|

بهترین مرکز برای خرید سمعک با قیمت مناسب کجاست؟

خرید سمعک مناسب با وضعیت شنوایی بیمار، یکی از مواردی است که بسیاری از مراجعین با آن مواجه اند. سمعک، قطعه الکترونیکی کوچک و در عین حال پیشرفته و کاربردی است که مشکل کم شنوایی را برطرف می­کند. برای خرید سمعک مناسب، ابتدا باید آزمایشات شنوایی صورت بگیرد تا شنوایی شناس از وضعیت شنیداری بیمار اطلاع یابد. سپس طبق نتایج شنوایی سنجی و شرایط زندگی و شغلی بیمار، سمعک مناسب بیمار توسط شنوایی شناس تجویز می­گردد.

بهترین مرکز برای خرید سمعک با قیمت مناسب کجاست؟

برای دریافت خدمات باکیفیت شنوایی، بهتر است به مراکز معتبر مراجعه کنید. تهیه سمعک باید به صورت دقیق و حساب شده صورت بگیرد؛ در نتیجه باید از خرید اینترنتی سمعک یا خرید از مراکز غیرمجاز خودداری کنید. کلینیک سمعک برتر با 24 سال سابقه، یکی از بهترین مراکز در زمینه ارائه خدمات شنوایی و خرید سمعک محسوب می­شود.

خرید سمعک از کلینیک سمعک برتر

انواع سمعک

سمعک ها در شکل و سطح تکنولوژی متفاوتی به بازار عرضه می­شوند. ما در ادامه انواع سمعک را از جنبه های گوناگون به شما معرفی می­کنیم.

انواع سمعک از نظر تکنولوژی

سمعک آنالوگ

ساده ترین نوع وسایل کمک شنیداری، سمعک های آنالوگ هستند که تنها اصوات را بلندتر می­کنند و پردازشی بر روی آنها انجام نمی­دهند. این یک ایراد بزرگ برای سمعک های این گروه به حساب می­آید زیرا تمامی صداها را به یک میزان بلند کرده و بر روی گفتار یا یک صدای خاص متمرکز نمی­شوند. این دسته از سمعک ها تنها امکان تنظیم یک برنامه را داشته و معمولاً دارای دکمه تنظیم بلندی و زیر و بم هستند.

سمعک دیجیتال

سمعک های نسل جدید دیجیتال بوده و به وسیله کامپیوتر تنظیم می­شوند. در این دسته از سمعک ها فرایند پردازش اصوات به صورت دقیقی صورت می­گیرد؛ در نتیجه بین صداهای گفتاری و صداهای پس زمینه تفاوت قائل می­شوند. اغلب بیماران در استفاده از سمعک های دیجیتال رضایت دارند و اعلام می­کنند که مشکل کم شنواییشان تا حد زیادی حل شده است.

سمعک هوشمند و فراهوشمند

جدیدترین دسته سمعک های تولیدی، سمعک های هوشمند و فراهوشمند بوده که به دلیل قابلیت هایی که دارند، بهترین گزینه برای انواع کم شنوایی محسوب می­شوند. این دسته از سمعک ها دارای قابلیت هایی مانند اتصال بی سیم، سیستم کنترل وزوزگوش، مدارات ضد نویز و فیدبک می­ باشند. فناوری تشخیص خودکار محیطی موجود در سمعک های هوشمند و فراهوشمند در بازدهی درک گفتار تاثیرگذارند. این قابلیت متناسب با محیط، صداها را به صورت خودکار تقویت کرده و صدای گفتار را از صدای پس زمینه جداگانه تقویت می­کند.

شما با استفاده از اتصال بی سیم این دسته از سمعک ها می­توانید به تلویزیون یا گوشی هوشمند خود متصل شده و صدای برنامه های تلویزیونی و مکالمات تلفنی را به صورت مستقیم از سمعک خود بشنوید. همچنین اپلیکیشن های مخصوص موبایلی برند سمعکتان را نیز می­توانید نصب کرده و از راه دور سمعک خود را مدیریت و تنظیم کنید.

خرید سمعک

انواع سمعک از نظر شکل ظاهری

سمعک پشت گوشی

سمعک های پشت گوشی دارای یک تیوپ بوده و بدنه است که قطعات سمعک درون آن قرار می­گیرد. بدنه پشت گوش و تیوپ پلاستیکی داخل گوش قرار می­گیرد تا صداها به گوش بیمار برسد. این دسته از سمعک ها برای انواع کم شنوایی مناسب بوده و کم شنوایی های خفیف تا شدید را پوشش می­دهند.

سمعک های پشت گوشی برای تمامی سنین مورد استفاده قرار می­گیرند و در رنگ بندی و طراحی های متفاوتی توسط برند های مختلف به بازار عرضه شده اند. ایرادی که سمعک های پشت گوشی دارند این است که توسط دیگران قابل مشاهده هستند که ممکن است برای برخی افراد ناخوشایند باشد. با پیشرفت تکنولوژی، سمعک های پشت گوشی شارژی نیز به بازار عرضه شده اند که نگرانی کاربر را بابت تعویض مرتب باتری برطرف می­کنند.

سمعک داخل گوشی

سمعک های داخل گوشی انواع گوناگونی دارند. نامرئی، کاملا داخل کانال و داخل کانال، سه دسته بندی از این گروه هستند. سمعک های داخل گوشی به دلیل اندازه بسیار کوچکی که دارند به راحتی قابل مشاهده نیستند. نامرئی بودن، بزرگترین مزیت این دسته از سمعک ها برای افرادی است، که مایل نیستند دیگران از مشکل کم شنوایی آنها آگاه شوند. سمعک های داخل گوشی به دلیل اینکه نزدیک پرده گوش قرار می­گیرند، می­توانند صدای طبیعی را برای کاربر فراهم کنند. البته این دسته از سمعک ها دارای معایبی هستند. سمعک های داخل گوشی در معرض جرم گوش هستند، در نتیجه با ورود جرم گوش با داخل این سمعک ها، عملکرد آنها دچار مشکل می­شود.

این گروه از سمعک ها اغلب برای کم شنوایی های خفیف تا متوسط مناسب اند؛ برای کم شنوایی های شدید تا عمیق بهتر است از سمعک های پشت گوشی استفاده کنید. باتری موجود در این دسته از سمعک ها بسیار کوچک است؛ در نتیجه سالمندان و افرادی که از مشکلات بینایی رنج می­برند، در تعویض باتری سمعک های داخل گوشی دچار مشکل می­شوند. شایان ذکر است که باتری سمعک های داخل گوشی به دلیل کوچک بودن به طور مرتب به تعویض نیاز پیدا می­کنند.

شرایط خرید سمعک نامرئی

شرایط خرید سمعک های نامرئی به این صورت است که کم شنوایی شما بیشتر از حد متوسط نباشد و در فرکانس های پایین تر، افت خفیفی احساس شود. کانال گوش بیمار باید سالم و نسبتاً صاف بوده و میزان ترشح جرم گوش پایین باشد. بیماری که خواهان استفاده از سمعک نامرئی است باید در این ناحیه سابقه جراحی کانال گوش نداشته باشد.

خرید سمعک از مراکز معتبر

توصیه می­شود برای خرید سمعک ارزان به مراکز شنوایی معتبر و کلینیک های سمعک با سابقه مراجعه نمایید. کلینیک سمعک برتر با 24 سال سابقه، یکی از بهترین کلینیک ها در تهران بوده که خدمات شنوایی باکیفیتی را به مراجعین ارائه می­کند. تجویز سمعک، انجام آزمایشات شنوایی بزرگسالان، کودکان و نوزادان، تعمیر و تنظیم انواع سمعک، قالبگیری و مشاوره درمانی از خدمات کلینیک سمعک برتر است. تمامی خدمات توسط پرسنل مجرب و حرفه ای و با استفاده از جدیدترین دستگاه ها ارائه می­شود.

امکان ارائه خدمات تجویز سمعک در منزل نیز برای سالمندان و بیماران دارای مشکلات حرکتی فراهم شده است. طرح سمعک اقساطی کلینیک سمعک برتر نگرانی مراجعین را بابت هزینه های بالای سمعک برطرف کرده است. برای دریافت نوبت و یا هرگونه اطلاعات بیشتر با کارشناسان کلینیک تماس بگیرید. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها