|

تلفن ابری چیست + نحوه استفاده و مزایای تلفن ثابت ابری

تلفن ابری یا تلفن مجازی (ip Pbx) یک سرویس جدید می باشد که قابلیت استفاده از خطوط تلفن ثابت روی بستر اینترنت را فراهم می آورد.

تلفن ابری چیست + نحوه استفاده و مزایای تلفن ثابت ابری

تلفن ابری یا تلفن مجازی (ip Pbx) یک سرویس جدید می باشد که قابلیت استفاده از خطوط تلفن ثابت روی بستر اینترنت را فراهم می آورد. 

تلفن ابری چیست؟

در واقع با استفاده از سرویس تلفن ابری یا تلفن اینترنتی دیگر برای دریافت تماس نیازی به کابل کشی نیست و به کمک اینترنت بدون محدودیت جغرافیایی میتوانید تماس ورودی و خروجی روی خط تلفن خود داشته باشید.

سرویس تلفن ابری با توجه به امکاناتی که ارائه می دهد مناسب کسب و کار و شرکت ها می باشد.

تفاوت خط تلفن ابری و خط ثابت مخابراتی چیست؟

خط تلفن ثابت مخابراتی توسط شرکت مخابرات به کمک کابل و سیم به صورت فیزیکی قابل استفاده است ، خطوط ثابت مخابراتی فقط امکان تماس ورودی و خروجی را دارند و حتما می بایست در محلی که خط را دریافت کرده اید از شماره تلفن استفاده بفرمایید.

خط تلفن ابری یا همان شماره تلفن ابری قابلیت استفاده روی بستر اینترنت را داراست و شما بدون محدودیت جغرافیایی هر جایی که دسترسی به اینترنت داشته باشید میتوانید تماس ورودی و خروجی روی خط تلفن ابری داشته باشید.

شما با خرید یک خط تلفن voip به صورت مادام صاحب خط تلفن خواهید شد و از این شماره تلفن بدون دغدغه تغییر شماره تماس کسب و کار میتوانید بدون نیاز به سیم کشی و تجهیزات سخت افزاری استفاده کنید.

نحوه ی راه اندازی و استفاده از خط تلفن ثابت ابری چگونه است؟

برای استفاده خط تلفن ثابت ابری دو روش وجود دارد.

1- راه اندازی مرکز تلفن  voipیا مرکز تلفن ویپ

2- استفاده از مرکز تلفن ابری

روش اول : در روش اول برای راه اندازی مرکز تماس voip نیاز به تجهیزات سخت افزاری دارید ، تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی مرکز تماس ویپ به شرح زیر می باشد.

1- سرور (مینی کیس یا سرور فیزیکی)

2- مودم و اینترنت (وایرلس یا tdlte)

3- کابل کشی و داکت کشی شبکه

4- میکروتیک یا روتر

5- تلفن رومیزی ip phone

2222222222222

پس از تامین سخت افزار فوق می بایست مرکز تماس voip را روی سرور نصب کنید و کانفیگ نرم افزاری مرکز تماس را انجام دهید.

سپس خط تلفن یا ترانک را مرکز تماس راه اندازی کنید و داخلی های خود را در مرکز تماس ایجاد نمایید سپس سناریوی تماس ورودی و خروجی را با توجه سیستم مرکز تماس کانفیگ نمایید.

روش دوم : در روش دوم مرکز تلفن ابری ، تمامی مراحلی که در روش اول آورده شده توسط شرکت ارائه دهنده سرویس تلفن انجام می پذیرد و شما برای استفاده از سرویس مرکز تلفن ابری می بایست روی دستگاه های خود اپلیکیشن نصب کنید و داخلی های ارائه شده را روی اپلیکیشن فعال نمایید سپس تماس ورودی و خروجی ایجاد کنید.

همچنین برای ایجاد سناریو می بایست وارد صفحه وب مرکز تلفن شوید و صف تماس ، تلفن گویا را برای تماس ورودی تنظیم نمایید.

در صورتی بخواهید از تلفن رومیزی استفاده کنید می بایست تلفن رومیزی ip phone خریداری نمایید و داخلی ارائه شده را روی تلفن رومیزی تنظیم نمایید.

امکانات مرکز تلفن ابری چیست؟

مرکز تلفن ابری یا مرکز تماس ابری (cloud Pbx) یک سرویس نرم افزاری برای استفاده خط تلفن ابری می باشد ، این سرویس نرم افزاری امکاناتی مثل ضبط مکالمه ، صف تماس ، منشی گویا ، گزارشات تماس ، برقراری کنفرانس ، نظرسنجی پایان مکالمه ، صندوق صوتی ، داخلی های مختلف ، امکان دور کاری ، اتصال به CRM ، ارتباط درون سازمانی و امکان برقراری تماس به کمک اپلیکیشن می باشد.

همچنین با بررسی بیشتر امکانات مرکز تلفن ابری متوجه خواهید شد که این سرویس یک دفتر کار مجازی کامل برای کسب و کار می باشد  و شما با خرید مرکز تلفن ابری بدون نیاز به دفتر میتوانید کسب و کار خود را راه اندازی و اداره کنید.

333333333

مزایای تلفن ثابت ابری چیست؟

1- کاهش هزینه تماس : هزینه مکالمات خطوط voip به نسبت خطوط مخابراتی کمتر می باشد.

2- تلفن گویا : معرفی خدمات مجموعه در ابتدای تماس یکی از موارد مهم برای شرکت ها می باشد که توسط تلفن ثابت ابری ارائه می شود.

3- صف تماس : در صورت داشتن تماس همزمان بالا ، برای مدیریت بهتر تماس های ورودی می بایست صف تماس در ابتدای تماس ورودی کارشنان قرار گیرد تا افراد به ترتیب به کارشناسان متصل شوند.

4- امکان دورکاری : با توجه به بیماری کرونا و شرایط مختلف بسیاری از کسب و کارها اپراتور دور کار نیاز دارند.

5- ضبط مکالمات

6- گزارشات تماس : داشتن گزارشات تماس افراد و گروه های مختلف ، باعث مدیریت بهتر عملکرد کارشناسان خواهد شد.

7- عدم نیاز به تجهیزات سخت افزاری : تمامی امکانات خط به صورت نرم افزاری می باشد و برای استفاده نیاز به خرید سخت افزار نیست.

8- امکان استفاده از تلفن روی موبایل ، تبلت ، ویندوز و مک

9- یکپارچه سازی تماس های سازمان هایی که چندین شعبه در شهر و کشور دارند

10- ارسال و دریافت فکس به صورت نرم افزاری

11- راه اندازی خطوط 4 و 5 رقمی به صورت ابری

12- امکان اتصال به سی آر ام

13- امکان تماس همزمان بالا روی خط : بسیاری از مجموعه ها جهت برندسازی نیاز به دریافت تماس همزمان بالا روی خط تلفن ثابت خود دارند که به کمک خطوط ثابت voip یا خط تلفن ثابت ابری امکان دریافت تماس همزمان می باشد.

خرید تلفن ابری آس تل

تلفن ابری یا مرکز تلفن ابری آس تل ، یک سیستم نرم افزاری یکپارچه می باشد که بهمراه خط تلفن ابری ارائه می شود و شما میتوانید با استفاده از تلفن ابری به راحتی تماس های کسب و کار خود را مدیریت کنید و با بیشترین امکانات کسب و کار خود را رشد دهید.

مجموعه آس تل با ارائه شماره تلفن تهران و سایر استان های کشور به تمامی هموطنان داخل کشور امکان خرید خط تلفن ابری با پیش شماره استان (اصفهان ، تبریز ، مشهد ، یزد ، کرمان و ...) را می دهد.

همچنین در صورت تمایل به خرید خط تلفن تهران در سایر استان ها میتوانید با خرید تلفن دایورتی تهران شماره تلفن تهران را خریداری و استفاده نمایید.

شماره تماس شرکت آس تل 02191301390 می باشد.

آدرس وبسایت : astel.ir

شماره تماس شرکت نیکان تل 02191015505 می باشد.

آدرس وبسایت : nikantel.com

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها