|

آموزش ماساژ

آیا می خواهید راجب آموزش ماساژ اطلاعاتی کسب کنید؟ اگر می خواهید در این زمینه به آگاهی خود بیفزایید در این بخش تا انتها با ما همراه بمانید.

آموزش ماساژ

 

زمانی که صحبت از ماساژ به میان می آید مسلما در ذهن خود فشار آرامش بخشی را روی بدن تصور می کنید و آن را به عنوان ماساژ می پندارید. البته این تصور صحیح است و به آن ماساژ گفته می شود اما ماساژ تعریف تخصصی تری نیز دارد که در ادامه آن را بررسی می کنیم. امروزه در کلینیک های زیبایی بخشی به ارائه خدمات ماساژ اختصاص داده می شود و مراجعین زیادی برای این بخش وجود دارد زیرا تاثیرات و نتایج حاصل از ماساژ بر روی بخش های مختلف بدن بسیار چشم گیر است و همین موضوع موجب جلب توجه افراد به سمت ماساژ شده است. همین مساله از سوی دیگر باعث شده تا آموزش ماساژ نیز از سوی مردم کشور مورد توجه قرار بگیرد.

منظور از ماساژ چیست؟

به صورت کلی منظور از ماساژ ایجاد فشار ثابت، حرکت و یا لرزش بر روی بدن افراد است که به کمک آن میتوان وضعیت حرکات مکانیکی بدن را بهبود بخشید. بافت هایی که مورد هدف ماساژ قرار می گیرند عبارتند از: عضلات، ماهیچه ها، تاندون ها، رباط ها، پوست، مفاصل، بافت های همبند و غیره.

ماساژ نتایج بسیار موثری بر روی این بخش ها به همراه دارد و از انجایی که یک روش طبیعی برای بهبود وضعیت سلامتی است که در آن هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی شود، استقبال از آن بسیار افزایش یافته است.

انواع آموزش ماساژ چیست؟

کسانی که قصد آموختن ماساژ را دارند باید آگاه باشند که انواع ماساژ از قبیل زیر است و در دوره های آموزشی میتوان به آموزش همه این موارد و یا فقط یک مورد از انها پرداخت:

آموزش ماساژ صورت

ماساژ صورت یکی از رایج ترین و محبوب ترین انواع ماساژ است که برای تحریک نقاط فشار بر روی صورت، گردن و شانه انجام می شود. در این روش از لوسیون ها و روغن های مخصوصی استفاده می شود که شرایط ماساژ بهبود یابد و تاثیرات آن بیشتر شود.

دوره آموزش ماساژ در ایران فیشیال مشهد

یکی از مزیت های بسیار زیاد ماساژ صورت که باعث شده تا افراد برای دریافت این خدمات به سالن های زیبایی مراجعه کنند، تحریک پوست برای ساخت کلاژن است که در نتیجه با انجام آن به جوانسازی پوست و افزایش گردش خون در زیر پوست نیز کمک می شود. آموزش ماساژ صورت یکی از پرطرفدارترین بخش های آن شناخته می شود.

آموزش ماساژ رگ سیاتیک

یکی از مهمترین رگ های موجود در بدن رگ سیاتیک نامیده می شود که در پای چپ قرار دارد و در برخی از مواقع به دلایل مختلف این رگ دچار مشکل می شود و درد ناشی از آن به لگن و کمر سرایت می کند. در چنین شرایطی می توان از ماساژ رگ سیاتیک بهره برد و تاثیرات چشم گیر آن را مشاده کرد. اما در این خصوص نیز بسیار ضروری و لازم است که به افراد متخصص و آموزش دیده در این زمینه مراجعه کنید.

آموزش ماساژ زانو

یکی از معروف ترین انواع ماساژ که می توانید در دوره آموزشی ماساژ آن شرکت کنید، ماساژ زانو است. این ماساژ برای درمان مشکلات مربوط به زانو انجام می شود و از بازدهی بسیار خوبی برخوردار است.

آموزش ماساژ کف پا

همانطور که می دانید پا یکی از مهمترین بخش های بدن است که به عنوان قلب دوم شناخته می شود. بسیاری از بیماری ها و امراضی که برای انسان به وجود می آید از طریق ماساژ کف پا قابل درمان و بهبودی هستند. یکی از مهمترین مسائلی که توسط ماساژ کف پا می توان به بهبود آن کمک کرد میزان انسولین خون و کمک به افراد دیابتی است. علاوه بر آن ماساژ کف پا در زمینه های دیگر نیز بسیار موثر است و برای دریافت این خدمات باید از مهارت کسانی که دوره ماساژ کف پا را گذرانده اند بهره مند گردید.

دوره آموزش ماساژ در ایران فیشیال اصفهان

آموزش ماساژ سر

ماساژ سر تحت عنوان کرانیوساکرال تراپی نیز شناخته می شود و یک نوع ماساژ عمیق است که از تکنیک های زیادی برای کاهش استرس در این روش بهره گرفته می شود. علاوه بر آن با ماساژ کف سر میتوان به کاهش تنش در قسمت فوقانی بدن نیز پرداخت و رگ های خونی و تنش های عضلانی اطراف آنها را تحریک کرد تا میزان فشار و درد از روی انها کاسته شود. بدون شک اگر به آموختن ماساژ سر بپردازید و در این دوره های آموزشی شرکت کنید به میزان زیادی جذب آن می شوید و یک دوره هیجان انگیز و جالب را سپری خواهید کرد.

مزایای آموزش ماساژ چیست؟

شرکت در دوره آموزشی ماساژ از مزیت های زیادی برخوردار است که مهمترین انها عبارتند از:

  • امکان استفاده از این روش برای اعضای خانواده و یا خود هنرجو

  • امکان کسب درامد مناسب از این راه

  • امکان کار کردن به صورت پاره وقت در کلینیک های زیبایی

  • آموختن مهارتی که هیچ گونه محدودیت مکانی برای انجام آن نیست

  • کم هزینه و مقرون به صرفه بودن دوره ماساژ

  • عدم وجود محدودیت سنی و یا جنسی برای اموختن این روش

  • عدم نیاز به مدرک تحصیلی خاص

اهمیت آموزش ماساژ چیست؟

یکی از مهمترین مسائلی که پیرامون این موضوع باید به آن پرداخته شود توجه به اهمیت آموزش ماساژ است. کسانی که می خواهند تحت ماساژ درمانی قرار بگیرند باید حتما توسط افرادی که دوره آموزشی ماساژ را گذارنده اند این امور را انجام دهند زیرا اگر افراد از تخصص و مهارت کافی در این زمینه برخوردار نباشند نه تنها ماساژ برای مراجعین آنها تاثیرات مثبتی نخواهد داشت بلکه این امکان وجود دارد که به اعضای بدن انها آسیب بیشتری وارد شود.

مطلب پایانی

آموزش ماساژ را در بهترین مراکز آموزشی فرا بگیرید تا از تاثیرات آن بهره مند شوید. به این منظور میتوانید با یک جست و جوی اینترنتی ساده و در کمترین زمان ممکن بهترین مراکزی که در این زمینه فعالیت دارند را پیدا کنید و در صورت تمایل به آنها مراجعه نمایید.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها