|

نکاتی که در انتخاب دستگاه تصفیه هوا باید بدانید!

نکاتی که در انتخاب دستگاه تصفیه هوا باید بدانید!

افزایش آلودگی هوا به خصوص در کلان شهرها منجر به محبوبیت بیشتر انواع دستگاه تصفیه هوا بین مردم شده است؛ چرا که توانسته است هوای آلوده را تصفیه و هوای پاک را تامین کند.

اگر شما هم علاقه‌مند هستید که با این دستگاه، تکنولوژی به کار رفته در آن و نکات انتخاب دستگاه تصفیه هوا که کمک می‌کند تا بتوانید بهترین دستگاه تصفیه هوا را خریداری کنید، آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا را از دست ندهید.

تکنولوژی های به کار رفته در دستگاه تصفیه هوا

تولیدکنندگان دستگاه های تصفیه هوا، تکنولوژی‌های مختلفی را برای تصفیه و تمیز کردن هوای اطراف تعبیه کرده‌اند. برخی از مهم‌ترین این تکنولوژی‌ها عبارت‌اند از:

  • فیلتراسیون: این تکنولوژی از فیلترهای مختلفی مانند فیلترهای HEPA (High Efficiency Particulate Air) یا فیلترهای زغال فعال استفاده می‌کند تا ذرات معلق، گرد و غبار و آلودگی‌های دیگر را از هوا حذف کند.

  • یونیزاسیون: در این تکنولوژی، یون‌های منفی یا مثبت در هوا منتشر می‌شوند تا ذرات معلق و باکتری‌ها را الکترواستاتیکا (به کمک الکتریسیته ساکن) به خود جذب کنند و سپس از هوا حذف شوند.

  • اکسیداسیون کاتالیتیک: این تکنولوژی از کاتالیزورهای خاص برای تجزیه آلاینده‌های هوا مانند مواد شیمیایی، بو، گازهای سمی و آلاینده‌های دیگر استفاده می‌کند.

  • UV-C نور: در این تکنولوژی، نور ماوراء بنفش (UV-C) برای نابود کردن باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها استفاده می‌شود.

  • اکسیژن ساز: این تکنولوژی از فرآیندهای شیمیایی برای تولید اکسیژن از هوای اطراف استفاده می‌کند و هوای پاک شده را به داخل فضا منتقل می‌کند.

به طور کلی، ممکن است در بهترین دستگاه تصفیه هوا از یک یا چند تکنولوژی بالا برای تصفیه و پاکسازی هوا استفاده شده باشد تا این دستگاه بتواند به خوبی هوای اطراف را بهبود دهد و سلامت و راحتی افراد را تضمین کند. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید دستگاه تصفیه هوا خانگی و انواع آن، حتما به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

انتخاب دستگاه تصفیه هوا بر اساس نیازهای مورد نظر

در راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا لازم است به دلیل تهیه تصفیه هوا و نیاز افراد به آن توجه کنید. مانند:

  • اگر شما یا افراد دیگر در خانواده دارای آلرژی‌ یا حساسیت‌های تنفسی هستید، بهتر است دستگاه تصفیه هوایی با فیلتر HEPA را انتخاب کنید. این فیلتر قادر است ذرات معلق هوا را به طور موثر حذف کند و برای کسانی که به گرده گیاهان، پرز و حشرات حساس هستند، بسیار مفید است.

  • اگر در مناطقی با آلودگی هوا بالا زندگی می کنید، مانند مناطق صنعتی یا شهرهای پرترافیک، دستگاه تصفیه هوایی با فیلتر زغال فعال یا تکنولوژی اکسیداسیون کاتالیتیک برای شما مناسبتر است. چرا که آلاینده‌های شیمیایی و گازهای سمی را از هوا حذف کنند.

  • دستگاه‌های تصفیه هوا با تکنولوژی UV-C نور می‌توانند به طور مؤثر باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها را از هوا حذف کند.

  • اگر در منطقه‌ای با رطوبت بالا زندگی می‌کنید یا با مشکلات بوی نامطبوع دست و پنجه نرم می‌کنید، دستگاه تصفیه هوایی با قابلیت تصفیه بو و کنترل رطوبت محیط، مناسب شماست.

توجه به اندازه و متراژ فضا

یکی دیگر از مهم ترین نکات انتخاب دستگاه تصفیه هوا که باید به آن توجه کرد، درنظر گرفتن اندازه و متراژ فضاست؛ زیرا دستگاه باید بتواند کلیه هوای موجود در فضای مورد نظر را تصفیه کند. به طور کلی بهتر است موارد زیر را درنظر بگیرید:

  • اندازه‌گیری متراژ دقیق فضایی که می‌خواهید هوای آن را تصفیه کنید.

  • به نرخ تصفیه هوای دستگاه توجه کنید. این نرخ باید متناسب با فضایی باشد که در آن استفاده می‌شود. روی دستگاه‌ها این نرخ وجود دارد.

  • مکان قرارگیری دستگاه تصفیه هوا نیز در انتخاب آن نقش دارد. به عنوان مثال، در صورت قرار گرفتن دستگاه در یک نقطه مرکزی، احتمالاً نیاز به دستگاه با ظرفیت بالاتر خواهید داشت.

میزان آلودگی محیط

میزان آلودگی محیط شامل ذرات معلق، آلاینده‌های شیمیایی، باکتری‌ها و ویروس‌ها و... است. بر اساس نوع و میزان آلودگی، شما باید دستگاه تصفیه هوا اداری یا خانگی مناسب را انتخاب کنید.

اگر محیط دارای ذرات معلق (مانند گرد و غبار، مواد آلی، یا ذرات معدنی) است، باید دستگاه تصفیه هوا با فیلترهای HEPA (بازده بالا در حذف ذرات ریز) را انتخاب کنید. آلاینده‌های شیمیایی هم مهم هستند؛ اگر محیط حاوی آلاینده‌های شیمیایی (مانند بوی نامطبوع، گازهای مضر، یا ترکیبات شیمیایی) است، باید دستگاه تصفیه هوا با فیلترهای فعال کربن یا فتالات را انتخاب شود.

خیلی مهم است که باکتری و ویروس‌ها را هم درنظر بگیرید و دستگاه انتخابی قابلیت کشتن باکتری و ویروس‌ها (مانند فتالات UV) را داشته باشد. در مورد آلاینده‌های دیگر هم بسته به نوع آن ممکن است نیاز داشته باشید تا دستگاه های تصفیه هوای خاص دیگر مانند اکسیداسیون کاتالیتیک خریداری کنید.

توجه به فیلترهای دستگاه تصفیه هوا

فیلترها مسئول حذف ذرات معلق، باکتری‌ها، ویروس‌ها، آلاینده‌های شیمیایی و بوی نامطبوع از هوا هستند به همین دلیل اثر بسیار زیادی در خرید دستگاه تصفیه هوا دارند. پس بهتر است که حتما به موارد زیر توجه کنید:

  • نوع فیلتر

  • بازده فلیتر

  • عمر فیلتر

  • قابلیت تعویض و نگهداری آسان فیلتر

  • هزینه تعویض فیلتر

توجه به محل قرارگیری و نحوه نگهداری تصفیه کننده هوا

توجه به محل قرارگیری و نحوه نگهداری دستگاه تصفیه هوا نیز از نکاتی است که کمک می‌کند تا بهترین دستگاه تصفیه هوا را با بهترین عملکرد و کارایی خریداری کنید. درواقع باید موارد زیر را درنظر بگیرید:

  1. جریان هوا در محل قرار گیری دستگاه وجود داشته باشد.

  2. دستگاه متناسب با متراژ فضا انتخاب شود.

  3. مرتب آنها را تمیز کنید و فیلترها به موقع تعویض شوند تا عملکرد آن قابل قبول باشد.

  4. دستگاهی با صدای کم انتخاب کنید.

خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا از فراکالا

حال که با مهمترین نکات انتخاب دستگاه تصفیه هوا آشنا شدید، زمان آن است که بدانید آن را از کجا تهیه کنید که دستگاهی با کیفیت بالا، گارانتی و تضمین اصالت همچنین قیمت مناسب را با هم ارائه دهد. پیشنهاد ما به شما فراکالا است؛ که با مراجعه به این فروشگاه از طریق آدرس https://fkala.co/ می‌توانید خریدی آسان، به صرفه و مطمئن را تجربه کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها