|

7 نکته ضروری قبل از خرید دوربین مداربسته

داشتن یک سیستم نظارت تصویری میتوانید در تامین امنیت جانی و مالی برای محیط زندگی و کسب کار ما حائز اهمیت باشد، پیش از انتخاب و خرید یک سیستم دوربین مداربسته سوالاتی برای خریدار مطرح میگردد

7 نکته ضروری قبل از خرید دوربین مداربسته

داشتن یک سیستم نظارت تصویری میتوانید در تامین امنیت جانی و مالی برای محیط زندگی و کسب کار ما حائز اهمیت باشد، پیش از انتخاب و خرید یک سیستم دوربین مداربسته سوالاتی برای خریدار مطرح میگرددT چه برند دوربین مداربسته ای مناسب است؟ قیمت انواع دوربین مداربسته به چه صورت است؟ چگونه با بودجه خود بهترین سیستم امنیتی را تهیه نماییم؟

در ادامه به بررسی 7 نکته می پردازیم که بهتر است قبل از خرید دوربین مداربسته از آنها مطلع باشید:

نکات مهم در خرید دوربین مداربسته

1 – تکنولوژی دوربین (HD یاIP ) 

منظور از تکنولوژی HD ، دوربین های HDCVI ، AHD یا HDTVI می باشد که بدلیل قیمت اقتصادی تر سهم قابل توجهی از بازار دوربین های مداربسته را به خود اختصاص داده اند. در کنار آن دوربین های IP یا تحت شبکه (دیجیتال) قرار دارند که علاوه بر کیفیت بالاتر از قیمت های گرانتری هم برخودارند و در مکان هایی که نیاز به کیفیت تصویر بالایی دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

2 – رزولوشن دوربین مداربسته

کیفیت تصویر دوربین مداربسته، همان رزولوشن است که کیفیت تصویر را براساس مگاپیکسل تعریف می‌کند. بنابراین، هر چه تعداد پیکسل‌های تشکیل دهنده یک تصویر بیشتر شود، میزان وضوح تصویر بالاتر رفته و جزئیات بیشتری در تصویر دیده می‌شود. رزولوشن تصویر در دوربین‌های مداربسته، به صورت یک عدد در کنار عبارت لاتین MP نشان داده می‌شود.

رزولوشن تصویر در کیفیت تصویر ضبط شده حائز اهمیت می باشد.

3 - انواع دوربین مداربسته

  • دوربین دام (سقفی) Dome

دوربین دام برا محیط های مسقف کاربرد برد دارد.

  • دوربین بالت Bullet

دوربین بالت ، به دلیل قابلیت ضد آب و گردوغبار بودن و شکل ظاهریشان در محیط های بیرونی ساختمان و به خصوص برای فضای کوچه یا خیابان استفاده می شود.

  • دوربین چرخشی Speed Dome

دوربین های اسپید دام امکان چرخشی بودن این دستگاه می توان زاویه 360 درجه ای تحت پوشش خود قرار داد و از کاربرد های این دوربین برای ویلا، باغ، اماکن نظامی و دولتی نام برد.

 

0202

4 - دوربین با سیم یا بیسیم؟!

دوربین های بیسیم برای مکان های مثل محل کار یا داخل منزل گزینه خوبی هستند اما به دلیل برد محدود نمیتوان در هر مکانی از آنها استفاده کرد دوربین مراقبت از کودک یکی از نمونه های عالی استفاده از دوربین مداربسته وایرلس در منزل می باشد،برای مکان هایی مثل فضاهای عمومی ساختمان ، باغ و کارخانه جات استفاده از دوربین مداربسته باسیم میتواند انتخاب بهتری باشد.

یکی از بهترین برندهای دوربین مداربسته بیسیم که به تازگی وارد بازار کشور شده و به دلیل کیفیت خیلی خوب توانسته سهم قابل توجهی از بازار را دست بگیرد برند ایمو (Imou) است که زیر مجموعه برد شناخته شده داهوا می باشد، محصولات دوربین مداربسته ایمو imou دارای انواع دوربین های ثابت و چرخشی وایرلس برای محیط های داخلی و بیرونی می باشد که با اتصال راحت از طریق اینترنت میتوان روی تلفن همراه یا کامیپوتر خود تصاویر دوربین مداربسته را مشاهده نمایید.

از ویژگی های بارز دوربین های بیسیم ایمو میتوان به کیفیت بالا ، قابلیت تعقیت سوژه ، صدای دو طرفه ، آژیر داخلی ، مجهز به سنسور صوت و حرکت ، قابلیت اتصال حافظه ذخیره سازی به خود دوربین و .... اشاره نمود.

پس اگر قصد خرید دوربین مداربسته وایرلس (بی سیم ) را دارید حتما به دوربین های مداربسته ایمو نیز نگاهی بیندازید.

 

333

5- دید در شب رنگی

تکنولوژی جدیدی که این روز ها در دوربین های مداربسته خودنمایی میکند تکنولوژی جدید فول کالر (Full Color)است که باعث میشود در شب و محیط های تاریک تصاویری تمام رنگی ببنید، از آنجا که دوربین های فولکالر دارای LED وارم لایت (نور گرم) بجای مادون قرمز هستند به آنها دوربین های LED نیز گفته می شود.

این نوع دوربین ها داری قیمت به مراتب بالاتری نسبت به دوربین های IR می باشند.

6 – قابلیت ضبط صدای محیط

یکی از سنسور های کاربری که در دوربین های مداربسته نیز از آن استفاده میگردد میکروفن داخلی است که جهت ضبط صدای محیط می باشد، دوربین های مداربسته با سنسورهای صوتی با ارسال اعلان به اپلیکیشن موبایل، صداها و حرکات مشکوک را شناسایی کرده و افراد را مطلع می کنند.

7 - فضای ذخیره سازی

خیلی از دوربین های مداربسته ی امروزی برای خود یک سیستم نظارت تصویر کامل هستند و میتوان با اضافه کردن SD کارت تصاویر را بر روی خود دوربین ذخیره نمایند، در سایر دوربین ها نیز میتوان با استفاده از دستگاه XVR یا NVR و تهیه هارد اینترنال تصاویر را روی آن ذخیره نمود در حال حاضر بهترین فرمت ذخیره سازی تصاویر که کمترین میزان فضا روی هارد به خود اختصاص میدهد H.256+ می باشد.

پس سعی کنید دستگاهی تهیه نمایید که تصاویر را با فرمت H.256+  ذخیره نماید.

بهترین برندهای برای خرید دوربین مداربسته

محصولات دوربین مداربسته داهوا ، یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید دوربین مداربسته می باشد در کنار آن میتوان از برند هایک ویژن ، تیاندی و.. نیز اشاره کرد.

پکیج کامل دوربین مداربسته شامل چه لوازمی می باشد؟

برای داشتن یک سیستم کامل نظارت تصویری علاوه بر خرید دوربین مداربسته باید اقلام زیر را نیز تهیه نمود

  1. دستگاه ضبط تصاویر
  2. هارد
  3. کابل تصویر یا شبکه
  4. فیش BNCیا سوکت شبکه
  5. منبع تغذیه دوربین ها که هم بصورت تکی و هم بصورت مرکزی میتوان تهیه کرد
  6. مانیتور

در نهایت باید گفت که با توجه به توضیحات ارائه شده هدف خود را برای خرید دوربین مداربسته مشخص نمایید ، که اولا دوربین را برای چه مکانی میخواهید، آیا برای محیط دخلی منزل یا محل کار یا برای فضاهای عمومی مثل فضای عمومی ساختمان یا برای باغ یا ویلا، دوم به چه کیفیت و سطحی از دوربین نیاز دارید ایا ویژگی های مثل ضبط صدا و دید درشب رنگی برای شما اهمیت دارد یا نه ؟ با توجه به این نکات میتوانید دوربین مداربسته ای با توجه نیاز خود تهیه نمایید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها