|

نوشتن لایحه توسط وکیل و وکیل برای تنظیم قرارداد چه ضرورتی دارد؟

نوشتن لایحه توسط وکیل یکی از مهمترین کارکردهای وکیل حقوقی و کیفری محسوب می شود.

نوشتن لایحه توسط وکیل و وکیل برای تنظیم قرارداد چه ضرورتی دارد؟

نوشتن لایحه توسط وکیل یکی از مهمترین کارکردهای وکیل حقوقی و کیفری محسوب می شود. در واقع برای نوشتن لایحه هیچ الزام یا اجبار قانونی مبنی بر استفاده از یک وکیل وجود ندارد. اما با توجه به این که اساسا لایحه یک ابزار مهم قانون در دادگاه حقوقی و کیفری محسوب می شود می توان گفت که بهتر است از یک وکیل مجرب در این حوزه استفاده کرد. چرا که لایحه از جمله مهمترین ابزارهایی است که رای دادگاه بر اساس آن صادر می شود.

کارکرد وکیل برای نوشتن یک لایحه را می توانیم از برخی جهات مانند وکیل برای تنظیم قرارداد بدانیم. در واقع هر دو این وکلا بر اساس زبان قانون باید محتوایی را تنظیم کنند که بتواند در مسیر قانون به هدف برسد. حال در لایحه هدف ارائه مدارک یا شواهد به دادگاه یا داشتن درخواست از دادگاه مربوطه است و در تنظیم قرارداد وکیل موظف است کاری کند که طرفین قرارداد به هدفی مشترک در چارچوب قانون برسند. حال در ادامه در خصوص هر کدام از این وکلا توضیح بیشتری خواهیم داد.

به طور کلی چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که چه در خصوص لایحه و چه در خصوص قرارداد اساسا نیاز قانونی به استفاده از یک وکیل نیست. در کلام ساده تر قانون اجباری برای این موضوع در نظر نگرفته است. اما شرایط اجتماعی و پیچیدگی مفاهیمی که در خصوص این حوزه ها وجود دارد عملا باعث شده است که استفاده از یک وکیل با تجربه و مجرب در این خصوص تبدیل به یک الزام اجتماعی شود. از این رو شما می توانید به کمک گروه وکلای عدالت نویسان با بهترین و مجرب ترین وکلا در حوزه های مختلف از جمله حوزه قرارداد و لایحه ارتباط داشته باشید.

نوشتن لایحه توسط وکیل و چرایی آن

چرا ما برای نوشتن یک لایحه به وکیل نیاز داریم؟ این شاید مهمترین سوالی است که در ذهن شما وجود دارد. مسئله ای که وجود دارد این است که لایحه یک ابزار مهم قانونی است. بنابراین کاملا طبیعی است که به زبان قانون نیز تدوین شود. از این رو کسانی می توانند این کار را انجام دهند که به زبان قانون مسلط باشند و یا توانایی تدوین متنی بر اساس زبان قانون را داشته باشند.

از طرف دیگر لایحه ابزاری مهم در اختیار طرفین دعوی است. این ابزار به طرفین این اجازه را می دهند که در طی روند دادرسی بتوانند از حقوق خود دفاع کنند. اگر خواسته ای دارند و یا می خواهند مطلبی را به دادگاه ارائه دهند تنها در قالب لایحه این امکان را خواهند داشت. از این رو لایحه می تواند تاثیر بسیار مهمی در روند و نتیجه دادگاه داشته باشد. بنابراین بهترین حالت این است کسی این لایحه را تنظیم کند که عملا به مفاهیم قانونی مسلط باشد و بداند بر اساس نیاز موکل خود باید از چه مواد قانونی در لایحه استفاده کند. این مهمترین کارکردی است که می توان برای یک وکیل در خصوص نوشتن لایحه در نظر گرفت.

88

از یک وکیل برای تنظیم قرارداد چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟

به طور کلی قرارداد به معنی تعهد طرفین نسبت به یکدیگر برای رسیدن به یک هدف مشترک است. حال بر اساس نوع هدف و اهمیت و حساسیت هایی که دارد نوع قرارداد متفاوت می شود. در قانون ایران از دو نوع قرارداد لازم و جایز یاد شده است. عمدتا مهمترین کارایی وکلا در حوزه قرارداد ها مربوط به قراردادهای لازم است. چرا که این قراردادها دارای شرایط خاص تدوین و انحلال است. در کلام ساده تر امکان انحلال این قراردادها به جز در شرایط خاص وجود ندارد. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که تعهداتی که در قرارداد ذکر می شود از دید قانون لازم الاجراست و تا زمانی که مفاد قرارداد اجرایی نشده، این قرارداد پابرجا محسوب می شود. از این رو تدوین یک قرارداد و امضای آن به معنی بر عهده گرفتن تعهداتی است که می تواند بار قانونی زیادی داشته باشد. اینجاست که استفاده از یک وکیل برای نوشتن یا تنظیم قرارداد می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد.  

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها