|

مقاطع فولادی مورد نیاز در ساخت نرده‌های محافظ چه مواردی هستند؟

مقاطع فولادی مورد نیاز در ساخت نرده‌های محافظ چه مواردی هستند؟

امروزه تهیه و ساخت نرده‌های محافظ برای اماکن مختلف رواج بسیار زیادی یافته است. پروفیل آهن یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در ساخت وسایل و ابزار مختلف محسوب می‌شود و با توجه به جنس و وزنی که دارد به دسته‌های متعددی تقسیم می‌گردد. هر کدام از این دسته‌ها کاربردهای منحصربه‌فرد خود را دارند. اما کاربردی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، ساخت نرده‌های فلزی محافظ است که به کمک انواع پروفیل های آهنی وارد مرحله ساخت می‌شوند. در ادامه این مطلب به بررسی نحوه استفاده از این پروفیل های آهنی در ساخت نرده‌های محافظ می‌پردازیم. چنانچه قصد استعلام قیمت ورق استیل در مشهد را دارید، می‌توانید با کارشناسان آهن رسان تماس حاصل فرمایید.

پروفیل آهنی چیست؟

همان‌گونه که اشاره شد، یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی که در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود، پروفیل های آهنی هستند. این مقاطع فولادی در جنس‌ها و مواد مختلفی تهیه و تولید می‌شوند و با توجه به کاربردی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند، انتخاب خواهند شد. اما مهم‌ترین و پراستفاده ترین جنس آن، پروفیل آهن نام دارد که در اشکال و ابعاد مختلفی به مرحله تولید می‌رسد. همان‌گونه که از نام این محصول هم پیداست، این مقاطع از آهن و فولاد تولید می‌شوند و استحکام و مقاومت مناسبی را از خود نشان می‌دهند. از این رو، در مواردی که نیاز به استحکام زیادی باشد مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

2222222

پروفیل های آهنی که در دو نوع سنگین و سبک تولید می‌شوند، در موارد متعددی از جمله تولید محصولات تزئینی، تولید ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، ساختمان‌سازی و غیره کاربرهای فراوانی دارند. تفاوت اصلی میان پروفیل سبک و سنگین در وزن، ظاهر و خصوصیات فیزیکی این مقاطع است که سبب می‌گردد هر کدام از آن‌ها موارد استفاده زیادی داشته باشند. پروفیل سنگین طی فرآیند نورد گرم تولید می‌شود و دارای رنگی سیاه و وزنی سنگین است که آن را جهت استفاده در موارد صنعتی مختلف مناسب کرده­است. اما پروفیل سبک با توجه به ظاهر زیبا و وزن کمی که دارد، برای تولید لوازم مختلفی از قبیل مبل و لوازم خانگی استفاده می‌شود. در ادامه مطلب به کاربرد این مقطع فولادی و همچنین قیمت ورق در مشهد طی ساخت نرده‌های محافظ اشاره خواهیم کرد. جهت استعلام قیمت ورق روغنی با تیم ما در ارتباط باشید.

ابعاد استاندارد نرده محافظ چقدر است؟

از پروفیل آهنی در بخش‌های مختلف نرده استفاده می‌شود. برخی نرده‌ها تمام پروفیل و برخی دیگر ترکیبی از آن و مقاطع دیگر را شامل می‌شوند. اما به هر صورت ابعاد استانداردی وجود دارد که می­بایستی حداقل آن در هنگام ساخت رعایت شود. این اندازه­ها بدین ترتیب هستند که نیاز است تا ارتفاع نرده‌های محافظ از ۸۰ تا ۱۱۰ سانتی‌متر و فاصله میان دو پروفیل عمودی از ۶ تا ۱۱ سانتی‌متر در نوسان باشد. یکی از دلایل اصلی در انتخاب این ابعاد این است که از حوادث احتمالی که امکان دارد برای کودکان رخ دهد، پیشگیری به عمل آید. چراکه اگر فاصله میان پروفیل ها زیاد در نظر گرفته شود، احتمال رد شدن کودک از میان آن‌ها وجود دارد و امکان دارد سبب رخ دادن اتفاق ناگواری شود. از همین رو لازم است کاملا دقت شود تا ابعاد استاندارد در ساخت نرده‌ها رعایت شود. اگر به­دنبال اطلاع از قیمت میلگرد امروز هستید، کلیک کنید.

333333

خصوصیات پروفیل آهن نرده محافظ

چنانچه اشاره شد، بسته به این که بخواهید برای چه محیط و شرایطی نرده محافظ بسازید، بایستی از پروفیل های مخصوص همان موقعیت استفاده کنید. به­عنوان مثال بهتر است در ساختمان‌های تشریفاتی از لوله و پروفیل­های استیل استفاده شود تا افزون بر زیبایی، دوام و ماندگاری بیشتری در برابر شرایط محیطی از خود نشان دهد. اما در بسیاری از مواقع نیازی به این کار نیست و از پروفیل آهن استفاده خواهد شد. مهم‌ترین ویژگی‌ها و خصوصیاتی که در کالای مذکور وجود دارد و موجب پرکاربرد بودن آن در ساخت نرده‌های محافظ شده است شامل موارد زیر می‌شود:

            رنگ پذیری

 

یکی از خصوصیات جذاب پروفیل های آهنی، رنگ‌پذیر بودن آن‌ها است. زیرا این امر موجب شده تا مشتریان بتوانند نرده‌هایی با رنگ دلخواه خود را سفارش دهند. به همین دلیل است که نرده‌های آهنی را معمولا با رنگ‌های متفاوتی مشاهده می‌کنیم.

 

  •  

 

پروفیل نرده محافظ در بسیاری از موارد نیازمند برخورداری از چکش‌خواری بالا است. چرا که طرح‌ها و اشکال گوناگونی را در ساخت آن‌ها به­کارگیری می­شوند. به همین دلیل در اکثر موارد از پروفیل های آهنی جهت ساخت نرده‌های محافظ استفاده می‌گردد. چراکه این پروفیل ها به با توجه به خاصیت چکش‌خواری بالا، امکان سفارشی شدن نرده‌ها را به شما خواهد داد.

 

سختی و مقاومت بالا

 

پپروفیل های آهنی از سختی و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و جهت حفاظت از سقوط افراد کاملا مناسب خواهند بود.

 

نتیجه گیری در ساخت نرده محافظ

تهیه و ساخت نرده‌های محافظ همواره اهمیت زیادی دارد و فقدان آن‌ها می‌تواند منجر به مشکلات زیادی برای افراد در مکان‌های مختلف شود. نوع و جنس این نرده‌های محافظ بسته به شرایط و محل قرارگیری ممکن است تفاوت داشته باشد. در میان تمامی مقاطعی که جهت ساخت نرده‌های محافظ مورد استفاده قرار می‌گیرند، پروفیل آهن پرکاربردترین آن‌ها شناخته می‌شود که به دو دسته پروفیل سبک و پروفیل سنگین تقسیم‌بندی می‌گردد. هر کدام از این دو مورد موارد استفاده مخصوص به خود را دارند. تفاوتی نمی‌کند که از چه مقطعی جهت ساخت نرده استفاده می‌کنید، در هر حال نیاز است تا از استانداردهای مشخصی برای ساخت آن‌ها استفاده کنید.

اگر شما هم نیاز تهیه نرده محافظ برای محل زندگی یا کار خود دارید، می‌توانید درخصوص مقاطع فولادی مورد نیاز خود، از طریق ارتباط با سایت های آنلاین خرید و فروش آهن مانند سایت آهن رسان اقدام به خرید آن­ها کنید.

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها