|

چگونه تمیز کردن لنز دوربین مداربسته هایک ویژن؟

تمیز نگهداشتن دوربین های مداربسته باید همواره مورد توجه قرار گیرد. سیستم نظارت شما دچار قطعی نشود و تصویر دوربین مداربسته شما با بهترین کیفیت تصاویر محیط پیرامون خود را ضبط کند. همه قطعات و تجهیزات نیاز به تعمیر و نگهداری دارن. اما یک چیز وجود دارد که باید به صورت دوره ای انجام شود، لنز دوربین هایک ویژن خود را همیشه تمیز نگهدارید.

چگونه تمیز کردن لنز دوربین مداربسته هایک ویژن؟

 

 

تمیز کردن لنز دوربین مداربسته هایک ویژن برای حفظ سیستم نظارت شما بسیار مهم است. با گذشت زمان، خاک، گرد و غبار، لکه، فضله پرندگان و غیره می توانند بر روی لنز دوربین جمع شوند. لنز کثیف در دوربین مداربسته کیفیت تصویر ویدیویی را کاهش می‌دهد.

چرا تمیز کردن دوربین مداربسته و لنز دوربین هایک ویژن مهم است؟

دوربین های شما می توانند قربانی گرد و غبار، خاک، تار عنکبوت و آب و هوا فضله پرندگان شوند. تمیز کردن لنز دوربین مداربسته شما را از خرابی احتمالی در سالیان سال جلوگیری می کند. پاکسازی محفظه لنز دوربین هایک ویژن بصورت دقیق، تصویری شفاف از خانه و محل کسب و کار شما را همیشه تضمین می کند. اگر دوربین شما بیرون باشد، شرایط محیطی می تواند لنز دوربین را لکه دار کند و دید شما را مبهم کند. گرد و غبار احتمالاً مهمترین کثیفی در لنز دوربین مداربسته است.

 دلیل اصلی برای تمیز کردن لنز دوربین مداربسته هایک ویژن

  • وضوح تصویر: گرد و غبار، خاک، لکه و اثر انگشت روی لنز دوربین شما می تواند کیفیت ویدیوهای شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. تمیز کردن منظم لنز دوربین هایک ویژن تصویر برداری منظم را تضمین می کند.
  • کاهش تابش خیره کننده: لنزهای کثیف یا لکه دار می توانند باعث تابش خیره کننده، لنز و انعکاس ناخواسته نور در ویدیوهای شما شوند، به ویژه هنگام عکاسی در نور شدید. تمیز کردن لنز به حداقل رساندن خرابی دوربین و کیفیت تصویر شما را از نظر بصری جذابتر خواهد کرد.
  • دقت رنگ: لنز تمیز به حفظ نمایش دقیق رنگ در ویدیوهای شما کمک می کند. لنزهای کثیف می توانند بر تعادل رنگ تأثیر بگذارند.
  • بهبود عملکرد در نور کم: لنزهای تمیز عملکرد دوربین را در تاریکی مطلق بهبود میبخشد و در شرایط نوری چالش‌برانگیز فیلم‌هایی با کیفیت بهتر ثبت کنند. لنزهای کثیف ممکن است، حساسیت را کاهش دهند و ضبط بدون نویز در نور کم را دشوارتر کنند.
  • طول عمر و نگهداری تجهیزات: تمیز کردن لنز دوربین امنیتی شما برای افزایش طول عمر تجهیزات ویدئویی شما ضروری است. با گذشت زمان، گرد و غبار و زباله ها روی لنز می توانند به داخل دوربین نفوذ کنند و باعث آسیب شوند.

هر چند وقت یکبار باید دوربین های مداربسته هایک ویژن را تمیز کنیم؟

شما باید حداقل هر سه یا چهار ماه یکبار لنز دوربین امنیتی خود را تمیز کنید. بستگی به شرایط آب و هوای و قرارگیری دوربین مداربسته نیز دارد اگر متوجه مشکلی در تصاویری که می گیرید دارید، باید بیشتر تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن دوربین مداربسته هایک ویژن

تمیز کردن لنز دوربین دام با تمیز کردن دوربین بالت متفاوت است. هر دو نیاز به گردگیری دقیق با یک برس نرم، و یک پارچه میکروفیبر دارند. نحوه تمیز کردن لنز دوربین مداربسته در هر دو نوع مدل توضیح داده شده است.

نحوه تمیز کردن دوربین مداربسته هایک ویژن

نحوه تمیز کردن لنز دوربین مداربسته دام هایک ویژن

اگر دوربین‌های شما سیم‌کشی دارند، برای ایمنی، با خاموش کردن برق دوربین‌ها شروع کنید. اگر یک دوربین مداربسته سنتی دام دارید، باید داخل و خارج را با یک برس نرم خشک یا یک بلوور دمنده به دقت تمیز کنید. یک پارچه میکروفیبر برای تمیز کردن خوب است، و لنز را خراش نمی دهد. همچنین می توانید از پاک کننده های لنز دوربین های مداربسته که در بازار برای اینکار ساخته شده است استفاده کنید.

فرآیند تمیز کردن را با برداشتن یا باز کردن آرام محفظه دوربین دام شروع کنید. از پارچه میکروفایبر برای پاک کردن هر گونه گرد و غبار یا آلودگی استفاده کنید. از دستمال کاغذی استفاده نکنید چون ممکن است  لنز دوربین را خراش دهد و به دید دوربین نیز آسیب برساند. در عوض، سعی کنید چند قطره از محلول تمیزکننده لنز را روی پارچه میکروفیبر بریزید. مایع اضافی می تواند به قسمت های داخلی دوربین نفوذ کند و به آن آسیب برساند. لنز دوربین را به آرامی با حرکت دایره ای پاک کنید. از مرکز لنز شروع کنید و به سمت بیرون حرکت کنید. این کار را به آرامی انجام دهید، فشار بیش از حد می تواند لنز را خراش دهد.

چگونه لنز دوربین مدار بسته بالت هایک ویژن را تمیز کنیم؟

برای تمیز نگهداشتن دوربین بالت، باید از برس نرم و پارچه میکروفیبر دار برای پاک کردن تجهیزات استفاده کنید. اگر دوربین گل آلود یا چرب است، می توانید از کمی آب گرم و صابون روی خود پارچه استفاده کنید تا آن را پاک کنید.

اولین قدم در فرآیند تمیز کردن، برق دوربین های سیمی خود را خاموش کنید. بسیاری از دوربین‌های باکس بیرونی بسته به مکانی که قرار دارند، دارای فن هستند. برخی از قسمت ها می توان باز کرد، بنابراین در طول فرآیند، فضای داخلی را از وجود تخم حشرات بررسی کنید. در حالی که در حال تمیز کردن لنز دوربین امنیتی هستید، به سیم کشی آن نگاهی بیندازید. آیا عایق سالم است؟ آیا سیم ها در معرض دید هستند؟ آیا چیزی ساییده یا ترک خورده است؟ 

اگر دوربین تحت شبکه هایک ویژن بی سیم است، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

آیا راه حلی برای تمیز کردن دوربین مداربسته هایک ویژن وجود دارد؟

دوربین های مداربسته تعمیر و نگهداری نسبتا کمی دارند. با این حال، تعمیر و نگهداری منظم در هر تجهیزات، از جمله سیستم نظارت تصویری شما ضروری است. برای اینکه دوربین های امنیتی خود را در شرایط کاری مطلوب نگهدارید، قسمت های مختلف دوربین مداربسته خود را بطور منظم تمیز کنید.

جایگزین و راه حلی برای تمیز کردن دوربین مداربسته هایک ویژن

دوربین های هایک ویژن در برابر شرایط آب و هوای نامساعد مقاومت و کارایی بهتری دارن و پیشنهاد ما برای خرید، برند هایک ویژن است که طول عمر و کیفیت تصویر بهتری را نیز دارد، برای خرید دوربین مداربسته می توانید با شماره تلفن های مجموعه هایک پلاس ۰۲۱۶۶۷۴۳۶۵۹ - ۰۲۱۶۶۷۶۵۰۹۵ تماس حاصل فرمایید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها