|

میز و صندلی لهستانی را بهتر بشناسید

صندلی لهستانی یا صندلی بنت وود (bentwood) نوع خاصی از صندلی است که با چوب خم شده ساخته می‌شود. این نوع صندلی و دیگر مصنوعات چوبی که چوب‌های خمیده‌ای به این شکل دارند، با چوب تر ساخته می‌شوند.

میز و صندلی لهستانی را بهتر بشناسید

 

صندلی لهستانی یا صندلی بنت وود (bentwood) نوع خاصی از صندلی است که با چوب خم شده ساخته می‌شود. این نوع صندلی و دیگر مصنوعات چوبی که چوب‌های خمیده‌ای به این شکل دارند، با چوب تر ساخته می‌شوند. روش خاصی که چوب را با آب یا بخار آب فرآوری می‌کنند و با خم کردن آن را به شکل دلخواه خود برای ساختن صندلی و مبل در می‌آورند.

علت نام‌گذاری این صندلی در ایران هم این‌طور توجیه شده که نخستین بار این صندلی در ایران به دست مهاجران لهستانی ساخته شده است که در دهه ۲۰ شمسی به ایران مهاجرت کردند و بعد با ملیت آن سازندگان اولیه مشهور شده است. این در حالی است که در سایر نقاط جهان صندلی لهستانی را با نام صندلی‌های بنت‌ وود یا نام اولین شرکت تولید‌کننده آن یعنی همان تانت می‌شناسند.

222222222222222

یک نکته مهم در مورد صندلی لهستانی این است که با گذشت مدت زمان زیادی از تولید و طراحی این نوع از صندلی همچنان زیبایی و محبوبیت خود را داراست. اوج شهرت و استفاده از این صندلی در دکوراسیون کافه و رستوران و حتی منازل مسکونی اروپا به دهه نود میلادی برمیگردد که آن را به جزئی جدایی ناپذیر در دکوراسیون تبدیل کرده بود.

این نوع صندلی‌ها برای کافه‌ها و کتابخانه‌ها و یا گوشه دنجی در یک خانه که برای مطالعه در نظر گرفته می‌شود، بسیار مناسب هستند. همچنین در رستوران‌ها نیز از آن می‌توان به عنوان صندلی ناهارخوری شیک و زیبا استفاده کرد. نیلپر که در صنعت مبلمان خانگی به عنوان تولید کننده محصولات با کیفیت و شیک شناخته می‌شود، صندلی لهستانی را در چند مدل مختلف در سبد محصولات خود قرار داده است.

به طور کلی می‌توان گفت میز و صندلی لهستانی، محصولی است که با جزئیات نسبتا کم و در عین حال چشم نواز و هارمونیک تولید شده است و با داشتن چوب‌های خم شده می‌تواند جذابیت بصری زیادی به دکوراسیون منازل و اماکن ببخشد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها