه‌ریزی شده پیش ببرید. شما می‌توانید به جای اقامت در هتل‌های لوکس، با اجاره خانه در کیش، در هزینه سفر خود صرفه جویی کنید و در عین حال از بهترین امکانات رفاهی در خانه‌های اجاره‌ای کیش بهره ببرید.

در جزیره زیبای کیش، تفریح روی آب، زیر آب یا در کنار آب، هر کدام که مورد پسند شما باشد، با بهترین شرایط فراهم است. شما می‌توانید در کنار ساحل این جزیره بهشتی، قدم بزنید و پیاده روی و دوچرخه سواری کنید، عکس‌های زیبایی را به ثبت برسانید و از تماشای مناظر سحرانگیز ساحلی و آبی دریا لذت ببرید. از تفریحات آبی کیش هم می‌توان به غواصی، جت اسکی، قایق سواری، پاراسل، شاتل، بنانا و... اشاره کرد.

ساحل‌های تفریحی کیش دارای امکانات متنوع و متعددی هستند و هر کدام زیبایی‌های خاص خود را دارند. از جمله بهترین این سواحل می‌توان به ساحل مرجان، ساحل میرمهنا، ساحل مرد ماهیگیر، ساحل سیمرغ و ساحل درختان نارگیل اشاره کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها