|

کافه نشینی در ۱۰ کافه خاص و دوست داشتنی تهران

امروزه کافه‌نشینی در کافه‌های لوکس تا سنتی تفریحی پرطرف‌دار و جذاب است. کافه های خاص و دوست داشتنی تهران گزینه‌هایی عالی برای لذت از تنهایی یا صرف وقت با دوستان و خانواده هستند.

کافه نشینی در ۱۰ کافه خاص و دوست داشتنی تهران

اگر به‌دنبال محیطی دنج، آرام و زیبا برای صرف قهوه روزانه هستید یا هوس یک نوشیدنی سنتی و اصیل کرده‌اید، کافه‌ها بهترین گزینه هستند.

 

در میان کافه‌های پرتعداد تهران، برخی فضای خاص، محیط دنج، کیفیت و تنوع بالی منو و قیمت مناسب دارند و همین ویژگی‌ها آن‌ها را محبوب‌تر و معروف‌تر کرده‌اند. اگر پایتخت‌نشین هستید یا برای کار و گردش به پایتخت سفر می‌کنید، لذت مزه کردن یک نوشیدنی عالی در یکی از این کافه‌های دوست‌داشتنی تهران را به خود هدیه دهید. 

کافه رستوران عمارت رستا

عمارت رستا در منطقه جماران (خیابان باهنر) از کافه های جذاب و دوست‌داشتنی تهران است. بی‌شک فضای دلنشین و حس صمیمی این عمارت لذت مزه‌کردن غذا و نوشیدنی را دوچندان می‌کند. در کافه رستوران رستا قهوه با کیفیت عالی و طراحی چشم‌نواز تهیه و سرو می‌شود. علاوه بر انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، چند مدل صبحانه، غذاهای‌سنتی، انواع کباب، پیش‌غذا و سالاد نیز در منوی رستا وجود دارد.

کافه پاییزا

پاییزا در منطقه هفت (جنب تقاطع خیابان‌های نوبخت و سهروردی جنوبی) از کافه‌های کوچک، اما دنج و زیبای تهران است. کارکنان خون‌گرم و مودب، منوی جذاب و کیفیت بالای نوشیدنی‌ها و شیرینی‌های متنوع، حضور در کافه پاییزا را خوشایند می‌کند و لحظات خوشی را رقم می‌زند. کشیدن سیگار در این کافه آزاد است. انواع قهوه و نوشیدنی‌های گرم، چند مدل صبحانه، شیک، وافل، برگر، پاستا و ساندویچ در منوی کافه پاییزا به چشم می‌خورد.

کافه لمیز؛ چهار راه ولیعصر

کافه لمیز شعبه چهاراره ولیعصر یکی از بهترین کافه های تهران است؛ البته لمیز چندین شعبه دیگر در سعادت‌آباد، جردن، توچال، فرمانیه، انقلاب، فاطمی، پاسداران، میدان ونک، میرداماد و بازار تجریش نیز دارد. قهوه‌های عالی، کیک و شیرینی‌های جذاب، قیمت مناسب و برخورد عالی کارکنان ویژگی‌های مثبت کافه لمیز از نظر مشتریان هستند. 

کافه نزدیک کتاب

کافه نزدیک کتاب در منطقه کریم خان (پل کریم خان) تهران قرار دارد و از قدیمی‌ترین و شلوغ‌ترین کافه‌های این منطقه محسوب می‌شود. شلوغی کافه نشان از محبوبیت و مشتریان ثابت بسیار آن دارد.

فضای بزرگ (بالکن و سالن) و دکوراسیون خلاقانه، کافه نزدیک کتاب را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای محافل ادبی و دورهمی‌های کاری و دوستانه تبدیل کرده است. تابلوهای تفکربرانگیز، فضای هنری، منوی متنوع غذا و نوشیدنی، قیمت‌های مناسب و سرویس‌دهی مطلوب ویژگی‌های مثبت کافه نزدیک کتاب از نگاه مشتریان است.

انواع اسپرسو، قهوه دمی، نوشیدنی‌های سرد بر پایه میوه، برگر، ساندویچ، سالاد و پیش‌غذا گزینه‌های منوی کافه نزدیک کتاب کریم خان هستند. بخشی از کافه به کتاب‌فروشی اختصاص داده شده است.

کافه باراکا

کافه باراکا یکی از بهترین و معروف‌ ترین کافه های انقلاب است. قدمت بنای این کافه به سال ۱۳۲۷ شمسی بازمی‌گردد؛ خانه‌ای که روزگاری متعلق به بنیان‌گذار کارخانه کفش ملی بود. این کافه در سال ۱۴۰۱ کار خود را در محل کنونی (انتهای بن‌بست انجمن کتاب) آغاز کرده است.

کافه باراکا به دانشجویان (با ارائه کارت دانشجویی) ۱۵ درصد تخفیف می‌دهد. صبحانه، انواع قهوه، نوشیدنی‌های گرم، نوشیدنی‌های سرد، کیک و دسر، پیش‌غذا، سالاد، غذاهای ملل (برگر، پنینی، پاستا، استیک) و غذاهای ایرانی از بخش‌های متنوع منوی باراکا هستند. 

کافه رستوران کرد ونوشک

ونوشک یکی از کافه رستوران های بام لند و منطقه ۲۲ تهران است. این رستوران کردی در فضایی سنتی تا مدرن از مشتریان خود پذیرایی می‌کند؛ پس اگر به فرهنگ و خوراکی‌های سنتی مردمان غیور کرد علاقه دارید، در بازدید از مجموعه باملند سری هم به ونوشک بزنید.

انواع نوشیدنی‌ها، خوراکی‌ها، غذاها و کباب‌های سنتی کردی در منوی کافه رستوران ونوشک به چشم می‌خورند. در آشپرخانه ونوشک نان‌های متنوع و شیرینی‌های اصیل کردی طبخ می‌شوند.

کافه دوکاتی

دوکاتی یکی از کافه‌های خاص منطقه ۲۲ تهران و مجموعه باملند دریاچه چیتگر است. اگر به موتور و موتورسواری علاقه داشته باشید قطعا از حضور در دوکاتی لذت خواهید برد؛ زیرا در گوشه‌وکنار آن از نقاشی‌ها، نوشته‌ها و وسایل دکوری مربوط به رشته موتورسواری استفاده شده است. 

کافه دوکاتی در دو طبقه میزبان مشتریان است. طبقه پایین دو فضای روباز و سرپوشیده و طبقه بالا بالکنی دل‌باز و زیبا دارد. منوی دوکاتی شامل انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، ساندویچ، سالاد، دسر و چند مدل صبحانه است.

کافه رستوران رنسانس

کافه رستوران رنسانس (عصر رنسانس سابق) در شهرک غرب (بلوار دادمان) تهران قرار دارد و مقصدی جذاب برای مزه‌کردن قهوه‌ای دلچسب یا غذایی سالم است. طراحی و معماری مدرن، محیط آرام، کارکنان خون‌گرم و آموزش‌دیده و آشپزان حرفه‌ای نقاط قوت این کافه رستوران در نگاه مشتریان هستند. 

کافه رستوران رنسانس تنها در روزهای پنجشنبه و جمعه صبحانه سرو می‌کند. منوی جذاب این مجموعه شامل چندین مدل صبحانه متفاوت همچون رنسانس مک، املت شاکشوکا، تست ایرانی و کرپ نوتلا، سوپ، پیش‌غذاهای حرفه‌ای و خلاقانه، انواع سالاد، غذاهای ملل، پیتزا، پاستا، ساندویچ، نوشیدنی‌های طبیعی و دست‌ساز، شیرینی‌های همچون دسر، کیک، وافل و کروسان است. 

کافه رئیس

کافه رئیس، مجموعه‌ای خانوادگی است و توسط خانواده «اصلانی» مدیریت و اداره می‌شود. این مجموعه طی سال‌ها با حفظ کیفیت خدمات در مسیر پیشرفت حرکت کرده است. کافه رئیس، ۹ شعبه در شهر تهران (خیابان جم، مجتمع مسکونی پارک پرنس، جنب مترو قیطریه، خیابان سئول، مرکز خرید پالادیوم، خیابان اندرزگو، شهرک غرب، نیاوران و خیابان شیخ بهایی) و یک شعبه در شهر رشت (بلوار منظریه) دارد. 

در کافه رئیس بهترین قهوه‌ها با به‌روزترین دستگاه‌ها و روش‌های فرآوری، به زیباترین شکل برای مشتریان آماده و سرو می‌شوند. این مجموعه، کارخانه فرآوری قهوه مخصوص خود را دارد. این کارخانه در شهر صنعتی قزوین است. انواع قهوه، چای، دمنوش، ابزار فرآوری، عسل، فلاسک، ماگ و ساک پارچه‌ای نیز در مجموعه رئیس به فروش می‌رسند.

کافه ژوان

کافه ژوان در منطقه دو (سعادت‌آباد) و بلوار دریا قرار دارد. فضای دنج و زیبا، سرویس‌دهی سریع و مطلوب، قیمت‌های مناسب و منوی متنوع، این کافه را در بین اهالی منطقه و جوانان پایتخت محبوب و معروف کرده است. 

در کافه ژوان علاوه بر انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم و کیک و دسرهای خوشمزه، چند مدل صبحانه، پیش‌غذا، سالاد، غذای فرنگی، پیتزا، ساندویچ و برگر سرو می‌شود. مشتریان می‌توانند سفارش خود را در محیط روباز یا مسقف میل کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها