|

بهترین سمعک هوشمند برای افراد مسن

کم شنوایی و پیرگوشی از جمله مشکلاتی هستند که معمولاً در سنین بالا رخ می­دهند؛ البته تاثیر ژنتیک بر بروز این مشکل را نمی­توان نادیده گرفت. دلیل کم شنوایی سالمندان معمولاً تغییراتی است که در گوش و اعصاب شنوایی رخ می­دهد. کم شنوایی سالمندان علائم مشخصی دارد که با انجام تست ها و آزمایشات شنوایی دلیل و درجه آن مشخص می­شود. ما در ادامه درباره کم شنوایی افراد مسن بیشتر صحبت کرده و همچنین به ویژگی های سمعک هوشمند سالمندان نیز بیشتر می­پردازیم.

بهترین سمعک هوشمند برای افراد مسن

 

 

علائم کم شنوایی سالمندان

همانطور که اشاره کردیم پیرگوشی و کم شنوایی در افراد مسن دارای علائم مشخصی است. در صورتی که این علائم را احساس کردید بهتر است هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنید تا جلوی پیشرفت مشکل گرفته شود. علائم کم شنوایی سالمندان معمولاً موارد زیر هستند:

  • درخواست از دیگران برای تکرار صحبت هایشان
  • نشنیدن صدای آیفون و مکالمات در پشت تلفن
  • مشکل در درک کلمات
  • درک مشکل در هنگام مکالمه دو نفر و عدم توانایی در دنبال کردن حرف های آنها
  • بالا بردن مرتب صدای تلویزیون و رادیو
  • وجود مشکل در صدای موردنظر در هنگام وجود داشتن صداهای پس زمینه

انواع کم شنوایی سالمندان

به طور کلی کم شنوایی به دسته های مختلفی تقسیم بندی می­شود:

  • کم شنوایی حسی – عصبی

شایع ترین نوع کم شنوایی کم شنوایی حسی – عصبی می­باشد. زمانی به گوش داخلی یا عصب شنوایی آسیب وارد شود این نوع از کم شنوایی بروز پیدا می­کند. این نوع از کاهش شنوایی معمولاً دائمی است.

  • کم شنوایی انتقالی

کم شنوایی انتقالی در مواردی بروز پیدا می­کند که گرفتگی و آسیبی در ناحیه گوش میانی یا خارجی به وجود بیاید. عدم انتقال صدا در این کم شنوایی معمولاً همیشگی است.

  • کم شنوایی ترکیبی یا مختلط

این نوع کم شنوایی ترکیبی از دو نوع حسی – عصبی و انتقالی بوده و علائم آن نیز مانند دو نوع کم شنوایی نامبرده می­باشد.

  • کم شنوایی مرکزی

کم شنوایی مرکزی بر اثر آسیب به سیستم عصبی شنوایی و سیستم شنوایی مرکزی به وجود می­آید. آسیب دیدگی های این چنینی معمولاً به دلیل آسیب به سر، تومورها و بیماری های مختلف به وجود می ­آیند. در این نوع از کم شنوایی، اصوات شنیده می­شوند اما مغز قادر به درک و پردازش آنها نمی­باشد.

سمعک هوشمند

ویژگی های سمعک هوشمند مناسب سالمندان

سمعک پشت گوشی

سمعک سالمندان باید از نوع پشت گوشی باشد. دلیل این امر شدید بودن کم شنوایی در اغلب سالمندان است که نیاز است از سمعکی قدرتمندتری استفاده کنند. به دلیل جرم گوش بیش از حد افراد مسن، این دسته از بیماران نمی­توانند از مدل های داخل گوشی و نامرئی استفاده کنند. زمانی که جرم گوش وارد سمعک داخل گوشی و نامرئی شود، قطعات آن آسیب دیده و در نتیجه سمعک موردنظر عملکرد مناسبی نخواهد داشت. دلیل دیگر مناسب بودن سمعک های پشت گوشی برای سالمندان این است که باتری بزرگی دارند. افراد مسن به دلیل ضعف بینایی و همچنین عدم مهارت تعویض باتری در سمعک های کوچک، نمی­توانند از سمعک های نامرئی و داخل گوشی استفاده کنند.  

قابلیت های هوشمند

سمعک هوشمند فرد مسن باید از پهنای پاسخ فرکانسی مناسبی برخوردار باشد تا بتواند فرکانس های بالا را تقویت کند. بهتر است سمعک موردنظر شما برنامه انتقال فرکانسی داشته باشد؛ به دلیل اینکه در مواردی که افت شنوایی شدید است صدای فرکانس های مرده را به مناطق سالم انتقال دهد. سمعک هوشمند شما باید قابلیت تغییر خودکار برنامه های سمعک را مطابق با محیط داشته باشد. این امر به شما کمک می­کند در محیط­ های مختلف صدای مناسبی را دریافت کنید.

سیستم وایرلس ویژگی دیگری است که سمعک هوشمند سالمندان به آن مجهز است. این ویژگی کمک می­کند به صورت بی سیم به تلویزیون و موبایل خود متصل شوید و صدای آنها را به طور مستقیم به سمعک خود منتقل کنید. همچنین با استفاده از تکنولوژی اتصال بی سیم سمعک هوشمند می­توانید به تلفن همراه خود متصل شده و به کمک اپلیکیشن اختصاصی برند سمعک خود، برنامه ها و میزان ولوم سمعک خود را از راه دور تنظیم و مدیریت کنید.

مدارات سودمند

در سمعک هوشمند مداراتی وجود دارند که میزان نویز محیط، فیدبک و سوت را کاهش می­دهند. همچنین در صورتی که از مشکل وزوزگوش رنج می­برید بهتر است سمعک شما به سیستم کنترل وزوزگوش مجهز باشد. سمعک های این چنینی صداهای آرامش بخشی مانند صدای اقیانوس، موج دریا و... پخش می­کنند تا اصوات مزاحم و آزار دهنده وزوزگوش را پوشش دهند.

خرید بهترین سمعک هوشمند از کلینیک سمعک آلفا

بهترین سمعک هوشمند برای سالمندان

برای بیمارانی با میزان کم شنوایی شدید تا عمیق، سمعک پشت گوشی مناسب می­باشد. در نتیجه احتمال تجویز سمعک های نامرئی و داخل گوشی برای این دست از بیماران کاهش می­یابد. هر چه افت شنوایی بیشتر باشد نیاز است میزان تقویت صدا بیشتر شده و قطعات پیشرفته تر و بزرگتری در سمعک به کار بروند. در سمعک های داخل گوشی و نامرئی، به دلیل کوچک بودن سمعک و قطعات آن، قدرت تقویت صدای کمتری را به کاربر ارائه می­کنند.

در سمعک هوشمند امکان اتصال سمعک به تلفن همراه و تنظیم میزان صدا و برنامه های سمعک از راه دور وجود دارد. بیمار در این شرایط می­تواند به آسانی صدای سمعک خود را کم و زیاد کند. به طور مثال در محیط شلوغ که میزان صداهای پس زمینه زیاد است می­تواند شدت صدای سمعک را زیاد کند تا درک بهتری از گفتار داشته باشد.

بسیاری از سالمندان از عدم درک صدای تلویزیون شکایت دارند. با انتخاب یک سمعک هوشمند وایرلس دار می­توان به راحتی به تلویزیون متصل شد و درک بهتری از صدا را دریافت نمود.

سمعک هوشمند سالمندان از کجا بخریم؟

بهترین پیشنهاد برای خرید سمعک هوشمند سالمندان این است که به کلینیک های معتبر و باسابقه شنوایی مراجعه کنید. کلینیک سمعک آلفا با 24 سال سابقه، خدمات شنوایی باکیفیتی را به شما مراجعین گرامی ارائه می­کند. در این مرکز علاوه برتجویز سمعک، انواع آزمایشات شنوایی بزرگسالان، کودکان و نوزادان انجام می­شود.

همچنین خدمات تعمیر و تنظیم انواع سمعک با جدیدترین دستگاه تنظیمی نیز صورت می­گیرد. امکان ارائه خدمات تجویز سمعک در منزل، برای سالمندان و بیماران دارای مشکلات حرکتی فراهم شده است. برای دریافت نوبت و یا هرگونه اطلاعات بیشتر می­توانید از طریق شماره تلفن های مربوطه با کارشناسان کلینیک سمعک آلفا در ارتباط باشید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها