|

کارگاه عملی آموزش سیم پیچی موتور، دوره‌ ویژه ورود به بازار کار

کارگاه عملی آموزش سیم پیچی موتور، دوره‌ ویژه ورود به بازار کار

سیم پیچی به زبان ساده به معنی باز پیچی است. شاید برای شما جالب باشد که هر دستگاهی که دارای موتور الکتریکی است دارای نقشه سیم پیچی منحصربه‌فرد خود نیز است و متخصص برای رسم نقشه سیم پیچی آرمیچر نیاز دارد تا با مهندسی معکوس، این نقشه را ترسیم کند.

یک متخصص فنی می‌بایست نقشه را با بازپیچی سیم پیچ پیدا کند تا به وسیله آن بتواند مشکلات مربوط به سیم پیچ را شناسایی و برطرف کند. این ادعا که آرمیچر بی‌نهایت نقشه دارد کاملا صحت داشته و فرد متخصصِ این رشته، قادر به نقشه‌کشی خواهد بود.

 

شما با یادگیری اصول اولیه بازپیچی میتوانید سیم پیچ هر نوع وسیله‌ای مانند: ماشین‌لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی، یخچال فریزر، جاروبرقی، سنگ فرز، دریل و .... را باز کرده و نقشه سیم پیچ آن را ترسیم و طبق آن شروع به اجرا نمایید. دقت کنید که با درآوردن نقشه جاروبرقی برند ال‌جی نمی‌توانید این نقشه را برای یک وسیله دیگر مانند چرخ‌گوشت اجرا کنید.

برای مثال: نقشه سیم پیچی پمپ آب خانگی (از نیم اسب تا ۳ اسب بخار و مدل‌های تک پروانه و دو پروانه) هر برند با برند دیگر متفاوت است و نیاز است تا خودتان دست به آچار شوید و موتور را باز کرده و نقشه آن را در آورید.

این کار و در آوردن نقشه سیم پیچ، نیازمند شرکت در دوره‌های تخصصی فنی حرفه‌ای است و شما با جستجو در گوگل نمی‌توانید به این نقشه‌ها دست پیدا کنید.

اگر می‌خواهید در خصوص آموزش سیم پیچی موتور و آرمیچر، دانش بالایی کسب کنید باید بدانید که همه چیز بر پایه مهندسی معکوس است و نیازمند تلاش مداوم و شرکت در دوره‌های تخصصی است.

برای شرکت در یک دوره تخصصی می‌توانید در آموزشگاه فنی پویان، برگزار کننده کلاس‌های کاربردی که این دوره را به صورت ۱۰۰٪ عملی و تضمینی برگزار می‌کند، شرکت کنید.

این آموزشگاه زیر نظر سازمان فنی حرفه‌ای فعالیت می‌کند و شما می‌توانید بعد از اتمام دوره، مدرک قابل ترجمه و بین‌المللی دریافت کنید.

یکی از مزایای این مجموعه این است که در صورت عدم یادگیری، می‌توانید مجددا و بدون پرداخت هزینه در همان دوره شرکت کنید.

همچنین با شرکت در این کلاس می‌توانید در صورت مواجه شدن با مشکلات در تعمیر سیم پیچی از پشتیبانی نامحدود اساتید باتجربه آنها استفاده کنید.

برای ثبت‌نام و مشاوره رایگان می‌توانید با شماره‌ 66566140-021 و یا 66402309-021 تماس بگیرید.

 

آموزش سیم پیچی موتور و آرمیچر در آموزشگاه فنی پویان

 

سیم پیچی پمپ آب کولر 

سیم پیچی پمپ آب کولر نیز در فصل تابستان بسیار مورد توجه افرادی است که با این مشکل مواجه هستند. برای رفع مشکل سیم پیچی پمپ آب کولر نیاز به یک متخصص است تا با شناسایی مشکل نسبت به تعمیر آن اقدام کند.

در این رابطه، فرمول‌های ثابتی به نام فرمول‌ های سیم پیچی وجود دارند که به شما در خصوص تعمیر صحیح سیم پیچی کمک می‌کنند. نیازی به حفظ کردن این محاسبات ریاضی نیست و شما به راحتی می‌توانید با یادداشت‌برداری در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.

اگر شما هم به دنبال آموزش سیم پیچی آرمیچر pdf هستید باید بدانید که با خواندن مطالب تئوری هرگز به آن صورت که به طور عملی مبحثی را یاد میگیرید، آموزش نخواهید دید. بنابراین از گشتن درباره این گونه فایل‌ها پرهیز کنید و دوره‌های عملی را تجربه کنید.

برای مثال: برای خودرو نیاز است که گیربکس آن خارج و پس از مهندسی معکوس، مشکلات مربوطه بررسی و رفع گردد. به همین ترتیب با خواندن این مباحث به صورت تئوری نمی‌توانید مشکل خودرو یا هر وسیله دیگری را رفع کنید.

کتب آموزشی خاصی در این خصوص که به صورت مجزا به این مبحث پرداخته باشد وجود ندارد و دانش‌آموزان رشته برق و الکترونیک در دبیرستان و یا دانشجویان ماشین‌های الکتریکی در مباحث تئوری خود در خلال جزوه‌ها در این خصوص آموزش می‌بینند.

بنابراین اگر به دنبال دانلود کتاب آموزش نقشه سیم پیچی آرمیچر هستید، می‌بایست رشته‌هایی مانند ماشین‌های الکتریکی را مورد بررسی قرار دهید زیرا در دانشگاه‌های کشور به این موضوع پرداخته می‌شود.

 

سیم پیچی موتور و آرمیچر

 

تفاوت سیم پیچی الکتروموتور با سیم پیچی آرمیچر چیست؟

در مجموعه سرفصل‌های این رشته فنی حرفه‌ای، به طور معمول به سیم پیچی الکتروموتور می‌پردازیم زیرا در اکثر موارد این الکتروموتورها هستند که در بیشتر لوازم الکتریکی وجود دارند اما نباید از وجود آرمیچر در وسایل کاربردی مانند برف‌پاکن و شیشه بالابر ماشین، استارت موتور سیکلت و ... (سیم پیچی آرمیچر dc) غافل شد.

میتوان گفت سیم پیچی آرمیچر (یونیورسال) یک سطح بالاتر از سیم پیچی الکتروموتور است و بیشتر تعمیرکاران این رشته در این خصوص دارای تجربه کمتری هستند و بیشتر به سراغ سیم پیچی الکتروموتور می‌روند.

سیم پیچی آرمیچر دارای سرفصل‌های سخت‌تری است و خودش به تنهایی دارای یک دوره تخصصی به نام سیم پیچی پیشرفته است. اما نباید نگران این موضوع باشید زیرا با شرکت در یک دوره کاربردی به این مطلب نیز مسلط خواهید شد.

اگر شما هم دغدغه کسب درآمد بیشتری دارید، این شغل می‌تواند زندگی شما را زیر و رو کند. به علت خاص بودن، افراد کمی دارای این تخصص هستند و بازار کار آن نیازمند افراد فنی است که در این رشته دارای دانش کافی باشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها