|

توصیه های مهم برای انتخاب یک میز ناهارخوری شیک و باکلاس

امروزه میز نهارخوری به یکی از لوازم خانگی ضروری در هر خانه‌ای تبدیل شده است. باتوجه به این‌که انواع میز ناهارخوری و صندلی‌های آن‌ غالبا فضای قابل توجهی از سالن پذیرایی را به خود اختصاص می‌دهد، نمی‌توان از نقش آن در در دکوراسیون و چیدمان منزل غافل شد.

توصیه های مهم برای انتخاب یک میز ناهارخوری شیک و باکلاس

امروزه میز نهارخوری به یکی از لوازم خانگی ضروری در هر خانه‌ای تبدیل شده است. باتوجه به این‌که انواع میز ناهارخوری و صندلی‌های آن‌ غالبا فضای قابل توجهی از سالن پذیرایی را به خود اختصاص می‌دهد، نمی‌توان از نقش آن در در دکوراسیون و چیدمان منزل غافل شد.

میز ناهارخوری در هر خانه، علاوه بر جنبه کاربردی و مفید آن، نقش مهمی در دکوراسیون و زیباسازی فضای خانه دارد. توجه به هماهنگی میز ناهارخوری با سبک دکوراسیون و دیگر اجزای چیدمان منزل بسیار اهمیت دارد. از این رو در هنگام خرید میز ناهارخوری باید با نکات زیادی از جمله نوع و جنس این میزها دقت کنید. کاماپرس در ادامه به ارائه نکاتی درباره خرید میز نهارخوری و چیدمان آن‌ها در منزل می‌پردازد.

چگونه میز ناهارخوری مناسب با چیدمان منزل را انتخاب کنیم؟

میز ناهارخوری یکی از عناصر اساسی در دکوراسیون هر خانه است که غالبا در دو بخش سالن پذیرایی یا در آشپزخانه از آن استفاده می‌شود. درحال حاضر تولید انواع میز ناهارخوری در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، سبب شده تا مشتریان در خرید میز ناهارخوری متناسب با دکوراسیون منزل خود دچار سردرگمی شوند. نکات مهم در چیدمان میز ناهارخوری در ادامه آمده است؛

انتخاب فضای مناسب و هماهنگی ابعاد میز با آن

پیش از اقدام به خرید میز نهارخوری ، یک مکان مناسب در سالن پذیرایی یا آشپزخانه را برای قرار دادن میز انتخاب کنید. دقت داشته باشید که تناسب متراژ این فضا با ابعاد میزی که خریداری می‌کنید، تاثیر بسیاری در جلوه میز موردنظر در دکوراسیون دارد.

دقت داشته باشید که محل قرارگیری میز بر سر راه عبور یا راهروها نبوده و میز و صندلی عبور افراد در فضای خانه را با مشکل رو‌به‌رو نکنند. ضمن این‌که متراژ فضای موردنظر و ابعاد میز و صندلی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که صندلی‌ها حداقل 70 سانتی‌متر با دیوار پشتی خود فاصله داشته و به‌راحتی جابه‌جا شوند. در نهایت در هنگام انتخاب فضا برای قراردادن میز، به نورپردازی محل و تاریک نبودن آن دقت کنید.

تناسب میز ناهارخوری با سبک دکوراسیون

دومین نکته در چیدمان میز ناهارخوری، هماهنگی و هارمونی آن با سبک دکوراسیون داخلی است. درحال حاضر انواع میز نهارخوری در سبک‌های مختلف و متناسب با تمامی سبک‌های دکوراسیون‌های در بازار موجود است. این سبک‌ها در ادامه معرفی شده است.

Which-dining-table-matches-my-home-decor-style1

میز ناهارخوری مدرن

در صورتی که فضای خانه شما دارای دکوراسیون مینیمال و مدرن است، استفاده از انواع میز ناهارخوری مدرن ، به فضای خانه ظاهری منسجم و مرتب می‌بخشد. انواع میز ناهارخوری مدرن در جنس‌های مختلف از جمله شیشه‌ای در اشکال مدرن، قابلیت هماهنگی با چندین فضای مدرن را دارد.

میز ناهارخوری کلاسیک و سنتی

انواع میز ناهارخوری کلاسیک، سنتی یا حتی رستیک، با متریال چوب و به رنگ‌های تیره‌تر طراحی شده و قابلیت هماهنگی با اکثر دکوراسیون‌ها را دارند. با وجود این، میز ناهارخوری کلاسیک یا سنتی، مناسب دکوراسیون‌های کلاسیک و خانه‌هایی است که سایر اجزا از جمله میز تلویزیون، بوفه و غیره نیز از جنس چوب باشند.

میز ناهارخوری صنعتی

اگر خانه شما دارای معماری صنعتی بوده یا به دنبال یک میز ناهارخوری متناسب با فضاهای کوچک‌تر از جمله ادارات و شرکت‌ها هستید، میز ناهار خوری صنعتی گزینه مناسبی است. این میز نهارخوری غالبا با قاب فلزی و رویه‌های شیشه‌ای یا چوبی طراحی می‌شوند.

تناسب رنگ‌بندی میز ناهارخوری با فضای منزل

رنگ‌بندی میز ناهارخوری نقش مهمی در جلوه و نمای آن در دکوراسیون منزل می‌شود. رنگ میز ناهارخوری علاوه بر سلیقه شما، به دکوراسیون منزل نیز بستگی دارد. به‌عنوان مثال انتخاب رنگ‌های تیره برای خانه‌های کوچک، گزینه چندان مناسبی نبوده و موجب تنگ‌ به‌نظر رسیدن فضا می‌شود. رنگ‌های روشن مانند میز ناهارخوری سفید گزینه ایده‌آلی برای دکوراسیون‌های مینیمال با رنگ‌های روشن است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها