|

رونمایی از رازهای صنعت پوشاک مردانه

صنعت پوشاک مردانه بخشی از صنعت پوشاک است که به دلیل باورهای عمومی دربارۀ این‌که لباس مردانه تنوع کمی دارد و نیز پر زرق‌وبرق بودن پوشاک زنانه، کمتر شناخته شده و اکثر افراد چیز زیادی در رابطه با آن نمی‌دانند. اما جالب است بدانید این صنعت، بخش بزرگی از صنعت پوشاک به شمار می‌آید و گردش مالی قابل‌توجهی دارد. در این یادداشت شما را با تعدادی از مهم‌ترین رازهای صنعت پوشاک آقایان آشنا خواهیم کرد. تا پایان با ما همراه باشید.

رونمایی از رازهای صنعت پوشاک مردانه

 

 

چرا توجه به نحوۀ لباس پوشیدن برای مردان مهم است؟

پیش از شروع بیایید دربارۀ اهمیت خوب لباس پوشیدن آقایان صحبت کنیم. واقعیت این است که در جامعۀ امروزی، ظاهر ما بیش از هر چیز دیگری بر روی شکل‌گیری و کیفیت روابط اجتماعی‌مان موثر است. شاید باور این حقیقت کمی سخت باشد اما حتی امروزه با وجود راحت شدن دسترسی تمام افراد به لباس‌های زیبا و باکیفیت، باز هم کلاس، طبقۀ اجتماعی و ترجیحات ما از روی ظاهرمان قابل تشخیص است و همین موضوع به افراد علائمی می‌دهد تا تصمیم بگیرند که آیا به اولین جرقه‌های ارتباط به ما پاسخ مثبت بدهند یا کنارمان عبور کنند و به راه خود ادامه دهند. به همین دلیل است که گفته می‌شود: «لباس و ظاهرتان به جای شما صحبت می‌کنند!».

علاوه بر آن خوب لباس پوشیدن به شما کمک می‌کند تا با حالتی مطمئن و با اعتماد به نفس در جامعه حاضر شوید و اگرچه این موضوع به صورت مستقیم بر روی موفقیت شما اثرگذار نیست، اما به صورت جانبی نقش موثری در کیفیت عملکردتان خواهد داشت و از این رو مهم است که به عنوان یک آقا ظاهری مرتب و آراسته داشته باشید و به لباس پوشیدن خود اهمیت دهید.

صنعت پوشاک مردانه چقدر بزرگ است؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که این این صنعت، چقدر بزرگ و قدرتمند است و به صورت سالیانه چقدر پول در آن به گردش درمی‌آید؟ طبق گزارشات ارائه شده توسط منابع معتبر، پیش‌بینی می‌شود درآمد این صنعت در سال میلادی جاری در سراسر جهان به رقم سرسام‌آور 574 میلیارد دلار برسد.

شنیدن این اعداد و ارقام ممکن است در نگاه اول قدری برایتان شوکه‌کننده و غیرواقعی به نظر بیاید اما این اعداد حقیقت دارند و همین موضوع این صنعت را به یکی از بازارهای مناسب و کمترپاخورده برای سرمایه‌گذاری در زمینۀ مد و پوشاک تبدیل می‌کند.

روندهای مد و سبک لباس مردانه چگونه تغییر می‌کنند؟

روندهای مد و سبک لباس مردانه با توجه به عواملی مانند تغییرات فصلی، تاثیرات فرهنگی و اجتماعی، تکنولوژی، روندهای هنری و غیره به طور مداوم در حال تغییر و تحول هستند و با توجه به نیاز‌ها و تغییرات جامعه، طراحان و تولیدکنندگان پوشاک به تولید لباس‌های مناسب و جذاب برای مصرف‌کنندگان می‌پردازند و آن‌ها را به‌روزرسانی می‌کنند.

بدین ترتیب هر فصل، چند مرتبه شاهد کالکشن‌های زیبایی از جدیدترین پوشاک مردانه هستیم که توسط برندهای بزرگ و کوچک به بازار عرضه می‌شوند و در دسترس افراد قرار می‌گیرند.

حفاظت از محیط زیست در تولید پوشاک مردانه چطور انجام می‌شود؟

همانطور که گفتیم صنعت پوشاک مردانه صنعت بزرگی است و در صورتی‌که تولیدکنندگان در هنگام تولید لباس، به حفاظت از محیط زیست فکر نکنند ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آن وارد شود.

استفاده از مواد بازیافتی، استفاده از روش‌های تولید پایدار، اعمال استانداردهای حفاظت از محیط زیست، کاهش پسماندها و آموزش و اگاهی‌بخشی بخشی از اقداماتی است که صنعت تولید پوشاک مردانه به کمک آن می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کند و از سوء استفاده از منابع طبیعی و آلودگی هوا و آب جلوگیری نماید.

از چه استراتژِی‌های بازاریابی در صنعت پوشاک مردانه استفاده می‌شود؟

یکی از حیاتی‌ترین عناصر در بقا و رشد کسب‌وکارهایی که در حوزۀ پوشاک مردانه فعالیت می‌کنند بازاریابی و تبلیغات است. اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که امروزه اگر کسب و کاری از آن بهره نبرد محکوم به شکست خواهد بود.

تحلیل بازار، شبکه‌های اجتماعی، طراحی وبسایت و فروش آنلاین، استفاده از اینفلوئنسرها، ارائه خدمات پس از فروش و تحلیل رقبا از جمله ابزارهایی است که به صاحبان کسب و کارهای پوشاک مردانه کمک می‌کند تا بتوانند استراتژی موثری برای خود تنظیم کنند.

مثلا برای تدوین استراتژی فروش آنلاین، می‌توانیم فرض کنیم که یک مشتری به دنبال کالای مدنظر خود عبارت خرید اینترنتی پیراهن مجلسی مردانه را جستجو می‌کند. سپس باید برنامه ریزی کنیم که چطور این مشتری را به سمتی ببریم که از میان رقبا، ما را انتخاب کند و محصول ما را بخرد. حتی می‌توان برنامه ریزی کرد که این مشتری را چطور به یک مشتری دائمی تبدیل کرد که برای خریدهای آتی خود نیز به سراغ ما بیاید.

تکنولوژی چه نقشی در توسعۀ صنعت پوشاک مردانه دارد؟

امروزه تکنولوژی در بهبود کیفیت، طراحی، راحتی و عملکرد محصولات صنعت پوشاک مردانه یک نقش بسیار مهم و حیاتی دارد. پردازش دیجیتال، بافت‌های هوشمند، توسعه فناوری قابل حمل و تکنولوژی اشیا و ... برخی از فناوری‌ها و نوآوری‌های مهم در تولید پوشاک مردانه هستند.

حتی شاید جالب باشد که بدانید امروزه نوع جدیدی از پوشاک به بازار عرضه شده است که نمود فیزیکی ندارد و به صورت دیجیتال قابل خریداری و استفاده است. شما می‌توانید این لباس را بر روی عکس‌هایتان اعمال کنید و این تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی مختلف پست کنید. اگرچه هنوز این نوع لباس‌ها چندان فراگیر نیستند اما پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک این لباس‌ها سهم عمده‌ای از بازار پوشاک را به خود اختصاص دهند.

خدمات پس از فروش در این صنعت چگونه ارائه می‌شود؟

خدمات پس از فروش در صنعت پوشاک مردانه به شکل‌های مختلفی ارائه می‌شوند تا مشتریان بتوانند از محصولات خریداری شده به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و رضایتشان در حین استفاده از آن حفظ شود.

برخی از خدمات پس از فروش شامل مواردی مانند تعمیر و بازسازی، بازگشت و تعویض، مشاوره و راهنمایی، بهره‌مندی از تخفیفات آتی و ... می‌شوند. بانی مد یکی از فروشگاه‌هایی است که هنگام عرضۀ انواع پوشاک از جمله لباس مردانه، خدمات پس از فروش بسیار خوبی به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها