|

دلایل انتخاب کشور فنلاند برای مهاجرت تحصیلی

فنلاند در سال های اخیر تبدیل به یکی از مقاصد برای مهاجرت تحصیلی در میان ایرانیان شده است و دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد که در این مطلب می خواهیم به تعدادی از آنها بپردازیم، فنلاند یکی از کشورهای شمال اروپا است که جز کشورهای اسکاندیناوی است، کشورهایی که با آب و هوای سرد و قطبی شناخته می شوند، اما چه موضوعی باعث محبوبیت فنلاند برای مهاجرت تحصیلی شده است؟ چرا خانواده ها این کشور را انتخاب می کنند؟ و چرا سالیان متمادی فنلاند به عنوان یکی از شادترین کشورهای جهان شناخته شده است؟

دلایل انتخاب کشور فنلاند برای مهاجرت تحصیلی

 

 

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

دانشجویان بین المللی این امکان را دارند که برای تمامی مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی تحصیل کنند، دانشگاه های فنلاند به دو گروه دانشگاه های تحقیقاتی و دانشگاه های علمی کاربردی دسته بندی می شوند، در دانشگاه های علمی کاربردی تمرکز بر روی آموزشهای عملی است و در این دانشگاه ها نیز امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.

تحصیل به زبان انگلیسی در دوره دکترا برای دانشجویان ایرانی در فنلاند رایگان است و دانشجویان با داشتن پذیرش دوره دکترا به این صورت است که دانشجو مشغول به کار است و یک موقعیت کاری در فنلاند دارد، بنابراین تحصیل رایگان است و به دانشجویان دوره دکترا در فنلاند حقوق نیز داده می شود.

محدودیت های سنی کمتر برای تحصیل در فنلاند

به طور کلی در تمامی کشورهای جهان برای دادن پذیرش به دانشجویان بین المللی فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته می شود، که سن یکی از این فاکتورها هست، کشورهایی مانند آلمان، کانادا حساسیت زیادی برای سن دانشجو دارند، اما تحصیل در فنلاند، بدین صورت نیست و دانشجویان با سن بالاتر نیز می توانند برای مهاجرت تحصیلی اقدام نمایند.

دانشگاه های برتر در سطح جهانی

فنلاند در مقایسه با کشورهای بزرگتر از نظر مساحت، کمتر از 50 دانشگاه دارد، اما جالب است بدانید که دانشگاه های این کشور، در رتبه بندی های جهانی، در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند، در رتبه بندی عالی تایمز (Times Higher Education) برای سال 2024، هشت دانشگاه فنلاند، رتبه زیر 600 را در میان دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده اند. این موضوع باعث شده است که کارفرماها از سراسر جهان خواهان کار با فارغ التحصیلان دانشگاههای فنلاند باشند، اگر دانشجویی از دانشگاهی در فنلاند فارغ التحصیل شده باشد، به راحتی می تواند وارد بازار کار شود و درآمد کسب نماید، این موضوع فقط به پیدا کار در فنلاند محدود نمی شود.

فنلاند شادترین کشور جهان

برای شش سال متوالی، فنلاند به عنوان شادترین کشور جهان انتخاب شده است، و بعد از فنلاند، کشور دانمارک قرار دارد. از دلایل این موضوع می توان به این موارد اشاره کرد که فنلاندی ها از لذت های ساده - مانند هوای پاک، آب خالص و قدم زدن در جنگل - نهایت لذت را می برند. شادی فنلاندی نوع آرام و صلح آمیز است. این قدردانی از نحوه کار کردن همه چیز و توانایی مکث و تحسین چیزهای کوچک در زندگی است.

تعادل زندگی و کاری، این احتمالاً یکی از مهمترین نکات شادی فنلاندی هاست، یعنی تعادل کار و زندگی! فرهنگ در اینجا بر تعادل بین کار و زندگی تاکید دارد و کارمندان ساعات کاری کوتاه تری در فنلاند دارند. تعطیلات، زمان خانوادگی و ساعات انعطاف پذیری بیشتری وجود دارد.

تساوی حقوق زنان و آقایان

فنلاند اولین کشوری بود که در سال 1906 حقوق کامل سیاسی را به زنان اعطا کرد. بیش از 100 سال است که زنان نقش فعالی در زندگی کاری و تصمیم گیری داشته اند و این موضوع یکی از دلایل اصلی است که خانواده ها مهاجرت تحصیلی به فنلاند را انتخاب می کنند.

سیستم آموزشی برتر فنلاند

سیستم آموزشی فنلاند، در رتبه بندی World Population Review، رتبه 8 را برای سال 2023، به خود اختصاص داده است، سیستم آموزشی فنلاند بر اساس مدل یادگیری مادام العمر و برابری در آموزش است. آموزش از دوره پیش دبستانی تا آموزش عالی رایگان و با بودجه عمومی است. برای پر کردن شکاف برابری، مدارس فنلاند همچنین یک سیستم حمل و نقل رایگان برای دانش آموزان ساکن در مناطق دورافتاده فراهم می کنند. مسئولیت و اعتماد دو رکن اصلی سیستم آموزشی در فنلاند است و این موضوع یکی از دلایل کسب این رتبه در سطح جهانی است.

هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در فنلاند

دانشجویان بین المللی موظف به پرداخت شهریه تحصیل هستند و برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند، لازم است در کنار شهریه دانشگاه، هزینه زندگی نیز در نظر گرفته شود.

هزینه تحصیل هزینه ای است که برای تحصیلات عالی خود در فنلاند پرداخت میکنید، دانشجویان بین 4000 تا 18000 یورو برای شهریه خود به صورت سالیانه در فنلاند پرداخت می کنند.

هزینه های زندگی چیزی بین 700 تا 900 یورو است، این هزینه ها شامل کرایه، غذا، سفر و سایر هزینه های دانشجویان می شود. این هزینه بر اساس شهر محل سکونت و سبک زندگی تغییر می کند.

اجازه کار همزمان و بعد از تحصیل

دانشجویان بین المللی اجازه کار تا 30 ساعت در هفته همراه با تحصیل و در تعطیلات زمستان و تابستان اجازه کار تا 40 ساعت در هفته را دارند، بعد از فارغ التحصیلی به دانشجویان این فرصت داده می شود که تا 2 سال در فنلاند بمانند و مشغول به کار شوند، با پیدا کردن کار ویزای کاری دریافت می کنند که وارد پروسه دریافت اقامت دائم می شوند. همراه دانشجو اجازه کار در فنلاند تا 40 ساعت را دارد، امکان پیدا کردن کار به زبان انگلیسی در فنلاند وجود دارد اما آشنایی با زبان فنلاندی شانس پیدا کردن کار برای دانشجو و همراهش بالاتر می رود.

ویزای تحصیلی فنلاند با ریسک کم

شانس دریافت ویزای تحصیلی فنلاند بسیار بالا است و برآورد می شود که احتمال ریجکتی این ویزا کمتر از 5% باشد، بنابراین با ارائه تمامی مدارک تحصیلی و تمکن مالی به سفارت فنلاند، دانشجویان می توانند ویزای تحصیلی فنلاند را اخذ نمایند.

اگر میخواهید اطلاعات جامع و مفیدی درباره شرایط اخذ ویزای تحصیلی فنلاند بدست آورید روی این لینک کلیک کنید. https://eustudy.org/blog/100059

یکی دیگر از دلایل محبوبیت فنلاند برای مهاجرت تحصیلی به همراه خانواده این است که فنلاند، به همسر و فرزندان زیر 18 سال دانشجو به صورت همزمان ویزا می دهد و می توانند به صورت همزمان به این کشور سفر کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها