|

لمسه کاری روی دیوار و درب

یکی از شیوه ‌هایی که امروزه برای زیباسازی فضای منزل بکار برده می‌ شود لمسه کاری یا‌ ایده نصب پارچه روی سطح می‌ باشد که اولین بار توسط طراحان فرانسوی در کاخ شاه بکار گرفته شد.

لمسه کاری روی دیوار و درب

یکی از شیوه ‌هایی که امروزه برای زیباسازی فضای منزل بکار برده می‌ شود لمسه کاری یا‌ ایده نصب پارچه روی سطح می‌ باشد که اولین بار توسط طراحان فرانسوی در کاخ شاه بکار گرفته شد. هنر لمسه یکی از ترفند‌های تأثیرگذار در زیباسازی دیوار، درب، مبلمان و تخت خواب است که طرفداران زیادی دارد. در فرایند لمسه کاری پارچه را به شکل خاصی روی سطح موردنظر فرم می‌-دهند تا جلوه و زیبایی خاصی با ایجاد حالت فرورفته و برآمده به وجود بیاورند لازم بذکر است که انجام این فرایند به مهارت و تجربه تیم اجراکننده نیاز دارد زیرا اگر عملیات لمسه کاری یا لمسه کوبی با ظرافت و دقت صورت نگیرد علاوه بر اینکه بر زیبایی منزل تأثیر عکسی خواهد داشت هزینه ‌های شما را به هدر خواهد داد. همچنین از این هنر زیبا علاوه بر دکوراسیون منزل برای زیباسازی ساختان ‌های عمومی مانند هتل، شرکت ‌های تجاری و... نیز استفاده می‌ کنند. در واقع زمانی که افراد با یک کار خوب و یک هنر زیبا روبرو می شوند تمایل پیدا می‌ کنند تا در دکوراسیون منازل خود از لمسه استفاده کنند.

 

جنس لمسه چیست

لمسه پوشش مناسبی برای پنهان کردن عیوب دیوار از جمله ترک ‌ها و درز‌ها است که می‌ تواند جایگزین مناسبی بجای استفاده از کاغذ دیواری  باشد با این تفاوت که از لحاظ هزینه نصب آن بالاتر از قیمت کاغذ دیواری است و جزء روش ‌های لوکس و لاکچری برای تزئین منازل محسوب می‌ گردد. از طرفی جنس پارچه‌ ای که برای لمسه کاری مورد استفاده قرار می‌ گیرد با توجه به نیاز و سلیقه مشتری از پارچه ابریشمی، کتان، جیر، ساتن، چرم (طبیعی یا مصنوعی)، تافته، کوبلن و ژاکارد می‌ باشد به همین دلیل از لحاظ ماندگاری در مقایسه با کاغذ دیواری دوام بیشتری دارد؛ البته این موضوع به شرایط نگه داری مصرف ‌کننده هم بستگی دارد. همچنین از لمسه برای پوشش بخشی از فضای خانه استفاده می‌ کنند که این موضوع باعث می‌ شود تا جلوه خاصی در فضای مورد نظر ایجاد گردد و توجه بینندگان را بخود جلب کند. از دیگر مزایای لمسه دوزی یا لمسه کاری انعطاف ‌پذیری مناسب، سرعت نصب بالا و عایق صوتی آن اشاره کرد.

 

لمسه کاری روی دیوار و درب

همانطور که اشاره کردیم کاربرد لمسه روی تمامی بخش ‌های خانه نیست بلکه بخشی از فضای سالن پذیرایی، اتاق خواب، اتاق کار یا مطالعه یا حتی آشپزخانه را انتخاب می‌ کنند و با ایجاد حالت برجستگی روی پارچه یا چرم، فضای متفاوتی را بوجود می‌ آورند که این روش روی درب ‌ها نیز بکار می‌ رود. از جمله درب استودیو‌های صدابرداری، درب اتاق مدیر عامل، درب آموزشگاه موسیقی و درب برخی مراکز دیگر که علاوه بر ایجاد زیبایی مانع ورود و خروج سروصدا می‌ شود؛ به عبارت دیگر بمانند عایق صدا عمل می‌ کند. یکی دیگر از بخش ‌های دیگر خانه که با استفاده از لمسه جلوه خاصی ایجاد می‌ کنند دیوار پشت تلویزیون است که جنس پارچه آن را معمولاً مخمل انتخاب می‌ کنند تا محیط را زیباتر کند. همچنین این کار باعث می‌ شود صدای تلویزیون به اتاق پشتی انتقال پیدا نکند و از آنجایی که نیاز به مصالح ساختمانی ندارد نصب آن سریع است. لمسه کاری پشت تختخواب از دیگر انتخاب ‌های متقاضیان این سبک برای تغییر در دکوراسیون منازل است که می‌ توان رنگ پارچه یا چرم را با فضای اتاق خواب هماهنگ کرد.

 

پیش از مراحل نصب لمسه ابتدا باید سطح دیوار بررسی شود در صورتی که دیوار مشکلاتی از قبیل ترک ‌خوردگی، آلودگی و نم‌-گرفتگی داشته باشد آن را برطرف می‌ کنند و چنانچه نیاز به برداشتن پریز و کلید برق باشد اینکار باید قبل از نصب لمسه صورت گیرد؛ سپس روی سطح دیوار لایه‌ ای از جنس پلی  استر را به ضخامت ۳۰سانتی متر به منظور مشخص شدن بعد دیوار می‌ زنند که این لایه به عنوان عایق صدا و حرارت هم عمل می‌ کند. در مرحله بعد فضای موردنظر را با نوار‌های چوبی به ضخامت حدود ۴میلی متر فریم‌ بندی کرده و بعد از آن کار اتصال مربوط به پارچه را اجرا می‌ کنند و در آخر با توجه به طرح انتخابی فرم موردنظر را با فاصله ‌های منظم انجام می‌ دهند.

 

نیپا دکوراسیون در تهران از جمله مراکزی است که در زمینه دکوراسیون داخلی از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز نمود که در ابتدا در زمینه فروش انواع محصولات شیشه و آینه دکوراتیو بود بعد کار خود را در زمینه لمسه تایل گسترش داد. همچنین نیپا دکوراسیون بدلیل ارائه محصولات باکیفیت و حجم بالای سفارشات در دیگر شهر‌های ایران دارای نمایندگی می‌ باشد. از طرفی محصولات این شرکت دارای ۳ سال ضمانت و ۵ سال خدمات پس از فروش است. شما می‌ توانید جهت مشاهده محصولات و ارتباط با این مجموعه به سایت https://nipaco.ir مراجعه نمایید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها