|

تکنولوژی‌های استفاده شده در ساعت سیکو

خرید ساعت سیکو چرا به کسانی که مشکل پسند هستند پیشنهاد می‌شود؟

تکنولوژی‌های استفاده شده در ساعت سیکو

خرید ساعت سیکو چرا به کسانی که مشکل پسند هستند پیشنهاد می‌شود؟ سیکو یکی از آن کمپانی‌های سازنده ساعت ژاپنی است که بخاطر نوآوری‌هایش و خلق ایده‌های جدید به مشهوریت رسیده. سیکو ساعت‌هایی را تولید می‌کند که برای چند سال آینده هم باز از نظر تکنولوژی و دوام جلوتر از مابقی رقبایش باشد. اما این تکنولوژی‌های به کار رفته در ساعت‌های سیکو چه چیزهایی هستند و چه عملکردی دارند؟ قبل از خرید ساعت سیکو اورجینال حتما از این موارد مطلع شوید.

نگاهی مختصر به تاریخچه ساعت سیکو

سیکو میراثی از سال 1881 است که توسط یک کارآفرین خوش فکر 21 ساله به نام کینتارو‌هاتوری تاسیس شد. در ابتدا فعالیت کینتارو‌هاتوری در یک مغازه فروش و تعمیرات ساعت مچی در توکیو آغاز شد. در سال 1892 این جوان کارآفرین یک کارخانه را خریداری کرد و با نام کمپانی سیکوشا شروع به فعالیت کرد. از اولین دستاورد‌های سیکو در ساخت ساعت می‌توانیم به ساخت ساعت دیواری در همان سال 1892 و ساخت اولین ساعت جیبی سیکو در سال 1895 اشاره کنیم. اولین ساعت جیبی سیکو "Timekeeper" نام گرفت. خرید ساعت جیبی سیکو به قدری مورد استقبال قرار گرفت که باعث اقدام بعدی این کمپانی شد. اولین ساعت مچی با نام تجاری سیکو بعد از وقفه‌ای در این کمپانی و در سال 1923 وارد بازار شد. سیکو به توانایی تولید اولین ساعت کوارتز مشهور شد. از آن زمان هدف و ایده تشکیل برند سیکو رقابت با برترین کمپانی‌های ساعت ساز دنیا بود. شعار "همیشه یک قدم جلوتر" در اقدام‌ها و تولیدات کمپانی ساعت سیکو همیشه قابل مشاهده است.

چرا ساعت سیکو اینقدر محبوب است؟

  1. بدون شک یکی از شاخص‌ترین دلایل محبوبیت ساعت‌های سیکو، طراحی‌های خلاقانه این برند است. حتی سخت پسند‌ترین افراد هم در بین این تنوع طراحی ساعت مورد پسندشان را پیدا خواهند کرد. زیبایی بصری و ایجاد تناسب در بین تمام اجزای ساعت، از نکات برجسته در طراحی‌های خلاقانه این کمپانی است.
  2. ایجاد خانواده‌های متفاوت برای علایق متنوع. سیکو با درک نیازهای متفاوت و سلایق متنوع مخاطبانش، تولید ساعت مچی‌هایش را بر اساس قابلیت و کاربردی که دارند به گروه‌های مختلف تقسیم کرده. این تقسیم بندی و ایجاد خانواده‌های سیکو تصمیم گیری را برای مشتریان راحت‌تر می‌کند. برای مثال ساعت سیکو 5 برای کسانی که به ساعت‌های مکانیکی ارزان قیمت با ظاهر کلاسیک علاقه دارند مناسب است. یا اگر قصد خرید ساعت غواصی و ورزشی دارید، سری ساعت‌های پراسپکس سیکو بهترین ساعت‌های ورزشی از این برند هستند. پریسیج، پراسپکس، استرون، پریمیر، سیکو 5 و لوکیا نام‌های خانواده برند سیکو هستند.
  3. کیفیت بالا و مقرون به صرفه بودن، دلیل محکم برای خرید ساعت سیکو اورجینال است که هر شخصی را توجیه می‌کند. سیکو از همان ابتدا کیفیت متریال استفاده شده در ساعت مچی‌هایش را ثابت کرده. این را در قدیمی‌ترین ساعت‌های سیکو هم میتوانید مشاهده کنید. دوام و طول عمر بالای ساعت‌های سیکو به دلیل استفاده از متریال با کیفیت در این کمپانی قدرتمند است.
  4. و آخرین و مهم‌ترین دلیلی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، استفاده از تکنولوژی‌های به روز در ساعت‌های سیکو است. تکنولوژی‌هایی که سیکو در ساعت‌هایش به کار میبرد، نشان دهنده قدرت این برند در بین دیگر رقبایش است. تکنولوژی‌هایی که حتی تا سالیان بعد، خیال مصرف کننده را از لحاظ جلوتر بودن، راحت کرده. می‌پرسید چه تکنولوژی‌هایی؟

تکنولوژی‌های تولید شده در کمپانی ساعت سیکو

2

 

تولید ساعت کنتیک سیکو (Kinetic)

یکی از معروف‌ترین دستاوردهای سیکو، تولید موتور کنتیک است. بطور کلی دو نوع موتور در بین ساعت‌ها وجود دارند: مکانیکی و کوارتز. حالا سیکو با ترکیب این 2 توانست معایب هر دو این موتورها را پوشش دهد. در ساعت‌های مکانیکی اتوماتیک حرکت لنگر داخل موتور باعث شارژ شدن فنر قابل شارژ شده و ساعت به حرکت در میاید. از معایب این نوع موتورهای تلرانس چند دقیقه‌ای نمایش زمان در طول 24 ساعت است. موتور کنتیک هم این لنگر را دارید با این تفاوت که به جای شارژ کردن فنر قابل شارژ، باتری خود شارژ به کار رفته در موتور شارژ می‌شود. به بیان ساده‌تر حرکت به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود. به این ترتیب ساعت‌های کینتیک دیرتر نیاز به تعویض باتری به نسبت ساعت‌های کوارتز معمولی دارند. زیاد بودن میزان ذخیره انرژی در موتورهای کنتیک یکی دیگر از مزایای رقابتی است که به نسبت ساعت‌های مکانیکی و کوارتز دارد.

جی پی اس سولار سیکو (GPS solar)

اولین بار این قابلیت در ساعت سیکو استرون دیده شد. اولین ساعت خورشیدی GPS‌دار در جهان که با نوآوری توانست راحتی را به مصرف کنندگان در همه جای دنیا ارائه دهد. ساعت جی پی اس سولار برعکس ساعت‌های رادیویی محدود به یک منطقه و نقطه مشخص نیست. نحوه عملکرد ساعت جی پی اس سولار سیکو به این صورت است که به محض برخورد صفحه ساعت با نور خورشید، سیگنال‌های جی پی اس دریافت می‌شود و زمان بطور خودکار با توجه به موقعیت کنونی شما تنظیم می‌شود. فرقی نمی‌کند که شما در کجا و کدام نقطه کور قرار گرفته باشید، بدون اینکه نیاز به تنظیمات دستی باشد ساعت شما شروع به حرکت خواهد کرد.

3

اسپرینگ درایو سیکو

یک ساعت همیشه ماندگار که خیال شما را از هر بابت راحت می‌کند. اسپرینگ درایوها به خاطر پیچیدگی که در تولید دارند، در ساعت‌های گران قیمت سیکو مانند گرند سیکو‌ها بیشتر به کار می‌روند. اما این تکنولوژی چطور عمل می‌کند؟ ایده تولید اسپرینگ درایو از ترکیب انتقال شارژ به سبک موتورهای مکانیکی از طریق فنر و چرخدنده با در نظر گرفتن دقت بالا در ساعت‌های الکترونیکی (خطای 1 ثانیه ای) شکل گرفت.

به همین دلیل در موتور‌ اسپرینگ درایو تمامی‌ مراحل نحوه شارژ و انتقال قدرت به چرخ بالانس یا رقاصک توسط چرخ‌دنده، مثل موتور‌های مکانیکی انجام می‌شود. با این تفاوت که فقط دنگ و چرخ دنگ حذف شده و وظیفه آن‌ها ( تنظیم‌کننده سرعت چرخ بالانس یا رقاصک )، توسط یک ترمز الکترومغناطیسی‌، انجام می‌شود. این ترمز الکترومغناطیسی‌ توسط یک تنظیم‌کننده الکتریکی که سیکو نام ‌ آن را تری-سینکورنو (Tri-synchro) گذاشته، کنترل می‌شود.

چرا سیکو از تکنولوژی‌های سخت در ساعت‌هایش استفاده می‌کند؟

یکی از دلایلی که همچنان سیکو را به عنوان رقیب قدرتمند در بین ساعت‌سازان دیگر معرفی می‌کند، خلاقیت و ایجاد نوآوری‌هایش می‌باشد. تولید چنین تکنولوژی‌هایی گرچه برای کمپانی سیکو هزینه بردار است اما ایجاد این فضای رقابتی باعث می‌شود تا همیشه سیکو یک قدم جلوتر باشد. به علاوه اینکه ایجاد راه حلی تازه برای راحتی بیشتر مصرف کننده و تنوع در دنیای ساعت، از دیگر اهداف تولید چنین تکنولوژی‌های سیکو است.

خرید ساعت سیکو اورجینال از نمایندگی معتبر

با توجه به پیشرفتی که در عملکرد کمپانی سیکو وجود داشت، بسیاری از سودجویان دست به تولید ساعت‌های تقلبی از این برند زدند. حالا چطور باید ساعت سیکو اصل را از تقلبی تشخیص داد؟ و چه ضمانتی برای خرید ساعت سیکو اورجینال وجود دارد؟ ایران تایمر با بیش از یک دهه فعالیت حرفه‌ای و تخصصی در زمینه ساعت مچی یکی از قدیمی‌ترین نمایندگی‌های برند سیکو در ایران است. جدید‌ترین ساعت مردانه و ساعت زنانه سیکو با تکنولوژی‌های به روز و ضمانت اصالت کالا را میتوانید در ویترین بزرگ ایران تایمر ببینید و خرید کنید. همچنین ایران تایمر به عنوان اولین سایت اینترنتی ساعت و اولین مرجع ساعت مچی داخل ایران راهکارهایی برای تشخیص ساعت اصل از تقلبی را هم در اختیار شما می‌گذارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها