|

دریافت جواز کسب یا پروانه کسب اجباری شد!!!

دریافت جواز کسب یا پروانه کسب اجباری شد. جواز کسب و کار از مدارک مهمی است که بارها از نام آن را شنیده اید. در حال حاضر به دلیل اجباری شدن اخذ جواز یا پروانه کسب، همه صاحبان کسب و کار باید چنین مدرکی را جهت ادامه فعالیت های اقتصادی و تجاری خود داشته باشند.

دریافت جواز کسب یا پروانه کسب اجباری شد!!!

 

به طور کلی جواز کسب پروانه ای است که از طریق آن شما می توانید کسب و کار خود را به صورت قانونی راه اندازی نمایید. برای راه اندازی شرکت، فروشگاه یا مغازه شما نیاز به گرفتن مجوزی دارید که از آن به عنوان جواز کسب یاد می شود. برای قانونی کردن کسب و کار خود و ادامه فعالیت مجموعه، داشتن چنین مدرکی ضروری است بدون دریافت آن نمی توانید کار خود را به صورت قانونی آغاز کنید. اما در ادامه در ارتباط با مزایا و شرایط دریافت جواز کسب و همچنین مدارک لازم جهت دریافت این مدرک مهم اشاره خواهیم کرد.

 

جواز کسب چیست؟

جواز یا پروانه کسب، مدرکی است که از طریق آن شما می توانید کسب و کار خود را به صورت قانونی راه اندازی کرده و فعالیت‌های خود را در عرصه خدمات و فروش کالا ادامه دهید. افرادی که جواز کسب نداشته باشند، نمی ‌توانند فعالیت خود را به صورت قانونی ادامه دهند. اگر به دنبال جذب اخذ مجوز کسب می باشید، باید بدانید که پروانه کسب به صورت دائم و به صورت موقت صادر می‌شود.

مدت اعتبار مجوز موقت یک سال است و فقط یک بار در سال صادر می ‌شود. اما اعتبار مجوز کسب بلند مدت حداکثر ۵ سال می باشد. در نظر داشته باشید که مجوز کسب برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر می شود. شما با دریافت جواز کسب می توانید فعالیت های تولیدی و اقتصادی خود را از سر بگیرید و اگر این مجوز نباشد، مشکلات متعددی برای کسب و کار شما به وجود خواهد آمد. اما آیا در مورد مزایای دریافت جواز یا پروانه کسب چیزی می دانید؟ در ادامه بیشتر به این مورد خواهیم پرداخت.

مزایای دریافت پروانه کسب

یکی از مهمترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد بوجود می ‌آید این است که اخذ جواز کسب چه مزایایی دارد؟ یکی از مشکلاتی که بسیاری از تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار دارند، پیدا کردن محلی برای شروع فعالیت است. شما با دریافت پروانه کسب و تاسیس شرکت خود می توانید با قیمت مناسب در شهرک های صنعتی محل مناسبی برای آغاز فعالیت خود پیدا کنید. علاوه بر این در یک شهرک صنعتی برای شروع فعالیت شما باید تنها ۳۰ درصد از کل هزینه را پرداخت نموده و بقیه آن را می توانید به صورت اقساطی بپردازید.

از مزایای دیگر اخذ جواز کسب این است که شما می توانید به وسیله پروانه کسب برای محصولات و فعالیت خود ثبت برند و علامت تجاری را انجام دهید و کار خود را سریعتر پیش ببرید. اگر از آن دسته از افرادی هستید که می خواهید سریعتر کسب و کار خود را شروع کنید و در میان رقبا حرفی برای گفتن داشته باشید، پس از گرفتن جواز کسب می توانید بر روی برندسازی تمرکز کرده و فروش خود را افزایش دهید. اگر شما مجوز یا پروانه کسب داشته باشید، مشتریان به راحتی به شما اعتماد خواهند کرد.

چنانچه مایل به دریافت خدمات اخذ مجوز کسب هستید، می توانید با شماره 02188072626 تماس بگیرید تا مشاوران ما در مجموعه تکسفیر راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.

 

 

مزایای دریافت پروانه کسب

 

شرایط گرفتن پروانه کسب

آن دسته از صاحبان کسب و کار که به دنبال دریافت جواز کسب هستند، باید یکسری شرایط را داشته باشند تا بتوانند این پروانه را دریافت کنند. یکی از مهمترین شرایط دریافت جواز کسب ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه معمولی (دارای اعتبار زمانی) یا رسمی یا سایر عقود ناقله (سرقفلی، وصیت تملیکی، هبه، صلح در مقام بیع یا اجاره) و ارائه دادن قراردادهای منعقده که بین شخص متقاضی و افراد حقیقی و حقوقی (دولتی و غیر دولتی) رد و بدل می ‌شود، اجباری خواهد بود.

بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۱۲ قانون اصناف در شرایطی که شخصی قصد داشته باشد یک واحد صنفی را تاسیس کند، باید قبل از سپردن هر گونه تعهد مبنی بر خرید یا اجاره مکان برای فعالیت و گرفتن جواز کسب به اتحادیه صنف مربوطه مراجعه کرده و درخواست کتبی خود را ثبت نماید. علاوه بر این برای بعضی از مشاغل و فعالیت های خاص نیاز است تا مدارکی ارائه کنید تا به طور دقیق مشخص شود شما برای دریافت مجوز کسب صلاحیت فنی لازم را دارید و می‌توانید از حیطه مسئولیت های آن برآیید.

 

چگونه جواز کسب را دریافت کنیم؟

همانگونه که اشاره شد در حاضر حاضر دریافت جواز کسب یا پروانه کسب اجباری شده است. نحوه گرفتن جواز کسب در سرتاسر یک کشور یکسان است و برای دریافت جواز کسب اینترنتی ، شما باید مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید جواز کسب خود را دریافت نمایید:

  1. ابتدا باید یک درخواست کتبی معمولی برای دریافت مجوز کسب ارائه کنید.

  2. درخواست خود را به ثبت برسانید و رسید خود را به متقاضی دریافت جواز کسب از افراد ذی‌صلاح ارائه نمایید.

  3. در مرحله بعد کمیسیون بازرسی اتحادیه از محل کار بازدید خواهد کرد و گزارش آن برای اخذ مجوز کسب ارائه می ‌شود.

  4. درخواست شما به عنوان شخص متقاضی در جلسه هیئت مدیره بررسی می‌ شود و پاسخ کتبی به برای شما ارسال خواهد شد.

 

اگر در مورد هرکدام از مراحل دریافت پروانه کسب نیازمند دریافت اطلاغات بیشتر می باشید، کافی است با شماره 02188072626 تماس بگیرید تا کارشناسان مجموعه تکسفیر شما عزیزان را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

چگونه جواز کسب را دریافت کنیم؟

 

مدارک لازم برای دریافت پروانه کسب

برای اینکه بتواند مراحل اخذ پروانه کسب را طی کنید، ابتدا باید یکسری مدارک لازم را داشته باشید. مرتب کردن مدارک و اطلاعات قبل از شروع دریافت مجوز بسیار اهمیت دارد و می ‌تواند در سرعت بخشیدن به کار شما موثر باشد. مدارکی لازم برای دریافت جواز کسب شامل موارد زیر می باشد:

  • شما باید تابعیت ایرانی داشته باشید. اما افراد خارجی نیز می توانند برای گرفتن جواز کسب اقدام کنند. اما شما برای دریافت جواز کسب، باید پروانه کار معتبر از وزارت کار و مجوز اقامت از وزارت کشور را داشته باشید.

  • برای تعیین وضعیت ملکی واحد صنفی باید مدارکی را ارائه دهید که این مدارک شامل اجاره نامه رسمی یا معمولی، سند مالکیت، مبایعه نامه به اسم متقاضی، قرارداد اجاره محل کسب با ادارات و سازمان های دولتی، شرکت های تحت پوشش سازمان های دولتی، حکم قطعی دادگاه مبنی بر الزام به تنظیم سند اجاره، رسید پرداخت اجاره بهای معتبر می ‌باشد.

  • از مهمترین مدارک مورد نیاز در فرایند اخذ پروانه کسب ارائه گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم و دفترچه اعزام به خدمت بدون اینکه مهر غیبت بر روی آن خورده باشد، گواهی اشتغال به تحصیل و معافیت پزشکی می باشد.

  • ارائه مدارک عدم سوء پیشینه

  • ارائه مدارک مربوط به گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی؛ باید اشاره کرد برای افراد بالای ۵۰ سال ارائه گواهی پایان تحصیلات ابتدایی کافی است یا مدارکی که اثبات کند شما سواد خواندن و نوشتن را دارید.

  • برای اصناف و شغل هایی که مربوط به آشامیدنی، خوراکی و بهداشتی هستند. شما باید مدارک مربوط به گواهی صلاحیت بهداشتی این اقلام را ارائه کنید.

  • ارائه مدارکی که اثبات کند پرونده متقاضی یا فرایند پرداخت اوراق مالیاتی آن قبلاً تشکیل شده است.

  • داشتن ۱۲ قطعه عکس بعلاوه سایر مدارک شخصی مانند کپی شناسنامه و کارت ملی. باید اشاره کرد اتباع خارجی به جای کپی شناسنامه، باید کپی کارت ملی خود را ارائه دهند.

  • داشتن کد اقتصادی

میزان اعتبار پروانه کسب در ایران

همه افرادی که صاحب کسب و کار هستند، باید جواز کسب داشته باشند. جواز یا پروانه کسب به صورت موقت و دائم صادر می شود. مدت اعتبار جواز موقت فقط برای یک بار به صورت یک سال است، اما مدت اعتبار جواز کسب دائم 5ساله است و شما بعد از گذشت ۵ سال می توانید آن را تمدید کنید.

هزینه گرفتن جواز کسب

دریافت پروانه کسب الکترونیکی از سوی دولت هزینه هایی به همراه دارد و شما برای گرفتن جواز کسب باید حداقل دو میلیون تومان هزینه کنید. در مجموع باید بدانید که برای دریافت جواز کسب اشخاص حقیقی، هزینه مربوط به صنفی که می خواهید در آن فعالیت داشته باشد، می تواند متفاوت باشد. حداکثر هزینه برای گرفتن پروانه کسب یا جواز کسب برای هر صنفی متفاوت می باشد.

سوالات متداول

آیا دریافت جواز کسب پروانه کسب اجباری است؟

بله، دریافت جواز کسب یا پروانه کسب اجباری شد. شما باید برای ادامه فعالیت اقتصادی خود حتما باید این مجوز را داشته باشید.

شرایط دریافت مجوز کسب چیست؟

افرادی که قصد دریافت جواز کسب را دارند، باید از یک سری شرایط برخوردار باشند که ارائه سند مالکیت، اجاره نامه رسمی یا معمولی از این موارد هستند.

مدارک لازم برای دریافت جواز کسب چیست؟

در این مطلب به طور کامل به مدارک لازم برای دریافت پروانه کسب اشاره شد.

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی نحوه دریافت جواز کسب یا پروانه کسب پرداختیم. همانگونه که می دانید دریافت جواز کسب یا پروانه کسب اجباری شد. شما باید حتما برای شروع فعالیت اقتصادی خود مراحل اخذ جواز کسب را انجام دهید، تا بتوانید فعالیت های خود را در چارچوب قوانین ادامه دهید. افرادی که مایل به دریافت جواز کسب هستند، باید شرایط گرفتن پروانه کسب را داشته باشند که از جمله این موارد می ‌توان به سند مالکیت، اجاره نامه رسمی یا معمولی اشاره کرد. جواز کسب برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی قابل صدور می باشد.

اما قبل از هر چیز باید با مراحل دریافت آن آشنایی داشته باشید که به طور مفصل به این موارد اشاره کردیم. چنانچه شما نیازمند دریافت جواز تاسیس و جواز کسب در سریعترین زمان ممکن هستید، می‌توانید مراحل اخذ این مدرک را را به مجموعه تکسفیر بسپارید. کافی است با شماره تماس 02188072626 تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها