|

دریافت وام با پروانه کسب چگونه امکان پذیر است؟

دریافت وام با پروانه کسب چگونه امکان پذیر است؟

دریافت وام با پروانه کسب یکی از روش‌هایی است که بیشتر صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی برای تأمین مالی و رشد کسب‌وکار خود از آن استفاده می‌کنند. افراد پس از ثبت نام مجوز کسب‌ و کار و دریافت پروانه کسب به راحتی می‌توانند برای دریافت وام اقدام کنند.

جواز یا  پروانه کسب یکی از مدارک مهمی است که نشان‌دهنده ثبت و قانونی بودن فعالیت کسب‌وکار است. ارائه این مدرک به بانک‌ها و مؤسسات مالی، اثباتی برای توانایی و اعتبار فعالیت فرد به‌شمار می‌آید؛ به همین دلیل هم اغلب بانک‌ها به مشتریان خود در صورت ارائه جواز کسب، وام و تسهیلات پرداخت می‌کنند.

ما در این محتوا در مورد مبلغ تسهیلات پروانه کسب، شرایط دریافت آن و مدارک مورد نیاز برای دریافت این وام با شما صحبت خواهیم کرد و در پایان هم مراحل دریافت این نوع تسهیلات کم‌بهره را مرور خواهیم کرد. 

مبلغ وام پروانه کسب

مبلغ وام پروانه کسب برای کسب‌وکارهای مختلف، متفاوت است و میزان آن می‌تواند بین 50 تا 500 میلیون تومان باشد. به‌طور کلی میزان تسهیلاتی پروانه کسب به عوامل زیر بستگی دارد:

  • یکی از عوامل تعیین‌کننده برای مبلغ وام پروانه کسب، حوزه فعالیت آن است. برخی از حوزه‌های کاری برای پیشبرد اهداف خود به میزان نقدینگی بیشتری نیاز دارند، بنابراین میزان تسهیلات بیشتری به آنها تعلق می‌گیرد.

  • بانک‌های مختلف شرایط و قوانین متفاوتی برای اعطاء تسهیلات پروانه کسب وضع کرده‌اند که میزان وام پرداختی آنها با یکدیگر متفاوت است. به‌طور مثال بانک صادرات برای این نوع تسهیلات سقف 200 میلیون تومان را تعیین کرده است؛ بنابراین یکی دیگر از عوامل موثر بر تعیین تسهیلات جواز کسب، بانک ارائه‌دهنده آن است.

  • میزان سابقه و اعتبار فرد یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده برای مبلغ تسهیلات جواز کسب است. طبیعتا میزان اعتبار فردی که سال‌ها در صنف خاصی فعال بوده است، نسبت به کسی که تازه اقدام به دریافت جواز کسب کرده، بیشتر است؛ درنتیجه میزان تسهیلات بیشتری به فرد باسابقه تعلق خواهد گرفت.

 

شرایط دریافت وام پروانه کسب

با توجه به وضعیت خاص اقتصادی کشور و به منظور جلوگیری از رشد نقدینگی، بانک‌ها شرایط و قوانین خاصی برای اعطاء تسهیلات به افراد در نظر گرفته‌اند که این امر درمورد وام جواز کسب هم صدق می‌کند.

به‌طور کلی بانک‌ها و موسسات مالی برای ارائه وام جواز کسب، شرایط زیر را بررسی می‌کنند و سپس نسبت به اعطاء تسهیلات تصمیم‌گیری می‌کنند:

  • اولین شرط برای اعطاء تسهیلات جواز کسب، داشتن پروانه کسب معتبر است که فرد در هنگام درخواست برای دریافت این نوع وام باید آن را ارائه دهد.

  • برای دریافت این نوع تسهیلات باید فرد حداقل یک سال سابقه فعالیت تجاری داشته باشد؛ درنتیجه در اغلب موارد به افرادی که به تازگی پروانه کسب دریافت کرده‌اند، وام تعلق نمی‌گیرد.

  • یکی از مهم‌ترین عواملی که توانایی بازپرداخت تسهیلات از سوی فرد را نشان می‌دهد، گردش حساب وی است. بنابراین یکی دیگر از شرایط دریافت این تسهیلات، داشتن گردش مالی مناسب متقاضی است.

  • بانک‌ها برای اطمینان از بازپرداخت اقساط تسهیلات، میزان اعتبار فرد را ارزیابی می‌کنند. به‌طور مثال اگر فرد چک برگشتی داشته باشد، از دادن تسهیلات به وی خودداری می‌کنند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام پروانه کسب

برای دریافت تسهیلات جواز کسب باید علاوه بر داشتن حساب با گردش مالی مناسب در بانکی که قصد دریافت تسهیلات از آن را دارید، مدارک زیر را هم ارائه دهید:

  • ارائه درخواست کتبی به صنف مربوطه خود

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی 

  • اصل گواهی اشتغال به کار به همراه کپی آن

  • اصل و کپی مدارک نشان‌دهنده گردش مالی متقاضی

  • ارائه اصل و کپی تعهدنامه دریافت تسهیلات

  • اصل و کپی سند مالکیت یا اجاره‌نامه برای محل کسب

  • کد اختصاصی پروانه کسب

مراحل دریافت وام پروانه کسب

دریافت تسهیلات بانکی مراحل خود را دارد. برای دریافت وام پروانه کسب هم باید مراحل زیر را به‌صورت گام‌به‌گام دنبال کنید:

مرحله اول: در اولین گام باید شرایط اعطاء تسهیلات را بررسی کنید تا در صورت دارا بودن آنها، اقدام به ارائه درخواست کنید. برای اطلاع از این شرایط می‌توانید به سایت بانک یا موسسه مالی مورد نظر خود رجوع کنید یا با مراجعه حضوری به یکی از شعب، اطلاعات لازم را کسب کنید.

مرحله دوم: پس از بررسی شرایط اعطاء تسهیلات، در مرحله بعد باید پس از تهیه مدارک مورد نیاز برای دریافت وام، آنها را به بانک مورد نظر ارائه دهید.

مرحله سوم: حال باید پس از ارائه مدارک، درخواست کتبی و رسمی خود برای دریافت تسهیلات را به شعبه بانک مورد نظر بدهید.

مرحله چهارم: پس از ارائه مدارک مورد نیاز و درخواست دریافت وام، درخواست شما از سوی بانک بررسی می‌شود و در صورت صحت مدارک مورد نیاز و دارا بودن شرایط برای دریافت این تسهیلات، وام به شما تعلق می‌گیرد.

مرحله پنجم: بعد از این‌که با درخواست فرد برای دریافت وام موافقت شد، در این مرحله نوبت به امضاء قرارداد بین متقاضی و بانک می‌رسد.

مرحله ششم:  در گام آخر بعد از امضاء قرارداد، مبلغ وام به حساب متقاضی در همان بانک واریز می‌شود.

 

دریافت وام پروانه کسب با کمک ثبت شو

دریافت وام پروانه کسب نیازمند دریافت پروانه کسب و اطلاع از قوانین بانکی برای اعطاء این نوع تسهیلات است. این فرایند می‌تواند برای بسیاری از افراد که اطلاعی از شرایط درخواست جواز کسب و اعطاء تسهیلات برای آن را ندارند، کمی چالش‌برانگیز باشد.

شما با کمک ثبت شو می‌توانید به راحتی و به‌صورت آنلاین برای خود درخواست دریافت جواز کسب کنید و با مشاوره با متخصصین این مجموعه معتبر، از قوانین دریافت تسهیلات پروانه کسب مطلع شوید و برای آن اقدام کنید.

 

 

سخن آخر

بسیاری از افراد برای تامین بودجه مورد نیاز برای ادامه فعالیت کسب‌وکار خود و یا ارتقاء آن، اقدام به دریافت تسهیلات بانکی می‌کنند. یکی از مناسب‌ترین نوع تسهیلات برای صاحبان مشاغل، وام پروانه کسب است.

ما در این محتوا میزان تسهیلات جواز کسب و شرایط آن را به شما عزیزان معرفی کردیم و در پایان هم مدارک مورد نیاز برای دریافت این نوع تسهیلات و مراحل دریافت آن را با هم مرور کردیم.

منبع: هلدینگ پارسه

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها