|

علت تفاوت قیمت سمعک های مختلف چیست؟

علت تفاوت قیمت سمعک های مختلف چیست؟

اگر برای اولین بار است که متوجه وجود کم شنوایی در خود یا عزیزانتان شده اید و پس از مشاوره و بررسی های کامل پروسه خرید سمعک  را آغاز کرده اید احتمالا سوالات زیادی در مورد خرید سمعک و قیمت سمعک دارید . در زمان خرید سمعک این سوال برای شما مطرح می شود که چرا محدوده قیمتی سمعک ها آنقدر متفاوت است و چه چیزی بر قیمت سمعک تأثیر می گذارد؟ در این مقاله ازمتخصصین مرکز سمعک آوای امید ما به بررسی کامل پارامترهای موثر بر قیمت سمعک پرداخته ایم

ابتدا یادآور می شویم که سمعک یک کالای پزشکی است که می تواند عملکردی مانند یکی از اعضای بدن داشته باشد و باید به سمعک نگاهی فراتر از تنها یک وسیله الکترونیکی داشت سمعک ها با قابلیت هایی که دارند می توانند حس شنوایی را به فرد بازگردانند که از این لحاظ غیر قابل قیمت گذاریست . کاهش یا فقدان حس شنوایی کیفیت زندگی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. در مطالعات اخیر به اثبات رسیده است که کم شنوایی حتی بر طول عمر نیز تاثیر می گذارد. استفاده از سمعک حتی در پیشگیری از آلزایمر نیز موثر است.

علت تفاوت قیمت سمعک های مختلف

وقتی در گوگل قیمت سمعک را سرچ می کنید با قیمت های متفاوتی از سمعک روبه رو می شوید که ممکن است از 2 الی 3 میلیون تا 60 الی 70 میلیون را شامل شود. هزینه سمعک می تواند بسیار متفاوت و گیج کننده باشد زیرا در نگاه اول همه سمعک ها یک کار به نام تقویت صدا را انجام می دهند اما به دلایلی که در ادامه بیان می شود سمعک ها بسیار با هم متفاوت هستند. پیش از هر چیز یادآور میشویم که سمعک را تنها از مراکز شنوایی معتبر و پس از انجام تست شنوایی سنجی تهیه کنید.

قیمت سمعک بسته به نوع سمعک، ویژگی هایی که دارد و برند آن می تواند متفاوت باشد. ابتدایی ترین نوع سمعک، یک دستگاه تقویت کننده ابتدایی است که صدا را تقویت می کند و می تواند در هر دو گوش استفاده شود. این ابزارها سمعک نیستند و در واقع آمپلی فایر هستند که در تبلیغات برای گمراهی فرد به نام سمعک ارائه می شوند قیمت بسیار پایینی دارند کارآیی چندانی ندارند.

چه چیزی بر قیمت سمعک تأثیر می گذارد

عوامل متعددی بر قیمت سمعک تأثیر می گذارد که در ادامه به آنها می پردازیم . در مرکز سمعک آوای امید با انجام تست های شنوایی سنجی با ابزارهای پیشرفته و مشاوره دقیق تمام موارد برای هر فرد در نظر گرفته می شود.

1-تکنولوژی سمعک و امکانات

یکی از دلایل اصلی تغییر قیمت سمعک از مدلی به مدل دیگر فناوری موجود در خود دستگاه است. سمعک ها دارای دو سطح پردازشی آنالوگ و دیجیتال هستند . سمعک های آنالوگ سمعک های قدیمی تر هستند که قابل تنظیم بر اساس ویژگی های فرکانسی هر فرد نیستند . این سمعک ها قیمت های پایینتری دارند ولی حتی با توجه به هزینه کمتر خود مقرون به صرفه نیستند . این سمعک ها همه صدا ها را به یک اندازه تقویت می کنند و بین صداهای مختلف تفکیک قایل نمی شوند. سمعک های قدیمی تر از این نوع هستند این ها همان سمعک هایی هستند که خاطره بد سوت زدن مداوم سمعک را در ذهن کاربران به جای گذاشته اند.

قیمت سمعک

سیستم پردازشی در سمعک های جدید ازنوع دیجیتال است وقتی پردازش از آنالوگ به دیجیتال تبدیل می شود بسیاری از قابلیت ها به سمعک اضافه شده است . سمعک های دیجیتال از نظرامکانات و قابلیت ها رده های مختلفی از ساده تا بلوتوثی و شارژی دارند و بنابراین رده قیمتی این سمعک ها نیز متفاوت است و از قیمت پایین تا بسیار بالا را شامل می شود. سمعک های جدیدتر با دارا بودن سیستم های چند میکروفونی و پردازنده های پیشرفته امکان درک بهتر صدا در محیط های نویزی و حذف صدای پس زمینه را فراهم کرده اند. این سمعک ها همچنین می توانند قابلیت بلوتوثی و شارژی داشته باشند که با قیمتی اضافی عرضه می‌شوند.

سمعک های جدیدتر حتی دارای حسگرهای یکپارچه و هوش مصنوعی هستند که به شما امکان می دهد فعالیت بدنی و سلامت شناختی را که با استفاده از سمعک اندازه گیری و ردیابی کنید.

2- ظاهر سمعک

ظاهر سمعک نیز یکی ازعواملی است که بر قیمت سمعک تاثیرگذاراست سه سبک اصلی ظاهری سمعک وجود دارد: پشت گوشی (BTE)، داخل گوشی (ITE) و سمعک های رسیور در کانال ( RIC ).قیمت این مدل‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. به عنوان مثال، در سمعک های داخل گوشی باید پوسته ساخته شود که شامل هزینه های اضافی می شود .

3- نیازهای کاربر سمعک

البته قیمت سمعک به نیاز و انتظارات کاربر نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، کسانی که کم شنوایی نسبتاً جزئی را تجربه می کنند، نیازی به خرید مدل های با تکنولوژی بالا ندارند، زیرا آنها فقط نیاز دارند که صداها کمی تقویت شوند تا شنوایی خود را تقویت کنند. با این حال، افرادی که به دنبال راه حلی برای کم شنوایی شدید هستند ممکن است نیاز به دسترسی به ویژگی های اضافی یا مدل هایی با قابلیت های بالاتر داشته باشند.

بجز میزان کم شنوایی حتی شغل فرد نیز در انتخاب سمعک موثر است . سمعک فردی که کارمند بانک یا استاد دانشگاه است با سمعک مورد نیاز یک سالمند بازنشسته متفاوت خواهد بود و بنابراین محدوده قیمتی مورد نیاز این دو گروه نیز با هم متفاوت است.

سمعک غرب تهران

 

سمعک ارزش سرمایه گذاری را دارد

ما در مرکز سمعک آوای امید ، بهترین مرکز شنوایی سنجی درغرب تهران به خود می بالیم که با انجام تست های شنوایی سنجی جامع و انجام مشاوره همه جانبه و کامل بهترین سمعک ها را با بهترین قیمت ها بر مبنای نیاز هر فرد ارئه می دهیم .در واقع، در مرکز آوای امید طیف گسترده‌ای از برندها و مدل‌ها با قیمت‌های مناسب ترین برای هر بودجه موجود می باشد. ما با هم شما را در تمام مراحل از انجام یک تست شنوایی ساده و در عین حال جامع تا تنظیم سمعک‌هایتان راهنمایی خواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، با مشاورین ما در مرکز تخصصی سمعک آوای امید  به شماره تماس 09194707047 در ارتباط باشید.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها