|

استانبول پربازدیدترین شهر دنیا در 2023؛ چرا در نوروز به این شهر سفر کنیم؟

در عین ناباوری دو شهر مهم ترکیه، طبق گزارش سایت سازمان جهانی گردشگری ملل متحد در بین 4 شهر برتر پربازدید دنیا در سال 2023 شناخته شده است. جایی که نام استانبول در صدر این فهرست به چشم می‌خورد که تعداد مسافران آن نسبت به سال 2022 حدود 26 درصد رشد داشت.

استانبول پربازدیدترین شهر دنیا در 2023؛ چرا در نوروز به این شهر سفر کنیم؟

در عین ناباوری دو شهر مهم ترکیه، طبق گزارش سایت سازمان جهانی گردشگری ملل متحد در بین 4 شهر برتر پربازدید دنیا در سال 2023 شناخته شده است. جایی که نام استانبول در صدر این فهرست به چشم می‌خورد که تعداد مسافران آن نسبت به سال 2022 حدود 26 درصد رشد داشت. این در حالیست که شهرهایی مانند لندن و دبی در رتبه‌ی بعدی تعداد گردشگران قرار دارند. آنتالیا نیز با 16 ونیم میلیون ورودی، چهارمین شهر پر بازدید دنیا در سال 2023 بود. اما دلیل این تعداد زیاد بازدید از استانبول چیست؟ آیا در سال 2024 مسافران بیشتری تور استانبول را رزرو می‌کنند؟

افزایش تقاضا برای رزرو تور استانبول در 2024 ممکن است؟

طرح‌هایی جدیدی توسط مسئولان گردشگری ترکیه اعلام شده است که در سال 2024 صدور ویزای محدود 3 ماهه برای مسافران تور استانبول از کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک برداشته می‌شود. در این صورت می‌توان انتظار داشت، تعداد تقاضا برای سفر به این شهر افزایش یابد. البته افزایش تقاضای رزرو تور فقط مختص به پایتخت گردشگری ترکیه نیست. بلکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقاضای بین المللی برای سفر به تمامی شهرهای توریستی ترکیه به طور میانگین 16 درصد افزایش پیدا کرده است. یکی از پرتقاضاترین شهرها هم آنتالیا است.

آنتالیا؛ شهر توریستی و گرم، مختص تفریحات دریایی

نه تنها ایرانی‌ها که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هم علاقه‌ی زیادی به رزرو تور آنتالیا دارند؛ زیرا در این شهر می‌توانند به انواع تفریحات ساحلی و دریایی بپردازند. به خصوص اگر یکی از فصول گرم سال را برای سفر به این شهر انتخاب کرده باشند. در این صورت می‌توانند با خیال راحت‌تری در سواحل به شنا بپردازند. در حالی که شهرهای کم‌تری در آمریکا، کانادا و اروپا گرمای سواحل آنتالیا را دارند. با این حال برخی از مسافران هم ترجیح می‌دهند در فصول گرم سال یعنی نوروز، بهار و تابستان به جای تفریحات آبی از تفریحات دیگری بهره ببرند. همین موضوع هم باعث شده استانبول شلوغ‌ترین شهر ترکیه در آغاز بهار و فصل تابستان باشد.

آنتالیا؛ شهر توریستی و گرم

دلایلی که مسافران، تور استانبول نوروز را رزرو کنند!

نوروز فقط بهترین زمان سفر به استانبول برای ایرانی‌ها نیست. بلکه مسافران زیادی از سراسر دنیا در نوروز به این شهر می‌آیند. در اصل مسافران ایرانی تور استانبول نوروز فقط به این دلیل که در ایام تعطیلات عید هستند، تعداد بیشتری نسبت به توریست‌های سایر کشورها دارند. دراصل مزایای سفر به استانبول در نوروز فقط مختص مسافران ایرانی نیست. بلکه برنامه‌ها و جشن‌های مختلفی در نوروزهای استانبول برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره لاله در نوروز استانبول

به غیر از وجود تعطیلات و امکان سفر با خیال راحت به استانبول، جشنوراه‌های این شهر هم می‌تواند مسافران را به رزرو تور استانبول در نوروز وسوسه کند. فستیوال گل لاله یکی از همین جشنواره‌های جذاب و وسوسه‌کننده‌ی استانبول در نوروز برای بازدید است. هرچند که نام این جشنواره، فستیوال گل لاله است. اما در اصل، گل‌های دیگری هم از جمله نرگس و سنبل‌های انگور نیز در این شهر جشنواره در معرض دید عموم قرار داده می‌شود. اگر قصد تماشای این جشنواره را دارید، باید نیمه‌ی دوم فروردین را برای سفر انتخاب کنید. زیرا این جشنواره از روز 13 فروردین آغاز شده و به مدت یک ماه هم ادامه پیدا می‌کند.

از برنامه‌های شهرداری استانبول غافل نشوید!

در صورت رزرو تور استانبول در نوروز مجبور نیستید فقط از تفریحات پولی استفاده کنید. شهرداری استانبول در ایام مختلف از جمله نوروز برنامه‌ها، جنگ‌ها و جشن‌های مختلفی را در شهر برگزار می‌کند که شما می‌توانید بدون بلیط از آن‌ها استفاده کنید. برخی از این کنسرت‌ها و تئاترها توسط هنرمندان ترک محبوب در مناطق مختلف شهر اجرا می‌شوند. شما می‌توانید برای اطلاع از برنامه‌ها و جشن‌های این شهر اطلاعات به روز را از صفحه‌ی مجازی استانبول سیتی دریافت کنید. البته خوبی تور نوروزی استانبول این است که خوانندگان ایرانی هم در این شهر کنسرت‌های متنوعی را برگزار می‌کنند!

خوانندگان محبوب خود را در تور نوروزی استانبول ببینید!

یکی دیگر از دلایل رزرو تور ترکیه می‌تواند حضور در کنسرت خوانندگان معروف باشد. به طور مثال می‌توان به کنسرت خواننده‌هایی نظیر شادمهر و معین اشاره کرد که به طور متناوب در این شهر برگزار می‌شوند. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت بلیط این کنسرت‌ها نسبت به سایر ماه‌های سال بیشتر است پس باید هزینه‌ی بیشتری از این بابت پرداخت کنید. البته این موضوع تنها دردسر مسافران در نوروز نیست و باید موارد دیگری را هم در نظر بگیرید.

رزرو تور استانبول نوروز بی دردسر هم نیست

فقط در ژانویه‌ی امسال، فرودگاه استانبول میزبان بیشترین تعداد پرواز در سراسر دنیا بود. اما در نوروز با بهبود شرایط آب و هوایی باید انتظار رشد تعداد گردشگران را حتی نسبت به ژانویه داشت. پس باید در نظر داشته باشید که قبل از سفرتان باید بودجه‌ی بیشتری را برای رفت و آمد در شهر کنار بگذارید. ضمن اینکه باید پیشبینی تعداد زیاد مسافران در اماکن دیدنی شهر را هم از پیش داشته باشید.

تور ترکیه نوروز را از کجا با قیمت به‌صرفه رزرو کنیم؟

طبیعتا با آغاز نوروز و فصل بهار قیمت تور ترکیه نوروز افزایش می‌یابد. اما شما می‌توانید به مراجعه به سایت لحظه آخر، از آفرهای ویژه‌ی عید برای مقصد استانبول، آنتالیا و غیره باخبر شوید. ضمن اینکه در سایت لحظه آخر؛ امکان مقایسه‌ی قیمت تور استانبول در بین پکیج‌های مختلف ارائه شده وجود دارد.

تور ترکیه نوروز

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها